رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان گفت: صنعت چرم همدان نیازمند برندسازی است چون ضعف در این حوزه موجب شده تولیدات این استان به نام دیگر مناطق صادر شود.
کد خبر: ۵۰۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 06 October 2017
 رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان گفت: صنعت چرم همدان نیازمند برندسازی است چون ضعف در این حوزه موجب شده تولیدات این استان به نام دیگر مناطق صادر شود.

به گزارش ایرنا؛ احمد گازرانی اظهار کرد: پیشینه صنعت چرم همدان بر هیچ کس پوشیده نیست، چرا که در گذشته سهم عمده ای از چرم مورد نیاز کشورهای مختلف جهان توسط استادکاران همدانی تهیه و تولید می شد.

رئیس اتاق اصناف همدان اضافه کرد: هم اینک نیز بسیاری از کارخانه ها و صنایع چرم موجود در کشور توسط استادکارهای همدانی مدیریت می شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت چرم همدان برای مدتی روزگار ناخوشی را پشت سر گذاشت ولی از دهه 90 با حمایت و پشتکار اتحادیه و بخش خصوصی دوباره زیرساخت های این صنعت احیا شد.

ویگازرانی افزود: هم اینک همدان پس از استان تبریز رتبه دوم را در صنعت چرم دارد و در صورت حمایت مالی مسئولان می تواند به جایگاه واقعی خود در این صنعت دست یابد.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان یکی از مشکلات اصلی این صنعت را برند سازی دانست و گفت: صادرات بخش چرم این استان مشخص نیست چرا که مصنوعات چرمی تولید شده در همدان با برند سایر استانها صادر می شود.

گازرانی افزود: برندهای صنعت چرم همدان در بازارهای جهانی شناخته شده نیستند بنابراین فعالان این صنعت تولیدات خود را با عنوان سایر برندها صادر می کنند.

وی تاکید کرد: به طور حتم تولید کنندگان چرم باید برای تصاحب هرچه بیشتر بازارهای ملی و جهانی به دنبال بازاریابی داخلی و خارجی و برندسازی باشند.

رئیس اتاق اصناف همدان اظهار کرد: به منظور شناساندن تولیدات و مصنوعات چرمی استان همدان، فعالان این صنعت در نمایشگاه های مختلف در نقاط مختلف کشور حضور یافتند.

گازرانی بیان کرد: برای معرفی صنعت چرم همدان پیشنهاد می شود روزی را به نام این صنعت نامگذاری یا میدانی در شهر همدان با این عنوان نامگذاری شود.

وی گفت: صنعت چرم با توجه به ارزی آوری بالا می تواند سهم مهمی در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری داشته باشد.

وی افزود: یکی از ملزمات احیای این صنعت نوسازی تجهیزات و استفاده از دستگاه های مدرن است که انتظار می رود بانک ها با پرداخت تسهیلات کارمزد پائین برای احیای صنعت چرم همدان پیشگام شوند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش و چرم همدان تاکید کرد: با ارئه تسهیلات 500 میلیون ریالی برای تجهیز و راه اندازی یک کارگاه تولید مصنوعات چرمی می توان برای 10 نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

گازرانی بیان کرد: درآمد و ارزآوری صنعت چرم بیش از نفت و طلا است و با توجه به هدف گذاری های دولت مبنی بر توسعه صادرات غیرنفتی، باید از چنین صنایعی حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، یک هزار واحد تولیدی کیف، کفش و چرم در همدان فعال است که 6 هزار 700 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار