مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان از معرفی پنج استخر در همدان به دادگاه خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 10 October 2017
مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان از معرفی پنج استخر در همدان به دادگاه خبر داد.

به گزارش فارس ، حسین خالقی‌مجد در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، با اشاره به مشکل آب روستای کنجینه، یکانه و سرخ‌آباد اظهار کرد: از سال گذشته این مشکل مطرح شدو با برگزاری جلسات مختلف سه راهکار در این خصوص ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه آب این روستا با مشکل فیزیکی و سختی آب مواجه هستند، گفت: قرار بود تا اردیبهشت امسال چاه آبی از سوی شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب چند روستا حفر شود که هنوز اتفاقی رخ نداده است.

مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با اشاره به مشکل آلودگی رودخانه عباس آباد،گفت: در این خصوص توسعه و امتداد جمع‌آوری شبکه فاضلاب از میدان عباس آباد تا جاده تویسرکان باید مورد توجه قرار گیرد چراکه رودخانه عباس‌آباد تامین‌کننده آب همدان است.

وی در خصوص حذف سیستم گندزدایی کلریناتور و جایگزینی سیستم الکترولیز نمک در استخرها، گفت: از سال گذشته کار در این خصوص آغاز شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

خالقی‌مجد با اشاره به اینکه سازمان شهرداری اقدام به نصب سیستم الکترولیز نمک کرده است، خاطرنشان کرد: چهار استخر همدان مجهز به این سیستم شده و به سایر استخرها هم اخطار داده و هم اتمام حجت شده است.

وی از معرفی پنج استخر به دادگاه در این زمینه خبر داد و افزود: استخر شهدای غواص، کوثر، الوند و شهید دهقانی به دادگاه معرفی شده‌اند.

مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با اشاره به لزوم نظارت بر بوفه‌های مدارس، بیان کرد: شرایط بهداشتی بوفه مدارس از سه بعد نظیر عرضه مواد غذایی سالم، بهداشتی بودن مکان عرضه و سالم بودن کسی که اقدام به طبخ غذا می‌کند، مورد توجه است.

وی با بیان اینکه آنچه در مدارس باعث نگرانی بوده عرضه مواد غذایی غیرمجاز بوده که امیواریم به این امر از سوی اداره آموزش و پرورش توجه شود، افزود: عرضه انواع پفک، چیپس، یخمک و ... ممنوع است و باید فرهنگ‌سازی در عدم استفاده از این مواد به دلیل افزایش بیماری قلبی ـ عروقی، فشار خون و چاقی و... مورد توجه قرار گیرد.

خالقی‌مجد با بیان اینکه متاسفانه طبق بررسی‌ها دانش آموزان کشور و استان دچار چاقی شده‌اند که این موضوع بیشتر به خاطر تغذیه نامناسب بوده است، گفت: روز گذشته شاهد عرضه سالاد ماکارونی در مدرسه علامه حلی همدان بودیم در حالی که نباید چنین مواد غذایی در بوفه‌ها عرضه شود.

وی ادامه داد: سالاد ماکارونی یک وعده غذایی است که در کنار آن مواد پروتئینی عرضه می‌شود که مصرف آن به عنوان میان‌وعده‌ و نیز داشتن مواد نگهداره، می‌تواند مشکلات بسیاری را در آینده ایجاد کند.

مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه این موضوعات در آینده باعث بروز مشکلاتی در بازار کار و اقتصاد کشور خواهد داشت، افزود: در آیین‌نامه بهداشتی همکاری آموزش و پرورش نسبت به تغذیه مناسب دانش‌آموزان مشخص شده که امیدوارم به این موضوع بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر مرکز بهداشت موضع ارشادی با بوفه‌های مدارس داشته است، گفت:  متاسفانه دو روز پیش مدرسه «رسالت» اجازه جمع‌آوری تغذیه نامناسب را به مرکز بهداشت نداد و حتی با بازرسان برخورد نیز داشتند.

خالقی‌مجد خواستار همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان در راستای مراقبت بهداشتی نسبت به کنترل بیماری‌های واگیر در هتل‌ها و مهمانسراها شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار