معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی که محصولاتش خام و فسادپذیر باشد سودی عایدش نمی‌شود و در این میان دلالان و واسطه‌گران سود می‌برند که تنها راه‌حل احداث سردخانه، صنایع تبدیلی و غیره توسط کشاورزان و تولیدکنندگان است.
کد خبر: ۵۰۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 14 October 2017
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: احداث سردخانه، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در اولویت بخش کشاورزی کشور قرارگرفته است و با احداث این صنایع در کشور باعث افزایش قدرت کشاورزان در حفظ و عرضه بهتر محصول و حفظ زنجیره ارزش‌افزوده می‌شود.

به گزارشتابناک همدان از نهاوند؛ عباس کشاورز درجلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان نهاوند که شامگاه امروز با حضور تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی و تعدادی از کشاورزان و باغداران در محل اداره جهاد کشاورزی نهاوند برگزار شد اظهار داشت: احداث سردخانه، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی درکشور باعث می‌شود که ما ازکشاورزی درآمد بیشتری به‌دست آوریم و کشاورزان برای فروش محصولاتشان قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرستان نهاوند یکی از حاصلخیزترین دشت‌های کشور است که در کنار آب فراوان ظرفیت تولید بسیار خوبی دارد و ما باید تلاش کنیم که این ظرفیت‌های بالفعل به بالقوه درآیند.

کشاورز افزود: همه کشاورزان و باغداران وظیفه‌دارند که از سر مزرعه تا بازار فروش از محصولاتشان مراقبت کنند که متأسفانه این عدم مراقبت باعث شده است که در این زمینه ما در کشور آسیب‌پذیر باشیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر با تصویب طرح توسعه روستاها توسط مجلس باعث شده است که ما هیچ محدودیت پولی نداشته باشیم و باید از این فرصت برای ایجاد شغل در روستاها و آبادانی روستاها استفاده کنیم.

معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: ما به همه کشاورزان و باغداران توصیه می‌کنیم که از این فرصتی که دولت در اختیار آن‌ها قرار داده است برای افزایش توان بسته‌بندی و نگهداری محصولات خود استفاده کنند.

کشاورز تأکید کرد: در این راستا من به کشاورزان و باغداران توصیه می‌کنم که ابتدا با تشکیل تعاونی‌ها یک نظمی در بین خود ایجاد کنند و خود کشاورزان و باغداران با سرمایه‌گذاری و روش‌های تعاملی برای احداث سردخانه، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: از این طریق و با احداث این صنایع قطعاً خود کشاورزان حداقل صاحب‌مال خود خواهند بود و برای فروش و بازاریابی محصولات خود قدرت چانه‌زنی بیشتری به‌دست می‌آورند.

کشاورز تصریح کرد: کشاورزی که محصولاتش خام و فسادپذیر باشد سودی عایدش نمی‌شود و در این میان دلالان و واسطه‌گران سود می‌برند که تنها راه‌حل احداث سردخانه، صنایع تبدیلی و غیره توسط کشاورزان و تولیدکنندگان است.

وی افزود: برای احداث سردخانه، صنایع تبدیلی، صنایع بسته‌بندی و غیره کشاورزان و باغداران باید با روش‌های تعاملی اقدام کنند و در این راستا هر جا که با مشکلی مواجهه شدند باید با ما در میان بگذارند زیرا وظیفه ما حل مشکلات آن‌ها است.

معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات به کشاورزان متقاضی نهایت همکاری را داشته باشند و هیچ بانکی حق ندارد به کشاورزان متقاضی بگوید ما پول‌نداریم.

کشاورز بیان کرد: در چهار سال گذشته ما درزمینه تولید مشکلات زیادی داشتیم ولی در حال حاضر با شرایطی که فراهم‌شده است ما به تولید انبوه رسیده‌ایم و برای حفظ استمرار این تولید انبوه تنها راه‌حل این است که این تولید را به پول تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کشاورزی در مزرعه تاریخش گذشته است و ما باید سرمایه‌گذاری کنیم که کشاورزان سود بیشتری به‌دست آورند که راه‌حل آن احداث صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، سردخانه و غیره است.

کشاورز تصریح کرد: همچنین باید تلاش کنیم که هر صنعتی که باعث حفظ و عرضه بهتر محصولات کشاورزی، بازاریابی و حفظ زنجیره ارزش‌ افزوده محصولات می‌شود را احداث کنیم.

وی تأکید کرد: در این زمینه هر مشکلی پیش روی متقاضیان قرار بگیرد ما مشکلات آن‌ها را حل می‌کنیم و برای پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان برای حل مشکلات وثیقه بانک‌ها را مجاب می‌کنیم.

کشاورز به پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور پرداخت‌شده است و همچنین سال گذشته بانک کشاورزی هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت کرده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار