رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر همدان با بیان اینکه توسعه مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در شهرها یکی از راهکارهای مناسب در حل دغدغه‌های مالی شهرداری‌ها است، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذار دارد.
کد خبر: ۵۰۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 14 October 2017
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان جذب سرمایه‌گذار راهکار اصلی رفع دغدغه مالی شهرداری دانست و گفت: امور سرمایه‌گذاران در شهرداری همدان تسهیل شود.

به گزارش فارس، مریم روانبخش در بازدید از میدان میوه و تره‌بار با اشاره به موقعیت شهر همدان در غرب کشور اظهار کرد: همدان با قدمتی تاریخی از تمدن ایرانی-اسلامی، موقعیت استراتژیک مهم، نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی غرب کشور، موقعیت جغرافیایی مناسب و جایگاه بین‌المللی مطلوب از بهترین شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید جذب سرمایه‌گذار و درآمد پایدار را هدف‌گذاری کنند، گفت: از آنجا که شهرداری‌ها وابسته به اعتبارات حاکمیتی نبوده و خودکفا هستند بنابراین هنر مدیریت شهری برنامه‌ریزی مطلوب در راستای مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های مختلف اقتصادی و درآمدزاست.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر همدان با بیان اینکه توسعه مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در شهرها یکی از راهکارهای مناسب در حل دغدغه‌های مالی شهرداری‌ها است، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذار دارد.

وی با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاران در روند اداری کارها اظهار کرد: حمایت و تسهیل امور اداری و حقوقی پروژه‌هایی که بعد از انتخاب سرمایه‌گذار و در حین اجرا به وجود می‌آید، برداشتن موانع که باعث کندی در سرعت اجرای پروژه‌ها می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در این بازدید با تاکید بر تسریع در روند اجرای پروژه گفت: ادامه روند اجرای میدان میوه و تره بار جدید نیازمند همکاری دیگر نهادهای مرتبط است.

کامران گردان به موقعیت و اهمیت احداث میدان‌بار جدید اشاره کرد و افزود: با اتمام این پروژه همدان می‌تواند در غرب کشور در این زمینه مطرح باشد چراکه در کریدور غرب کشور واقع شده و باید از این ظرفیت به خوبی برای توسعه استان و شهر همدان استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است برای میدان بار کنونی هم طرح توجیهی مناسبی ارائه داد، افزود: امیدواریم با اجرای این قبیل پروژه‌ها به ویژه در بخش گردشگری و ارتباط بین کلانشهرها و تعامل شاهد رشد و توسعه همه شهرها باشیم.

مدیرعامل کنسرسیوم سرمایه‌گذاری پروژه میدان میوه و تره‌بار جدید به ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه پرداخت و گفت: میدان بار جدید در 53 هکتار با زیربنایی حدود 93 هزار و 795 متر مربع احداث می‌شود.

گلمحمدی با اعلام اینکه نقشه سازه تهیه شده است، افزود: در میدان بار جدید 175 غرفه عمده فروشی و 83 غرفه خرده‌فروشی ساخته می‌شود، همچنین سه تیپ سردخانه در 6 هزار مترمربع، کارخانه صنایع تبدیلی، پارکینگ با ظرفیت یک هزار و 779 واحد و واحدهای اداری و تجاری احداث خواهد شد.

وی عنوان کرد: میدان بار جدید یکی از پروژه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار شهر همدان است که در غرب کشور از جایگاه مهمی برخوردار است.

مدیرعامل کنسرسیوم سرمایه‌گذاری پروژه میدان میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه تاکنون 8 میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است، بیان کرد: در حال حاضر پروژه حدود هشت درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز یک آن شروع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار