رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه امروز با تغییرات ایجاد شده در کسب و کار اصناف قانون‌مند قادر به پرداخت تعهدات خود نیستند، گفت: در جامعه امروز با معضل و پدیده‌ای به نام دست‌فروشی مواجه هستیم که صنوف نمی‌دانند در مواجه با این معضل به کجا مراجعه کرده و مشکلات را بیان کنند.
کد خبر: ۵۰۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 11 October 2017
رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه صنوف امروز با معضل و پدیده‌ای به نام دستفروشی مواجه هستند، گفت: افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای کسبه همدان مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ، احمد گازرانی در همایش پلیس، امنیت و اصناف ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم اظهار داشت: آرامش شهرهای ما نشان از تلاش‌های نیروهای انتظامی دارد.

وی افزود: در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیده شده نیروی انتظامی با اقتدار و صلابت در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام وظیفه نمونده و امنیت و آرامش را در جامعه ایجاد کرده است.

گازرانی با اشاره به اینکه بدون شک بخش عظیمی از امنیت جامعه نشأت گرفته از تلاش‌های بی‌دریغ بزرگ مردان نیروی انتظامی است، بیان کرد: یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی را گرامی داشته و هفته ناجا را به تمامی حماسه‌سازان همیشه بیدار نیروی انتظامی تبریک عرض می‌کنم.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه بخش بزرگی از جامعه را اصناف تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: یک سوم جامعه یک شهر، صنفی است.

گازرانی با تأکید بر اینکه اصناف در قبل و بعد از انقلاب نقش موثر و پررنگی داشتند، تصریح کرد: اصناف با تعامل و ارتباط با نیروی انتظامی به دنبال حل مشکلات در صنوف بوده و با همکاری نیروی‌های انتظامی بخش عظیمی از اصناف ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه اصناف به دنبال ایجاد امنیت در بازار کسب و کار است، ابراز کرد: اگر امنیت در جامعه حاکم باشد رونق اقصادی تولید فعال‌تر می‌شود.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه امروز با تغییرات ایجاد شده در کسب و کار اصناف قانون‌مند قادر به پرداخت تعهدات خود نیستند، گفت: در جامعه امروز با معضل و پدیده‌ای به نام دست‌فروشی مواجه هستیم که صنوف نمی‌دانند در مواجه با این معضل به کجا مراجعه کرده و مشکلات را بیان کنند.

گازرانی تأکید کرد: دست‌فروشان با فروش اجناس با تصاویر غیرمتعارف، غیرمجاز، بدون رعایت اخلاق اسلامی، تاریخ گذشته و بدون پرداخت مالیات، عوارض و اجاره توانستنه‌اند بخش عظیمی از بازار را جذب کرده و بخش دیگری از بازار را نیز فضاهای مجازی بدون مجوز نظیر شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در دست گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از کسبه مالیات، عوارض و اجاره پرداخت می‌کنند، افزود: چند مدت گذشته پیاده راه‌سازی خیابان بوعلی و امروز نیز پیاده راه‌سازی خیابان اکباتان اصناف را با ضرر و زیان‌هایی مواجه و اصناف را ورشکسته کرده است.

رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه از دیگر مشکلات اصناف و واحدهای خرد اعتراض به ایجاد فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای است، گفت: این فروشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن جمعیت هر شهر روز به روز رو به افزایش هستند.

گازرانی با اشاره به اینکه این فروشگاه‌ها بیش از ظرفیت جمعیت شهرها است، بیان کرد: این فروشگاه‌ها به راحتی مجوز خود را از تهران دریافت کرده و بدون اینکه حتی هزینه و درآمد خود را در شهر همدان هزینه کنند فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار