مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: این اداره کل برای برای 36 تولید کننده مصنوعات طلا در این استان کد شناسایی صادر کرده است.
کد خبر: ۵۰۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 07 October 2017
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: این اداره کل برای برای 36 تولید کننده مصنوعات طلا در این استان کد شناسایی صادر کرده است.

به گزارش فارس؛ محمد مددی به بیان برخی ویژگی های مصنوعات طلا از جمله عیار پرداخت و افزود: عیار، نسبت خالص طلا در فلز یا کالای ساخته شده است که بر اساس ماده هفت قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها سازمان استاندارد است.

مددی اضافه کرد: درحال حاضر رعایت عیارهای رسمی مصنوعات تولیدی کشور که در استاندارد ملی شماره 2132 مدون است برای تمامی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این منسوجات الزامی است.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: عیارهای رسمی کشور بر اساس استاندارد ملی شماره 2132 در حال حاضر شامل 750، 833 و 916 است.

مددی اظهار کرد: به منظور ایجاد امکان نظارت بر مصنوعات یاد شده سازمان استاندارد اقدام به صدور کد شناسایی برای تولید کنندگان این مصنوعات کرده است.

وی توضیح داد: کد شناسایی برای هر استان حرف اول نام آن استان به لاتین و یک شماره اختصاصی برای هر تولید کننده است که تعیین و ابلاغ می شود.

مددی تاکید کرد: تولید کننده موظف به حک کردن کد شناسایی بر روی مصنوعات تولیدی است و فروشندگان نیز موظف به درج کد شناسایی مصنوع مورد معامله روی فاکتور فروش هستند تا به این شیوه قابلیت ردیابی مصنوعات هم فراهم می شود.

36 تولید کننده مصنوعات طلا در استان فعال هستند که برای تمامی آنها کد شناسایی صادر شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار