غلامی در خصوص عدم استقبال دانشجویان از این رشته‌ها گفت: نبود آینده شغلی مطلوب و وجود دانش‌آموختگان بیکار در این رشته‌ها یکی از عوامل عدم استقبال از این رشته‌ها است.
کد خبر: ۵۰۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 11 October 2017
رئیس دانشگاه بوعلی سینا از افزایش 50 درصدی دانشجویان خارجی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش فارس؛ منصور غلامی با بیان اینکه امسال در همه رشته‌های دانشگاه پذیرش دانشجو داشته‌ایم، اظهار کرد: 80 رشته کارشناسی، بیش از 90 رشته گرایش در کارشناسی ارشد و بیش از 110 رشته گرایش در مقطع دکترا در دانشگاه بوعلی سینا وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشکده دامپزشکی یک رشته در مقطع کاردانی دارد، افزود: در حال حاضر 39 دانشجو در این رشته ثبت‌نام کرده‌اند و نیز 43 دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته این دانشکده  ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه بوعلی سیناگفت: در مقطع کارشناسی پیوسته تعداد یک‌هزار و 62 نفر، در مقطع کارشناسی ارشد شبانه و روزانه 990 نفر و در مقطع دکترا از 160 نفر ثبت‌ نام شده است.

*در برخی رشته‌ها با کاهش دانشجو مواجه هستیم

وی با تأکید بر اینکه در برخی از رشته‌ها ما با کاهش دانشجو مواجه هستیم، یادآور شد: این کاهش بیشتر در مقطع کارشناسی و در دانشکده‌های کشاورزی و عوم پایه مشاهده می‌شود.

غلامی در خصوص عدم استقبال دانشجویان از این رشته‌ها گفت: نبود آینده شغلی مطلوب و وجود دانش‌آموختگان بیکار در این رشته‌ها یکی از عوامل عدم استقبال از این رشته‌ها است.

وی کاهش داوطلب و وجود ظرفیت بالای دانشگاه‌ها را از دیگر عوامل خواند و افزود: امروز دانشجویان به سمت رشته‌هایی که آینده شغلی و بازار کار بهتری داشته باشد سوق پیدا کرده‌اند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در خصوص تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه گفت: خوشبختانه تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در سال‌های بین 85 تا 92 پذیرش دانشجوی خارجی نداشتیم و این روند متوقف شده بود، خاطرنشان کرد: از سال 93 پذیرش دانشجوی خارجی در دستور کار قرار گرفت و این آمار به تدریج هر سال افزایش پیدا می‌کند.

غلامی از افزایش 50 درصدی دانشجوی خارجی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پذیرش دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقطع دکترا صورت میِ‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار