معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه طرح روستاتعاون با شعار «هزار روستا هزار تعاونی» آغاز شده است، گفت: این طرح در 52 روستای استان همدان اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 06 October 2017
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه طرح روستاتعاون با شعار «هزار روستا هزار تعاونی» آغاز شده است، گفت: این طرح در 52 روستای استان همدان اجرایی خواهد شد.

به گزارش فارس؛ مهدی تابیده‌چی با اشاره به اجرای طرح روستا تعاون در همدان، اظهار کرد: ایجاد و بهبود فرصت‌های شغل جدید در روستا، بهبود منزلت اجتماعی و اقتصادی روستاییان، توسعه پایدار مناطق روستایی، افزایش مشارکت‌های مردمی از اهداف طرح روستا تعاون است.

وی  پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، بهبود وضعیت روستایی، توسعه بازار محصولات روستایی، استفاده از منابع و مزیت‌های روستا و افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها را از دیگر اهداف طرح روستا تعاون دانست.

معاون امور تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه این طرح با شعار «هزار روستا هزار تعاونی» آغاز شده است، افزود: طرح روستاتعاون در 52 روستای استان همدان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به مزیت‌های نسبی روستا‌های شهرستان‌های استان همدان، افزود: برای هر شهرستان ایجاد 10 تعاونی به عنوان سهمیه در نظر گرفته شده است.

تابیده چی با بیان اینکه طرح روستاتعاون از روستای اشترمل شهرستان تویسرکان آغاز شده است، تصریح کرد: در روستای اشترمل 11 تعاونی و اتحادیه مبل و منبت فعالیت دارد.

وی وجود زیرساخت در روستای اشترمل را دلیل آغاز طرح روستاتعاون را در این روستا دانست و ادامه داد: روستا‌هایی مانند ورکانه در حوزه گردشگری، ارزانفود در حوزه معدن، روستای سولان در حوزه بسته‌بندی سیر و ... دارای مزیت‌های خوبی هستند.

معاون امور تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان در صنایع دستی، دامداری، گردشگری و... دارای مزیت‌های خوبی است، گفت: با مشارکت روستاییان در طرح روستا تعاون، عدالت اجتماعی مد نظر در اقتصاد مقاومتی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی مناسب طرح روستا تعاون موجب مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها می‌شود، افزود: شناسایی و انتخاب روستای هدف، تهیه گزارش مزیت سنجی روستای هدف، برگزاری جلسات هماهنگی و مشترک مقامات استانی و شهرستان، برگزاری جلسات انتخاب هیات موسس، صدور موافق نامه تشکیل تعاونی، راهبرد و پیگیری ثبت شرکت تعاونی و معرفی برای اخذ تسهیلات و جلب حمایت‌های مورد نیاز تعاونی‌ها مراحل اجرای طرح هستند.

تابیده چی خاطرنشان کرد: امیدواریم اجرای طرح روستا تعاون در مهاجرت معکوس تاثیر خود را بگذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار