استاد حوزه و دانشگاه به داستان عبدالله‌بن‌مطیع یکی از سیاستمداران آن زمان اشاره کرد و تصریح کرد: امام در مسیر حرکت خود در بیابان به این فرد رسیدند و این فرد از امام تقاضای معجزه برای پر شدن چاهش از آب کرد امام درخواست او را اجابت کردند اما وقتی از او خواستند که امام را همراهی کند عبدالله نپذیرفت.
کد خبر: ۵۰۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 09 October 2017
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی از مردم امام را تنها برای معجزه و اجابت دعای خود می‌خواهند، گفت: حضرت زینب(س) با رفتار خود به ما آموخت که باید مرگ و زندگی ما به خاطر امام باشد.

به گزارش ایکنا، سیدمجتبی حسینی‌یمین پیش از ظهر امروز در ادامه مباحث تاریخ تحلیلی عاشورا در جمع کثیری از عزاداران حسینی با بیان اینکه امام حسین(ع)‌ به دو علت شبانه و آن هم از راه اصلی از مدینه خارج شدند و به سمت مکه رفتند، اظهار کرد: دلیل اول بعد تبلیغی کار ایشان بود و دلیل دوم به خاطر زنان اهل بیت(ع) بود که از گزند نگاه نامحرمان در امان باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حیا و رعایت آن در اسلام بسیار مهم بوده و یک بخش از حیای زن به غیرت مرد برمی‌گردد، افزود: امام حسین(ع)‌ غیرت‌الله است و در خصوص رعایت حیا و عدم اختلاط زن و مرد توسط بانوان اهل بیت امام از دختر سه ساله گرفته تا زینب کبری در مقاتل مطالب بسیاری آمده که نشان از اهمیت موضوع دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گناه بسیار مرد را عاملی برای از بین رفتن غیرت او دانست و ادامه داد: غیرت در مردان یک امر فطری است و به دین ربطی ندارد، فقط دین آن را تأیید می‌کند.

وی به نحوه خروج امام در شب ۲۷ رجب اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  امام با خود کالاهای تجاری چون عطر و پارچه داشتند که از طریق فروش آنها بتوانند خرج سفر اهل بیت(ع) خود را تأمین کنند.

حسینی‌یمین گفت:‌ امام حسین(ع‌) از نظر وضعیت مالی شرایط خوبی داشتند و این نشان می‌دهد که فکر و کار اقتصادی مفید لازمه مؤمن است و مو‌منین و جامعه مؤمنین باید پولدار باشند اما پول‌زده نباشند.

وی با بیان اینکه وقتی تاریخ تحلیلی عاشورای امام را بررسی می‌کنیم باید تمام ابعاد شخصیت و کارهای ایشان را مورد بررسی قرار دهیم و فقط به چند روز حضور امام در کربلا و شهادت ایشان در روز عاشورا اکتفا نکنیم، یادآور شد: تمام تاریخ عاشورا از لحظه بیعت نکردن امام تا اسارت اهل بیت ایشان درس و عبرت برای جوامع مسلمین است.

استاد حوزه و دانشگاه به داستان عبدالله‌بن‌مطیع یکی از سیاستمداران آن زمان اشاره کرد و تصریح کرد: امام در مسیر حرکت خود در بیابان به این فرد رسیدند و این فرد از امام تقاضای معجزه برای پر شدن چاهش از آب کرد امام درخواست او را اجابت کردند اما وقتی از او خواستند که امام را همراهی کند عبدالله نپذیرفت.

وی با بیان اینکه برخی از مردم امام را تنها برای معجزه و اجابت دعای خود می‌خواهند افزود: شیعه باید در همه حال به یاد امام زمان خود باشد و یاد امام حسین(ع)‌ به محرم و صفر ختم نشود مثل افرادی نباشیم که در دهه محرم سینه‌زن امام هستند اما در شب عروسی به یاد امام نیستند.

این استاد حوزه و دانشگاه به شرط ضمن عقد حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد و گفت: ایشان به ما می‌آموزد که باید مرگ و زندگی ما به خاطر امام باشد؛ عده‌ای خود را برای امام نمی‌خواهند بلکه امام را برای خودشان می‌خواهند.

وی با بیان اینکه مردم آن دوران به مستجاب‌الدعوه بودن امام و خاندانش معرفت داشتند یادآور شد: آنها با وجود معرفتی که در این زمینه داشتند امام خود را یاری نکردند و او را تنها گذاشتند؛ این می‌تواند درس بزرگی برای جوامع شیعی باشد که همیشه باید پشت سر امام زمان و نائب ایشان حرکت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار