معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار همدان با بیان اینکه نرخ سرویس‌های مدارس به احتمال زیاد در آینده نزدیک تا مبلغ 10 هزار تومان افزایش می‌یابد اعلام کرد: در نرخ‌نامه عنوان شده تا مسیرهای بین صفر تا سه کلیومتر مبلغ 65 هزار تومان، مسیرهای سه تا هفت کیلومتر مبلغ 80 هزار تومان و مسیرهای بالای 7 کیلومتر 90 هزار تومان است.
کد خبر: ۵۰۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 16 October 2017
معاونت تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل بار شهرداری همدان با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ امسال در همدان اجرایی می‌شود، گفت: هوشمندسازی حوزه بار و مسافر در همدان و اسمپ‌ها نیازمند قانونمند شدن هستند.

به گزارش تسنیم، مهران حاجیان در نشست خبری خود اظهار داشت: سازمان حمل‌و‌نقل بار مسافر از دو معاونت عمده اتوبوسرانی و تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کامیون تشکیل شده‌اند.

 وی در بخش اول با اشاره به ساماندهی سرویس‌های مدارس در همدان بیان کرد: سرویس مدارس همدان که به عنوان پایلوت کشور شناخته شده و در اقدامات ویژه‌ای را در این حوزه به انجام رسانده‌ایم که از جمله آن سامانه ملی سپند که برای ثبت نام و ساماندهی سرویس مدارس است طی آن رانندگان، اولیا و مدیران مدارس در مورد تعداد سرویس‌های مدارسشان می‌توانند برای قانونمند شدن کار خود در سامانه ثبت نام کنند.

حاجیان عنوان کرد: برچسبی که امسال با همکاری پلیس راهور و آموزش‌و‌پرورش طراحی شده متفاوت از سال‌های اخیر است که به رانندگان مجاز تحویل داده شده است.

نرخ سرویس‌های مدارس در آینده نزدیک تا مبلغ 10 هزار تومان افزایش می‌یابد

وی افزود: در بحث سرویس مدارس تقاضا داریم تا همشهریان و اولیا به سبب چند هزار تومان کمتر و بیشتر فرزندان خود را به دست برخی افراد نااهل نسپارند، داشتن برچسب صرفا فرمالیته نیست و غربال‌های متفاوتی برای آن وجود داشته است.

معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار همدان با بیان اینکه نرخ سرویس‌های مدارس به احتمال زیاد در آینده نزدیک تا مبلغ 10 هزار تومان افزایش می‌یابد اعلام کرد: در نرخ‌نامه عنوان شده تا مسیرهای بین صفر تا سه کلیومتر مبلغ 65 هزار تومان، مسیرهای سه تا هفت کیلومتر مبلغ 80 هزار تومان و مسیرهای بالای 7 کیلومتر 90 هزار تومان است.

حاجیان بیان کرد: از اقدامات خوب در سرویس مدارس معاینه فنی آنهاست که با توجه به اینکه اکثرا خودروهای سرویس مدارس دو‌گانه‌سوز هستند باید تست‌هایی را داشته باشند که با قرارداد این حوزه و مرکز معاینه فنی پارس که تنها مرکز هیدرواستاتیک غرب کشور است 75 درصد در تست هیدرو استاتیک به تاکسی ها و سرویس‌های مدارس همدان تخفیف داده می‌شود.

وی عنوان کرد: بالغ بر هزار سرویس مدرسه در همدان ساماندهی شده و تا پایان آبان‌ماه به بیش از دو هزار مورد افزایش می‌یابد ضمن اینکه مدت قراردادهایی که سرویس مدارس منعقد می‌کنند 9 ماهه است.

معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار همدان با اشاره به اینکه نظارت‌ها بر سرویس‌های مدارس را تا سه برابر افزایش دادیم گفت: هز سرویس مدرسه مجاز است تا 4 نفر مسافر داشته باشد، حدود 18 نفر از بازرسان در شهر همدان بر کار این سرویس‌ها نظارت دارند ضمن اینکه سرویس مدارس به سه ارگان آموزش و پرورش، تاکسیرانی و پلیس راهور مربوط می‌شود و مدیران مدرسه تا سه درصد می‌توانند حق نظارت دریافت کنند.

1655 دستگاه خودروی بار نیمه سنگین و سنگین در پیمایش سوخت ثبت‌نام کردند

حاجیان با اشاره به بحث سوخت و پیمایش در خودروهای گازوئیلی بیان کرد: رانندگان این خودروها برای قطع نشدن سهمیه سوخت خود باید در سایت مربوطه ثبت نام کرده و مجوز لازم و پروانه اشتغال خود را از سازمان حمل و نقل درون شهری واقع در خیابان طالقانی دریافت کنند ضمن اینکه مقرر شده تا سوخت به صورت پیمایش به رانندگان تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه 1655 دستگاه خودروی بار نیمه سنگین و سنگین در این سامانه مربوط به همدان ثبت‌نام کرده‌اند گفت: متأسفانه از این تعداد تنها 500 راننده به سامانه مراجعه کرده‌اند و پروانه فعالیت اشتغال دریافت کردند و مابقی آنها مراجعه نکرده‌اند.

معاونت تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل بار همدان با اعلام میزان سوخت پایه گفت: خودروهای تا وزن 3.5 تن 650 لیتر در مهرماه سهمیه دارند و از مهر به بعد ماهانه 25 درصد از آن کم می‌شود تا حداقل به 100 لیتر برسد، خودروهای 3.5 تا 6 تن نیز 1150 لیتر شروع می شود، خودروهای 6 تا 10 تن از 1150 شروع میشه، خودروهای 10 تا 20 تن از 2700 شروع می شود و به مرز 300 لیتر می‌رسد و خودروهای بین 20 تا 30 تن و 30 تا 40 تن از 3 هزار لیتر شروع و به مرز حداقل 300 لیتر می‌رسد.

حاجیان در مورد سامانه مرخصی تاکسیران ها بیان کرد: هر راننده تاکسی از مرخصی خاصی در طول ماه می‌تواند استفاده کند و اکنون دو هفته است که سامانه مرخصی آماده شده و تاکسیرانان می‌توانند بوسیله گوشی موبایل، تبلت، از طریق کافی‌نت و غیره به سامانه مراجعه کنند.

کمپین روز بدون خودرو سه شنبه‌ها در همدان اجرا می‌شود

وی تصریح کرد: اولین مجمع شهرداری برای اشاعه و تبلیغ کمپین بدون خودروها در سه شنبه‌ها انجام می‌شود و در این سازمان نیز هیج یک از دولتی‌ها از خودروی دولتی و شخصی استفاده نمی‌کنند.

معاونت تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل بار همدان عنوان کرد: یک هزار و 700 خودروی فرسوده در سطح شهر همدان وجود داشت که 650 تاکسی نوسازی شد و حدود هزار خودرو چون ضمانت لازم را نداشتند تا از 20 میلیون تومان تسهیلات نوسازی استفاده کنند بلاتکلیف بود که با پیگیری‌های بسیار سازمان موفق شدیم مشکل ضمانت نامه‌های بانکی تاکسیرانان برای دریافت تسهیلات برطرف شد.

سازمان تاکسیرانی ضامن بانکی تاکسیرانان همدان می‌شود

حاجیان با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی ضامن تاکسیرانان می‌شود اظهار داشت: بازپرداخت تسهیلات 5 ساله است و امسال در صورت رفع تأمین اعتبار در بانک‎ها تعداد قابل توجهی از تاکسی‌ها در همدان نوسازی می‌شوند و این اقدام از آبان ماه شروع می‌شود ضمن اینکه خودروهای سمند، پژو و آریو جایگزین  خودروهای فرسوده می‌شوند.

وی در مورد حضور و توقف خودروهای سنگین و نیمه سنگین در معابر و بلوارها و ایجاد مزاحمت برای شهروندان گفت: بیش از 90 هزارمترمربع پایانه ایجاد شده و برای اینکه به زیرساختها آسیبی وارد نشود در پایانه‌ها حضور یابند و علی رغم تذکرات با آنها برخورد جدی می‌شود.

حاجیان با بیان اینکه پایانه‌های خودروهای سنگین در بلوار مطهری، بلوار آیت الله موسوی و بهشت در چهارراه بابک ایجاد شده است افزود: پایانه شاهد در بلوار شاهد با 10 هزارمترمربع پیش‌بینی شده، پایانه ای در اطراف میدان امام حسن و بلوار سمت ملایر با 40 هزار متر مربع و پایانه ای در نزدیکی باغ بهشت بالغ بر 40 هزار متر مربع وجود دارد که شبانه حدود500 خودروی سنگین در آن نگهداری می‌شوند.

هوشمندسازی حوزه بار و مسافر در همدان نیازمند قانونمند شدن است

معاونت تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل بار همدان با اشاره به هوشمندسازی حوزه بار و مسافر که در کل کشور در حال گسترش است اظهار داشت: جلسات متعددی را در این راستا برای قانونمند شدن اسمپ‌ها برگزار کردیم و علی رغم اینکه در برخی شهرها به این اقدام به چشم تهدید نگاه می‌کنند ولی ما با دید فرصت به آن نگاه می‌کنیم.

حاجیان با اشاره به اینکه با تکنولوژی نمی‌توان جنگید تصریح کرد: این اقدام خوب است برای اینکه مسافر با سرعت بیشتر و هزینه پایین تری به خودرو دسترسی خواهد داشت ولی نکته نکته مورد اهمیت استفاده از رانندگان با صلاحیت در این بخش‌ها است چند روز پیش مشکلی در تهران و کرج ایجاد شده بود که دادستانها ورود یافتند.

وی عنوان کرد: در ماده 31 و 32 و تبصره‌های ذیل آن قانون به صراحت بیان شده که اختیارات بار و مسافر در شهر و حومه شهر کاملا به شهرداری سپرده شده است و بند یک تا 13 قانون توسعه حمل‌و‌نقل سوخت و غیره به شهرداری سپرده شده است.

حاجیان افزود: راننده تاکسی از غربالهای مختلف، تست روانشناسی، اعتیاد، سلامت، تشخیص هویت و غیره عبور می‌کند تا مجوز را دریافت کند و صرفا دریافت کارت ملی برای ورود رانندگان در این اسمپ‌ها مناسب نیست و اگر کسانی می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند باید مجوز لازم را دریافت کنند.

معاونت تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل بار همدان بیان کرد: برخی برای این کار به مدیریت های استان مراجعه داشتند و بیان کرده بودند که با ایجاد این کار 500 نفر اشتغال را در همدان ایجاد می‌کنیم ولی ما اجازه این کار را نخواهیم داد چرا که اشتغالزایی در صورتی مورد رضای خداونداست که مانع کسب رزق تاکسیرانان نشود و با توجه به اینکه در برخی خطوط تراکم تاکسی‌ها را داریم آمادگی داریم تا 500 تاکسی را در اختیار شرکت‌هایی که می‌خواهند هوشمند فعالیت کنند قرار دهیم.

حاجیان با بیان اینکه سه هزار و 424 تاکسی در همدان وجود دارد اعلام کرد: چهار هزار و 600 راننده تاکسی در همدان حضور دارند و بیش از 8 هزار نفر کارت شهری دارند مثل کسانی که در آژانس‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 70 خط در همدان فعال است افزود: از هر خطی 20 درصد می‌توانند به سرویس مدارس ملحق شوند.

حاجیان گفت: برای قانونمند شدن کار شرکت‌های هوشمند 4 شرکت درهمدان فعال هستند و در این راستا دو هفته پیش مزایده‌ای را اعلام کردیم و تا هفته آینده تعیین تکلیف شوند و قیمت گذاری‌ها در این زمینه نیز رقابتی است.

پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ در همدان اجرایی می‌شود

معاونت تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل بار همدان گفت: برای پرداخت‌های الکترونیک بیش از 20 جلسه در دو ماه اخیر با بانک‌های مختلف استان برگزار شده و به دنبال شرایطی هستیم که بهترین سازو کار برای همشهریان، گردشگران و رانندگان فراهم ‌شود تا امسال و نهایتا ظرف مدت یک الی دو ماه آینده بحث پرداخت‌های الکترونیک را در تاکسی‌های همدان داشته باشیم.

حاجیان با ابراز گلایه از اینکه استقرار شرکتی که برای حمل و نقل مسافر در ایستگاه راه‌آهن همدان انجام گرفته بدون هماهنگی با این سازمان بوده است بیان کرد: از سازمان راه و شهرسازی می خواهیم تا هر چه سریع تر این موضوع تعیین تکلیف شود و مسئول مربوطه مشخص شود.

با عاملان دریافت کرایه‌های هنگفت از مسافران در ایستگاه راه‌آهن همدان برخورد می‌شود

وی با بیان اینکه تاکنون مراجعات و گزارش تخلفاتی را در پرداخت مبالغ هنگفت از این مسیر دریافت کردیم گفت: اگر با این روند برخورد نشود ما از طریق بازرسی اعمال قانون و برخورد می‌کنیم.

حاجیان با بیان اینکه 7 الی 8 پایانه بار سبک در شهر همدان وجود دارد عنوان کرد: با ایجاد پایانه‌های بیشتر مخالف هستیم و با توجه به اینکه شرایط به روزتر می‌شود این اقدام کار بیهوده‌ای است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار