اسدی آمریکا، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، اکراین، آذربایجان، کویت، اندونزی، بنگلادش، کنیا، سومالی، پاکستان، افغانستان، ترکیه، سوریه و عراق را عمده کشورهای دریافت‌کننده کالاهای صادراتی همدان دانست.
کد خبر: ۵۰۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 09 October 2017
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از کاهش 42 درصدی صادرات صنایع دستی از گمرک استان همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ مصطفی اسدی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 4 میلیون و 487 هزار دلار صنایع دستی از همدان به سایر کشورها صادر شده که 6.6 درصد از کل صادرات استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان از نظر تولید صنایع دستی یکی از استان‌های مطرح کشور محسوب می‌شود، گفت: صادرات صنایع دستی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 42 درصد کاهش داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به انتخاب شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال تصریح کرد: سفال به عنوان پنجمین کالای صادراتی استان بالغ بر 3 میلیون و 300 هزار دلار معادل 4.8 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این بخش شامل 12  قلم کالای صادراتی است که به کشور آمریکا، آلمان، ایتالیا، هلند، افغانستان، عراق صادر شده است، اظهار داشت: 77 قلم کالا در نیمه نخست امسال از گمرک استان همدان به 21 کشور جهان صارد شده است.

اسدی آمریکا، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، اکراین، آذربایجان، کویت، اندونزی، بنگلادش، کنیا، سومالی، پاکستان، افغانستان، ترکیه، سوریه و عراق را عمده کشورهای دریافت‌کننده کالاهای صادراتی همدان دانست.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 63 قلم کالا به 27 کشور جهان صادر شده بود، گفت: همدان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه تولید صنایع دستی محسوب می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: اقدامات متعددی برای حمایت از صنعتگران استان همدان برای تولیدات صادرات محور شده که خوشبختانه نتیجه مناسبی نیز داشته است.

اسدی با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های استان همدان بوده و تمام تلاش بر افزایش میزان صادرات صنایع دستی به‌کار گرفته شده است تصریح کرد: صادرات صنایع دستی استان همدان باید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد که هماهنگی لازم در این زمینه ایجاد شده است.

وی فرش را یکی از مهم‌ترین کالاهای تولیدی همدان دانست و گفت: فرش دستباف همدان با توجه به سابقه و کیفیت بالایی دارد که در بازارهای جهانی نیز شناخته شده است ولی به سبب تحریم‌ها در سال‌های اخیر میزان صادرات کاهش یافته بود.

اسدی با بیان اینکه پس از اجرای برجام تحریم‌های فرش دستبافت ایران نیز لغو شده است گفت: خوشبختانه صادرات فرش دستبافت از همدان به سایر کشورها آغاز شده و نخستین محموله صادراتی در هفته گذشته از گمرک همدان صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار