مولوی با بیان اینکه لابی‌هایی که برای انتخاب شهردار همدان اتفاق افتاد بیشتر برقراری دیالوگ، بیان مواضع و شفاف‌سازی بود، اظهار داشت: شهر همدان از نداشتن شهردار آسیب می‌بیند چراکه چند ماه دیگر پرداخت‌های پایان سال و طلب‌های پیمانکاران را داریم که یک نفر باید این موارد را مدیریت کند.
کد خبر: ۵۰۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷ 05 October 2017
رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه هیچ مدیر شهرداری خط قرمز اعضای شورای شهر همدان نیست، گفت: شهردار منتخب همدان اختیار تام برای تغییرات مدیریتی دارد.

به گزارش فارس؛ ابراهیم مولوی با اشاره به اینکه برای انتخاب یک شهردار خوب فرآیندی باید طی شود تا به گزینه مطلوب رسید، اظهار داشت: برای انتخاب شهردار همدان روال کار این که 40 گزینه از کانال‌های مختلف و اشخاص به شورای شهر معرفی شد که 33 نفر از این افراد برنامه ارائه داده و مابقی انصراف دادند.

وی با اشاره به اینکه از بین این تعداد 9 نفر در مرحله نخست و چهار نفر در مرحله نهایی انتخاب شدند، افزود: زمانی که اعضای شورای شهر همدان به چهار گزینه رسیدند سه نفر معاونین شهرداری همدان و یک نفر خارج از مجموعه شهرداری بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: هر طوری بحث انتخاب مدیریت شد آرا به صورت 6 بر پنج بود و اجماعی روی فردی حاصل نمی‌شد؛ اختلافات سلیقه‌ای، دیدگاهی و نوع نگاه به یک شهردار توانمند سبب عدم حصول نتیجه و کنار گذاشتن چهار گزینه نهایی بود.

*انجام مذاکرات برای خفه کردن تنش و بحران در نطفه

وی با اشاره به اینکه به خاطر عدم اقناع برخی از اعضا و انجام نشدن مذاکرات و لابی‌ها، روند انتخاب شهردار همدان با حضور گزینه‌های جدید نیز به تعویق افتاد، گفت: وقتی با بروز تنش و بحران در شورا مواجه بودیم برای خفه کردن تنش و بحران در نطفه، از فردای همان روز با اعضای شورای شهر جلسات و مذاکرات برای انتخاب شهردار همدان آغاز شد.

مولوی با اعلام اینکه پس از این مذاکرات به گزینه مطلوب مدنظر تمامی اعضای شورای شهر دست یافتیم، گفت: شهردار منتخب فرد با سابقه و دارای شناسنامه کاری مطلوب بود که لابی‌های پشت پرده، رایزنی‌ها و صحبت‌های اقناعی سبب اجماع کامل روی یک گزینه شد.

وی افزود: این اجماع در ادامه و روند اجرایی کار کمک می‌کند و به شهردار این قوت و نیرو را می‌دهد که وقتی کلیددار این کهن شهر شد با قوت و دلگرمی بیشتری کار کند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه گام‌های موثری در ایجاد درآمدهای پایدار، توسعه متوازن و ایجاد کیفیت مطلوب فضای شهری برای شهروندان باید برداشته شود، تصریح کرد: امیدواریم شهردار منتخب همدان تلاش جدی در این زمینه داشته باشد.

*معامله‌ پشت پرده‌ای برای انتخاب شهردار همدان نبوده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا معاملاتی پشت پرده برای انتخاب شهردار همدان شده است گفت: «به وحدانیت خدا قسم می‌خورم اصلا و ابدا معاملاتی پشت پرده نبوده است. آدمی هستم با این مدل کار کردن مخالف و منزجر هستم».

مولوی با بیان اینکه لابی‌هایی که برای انتخاب شهردار همدان اتفاق افتاد بیشتر برقراری دیالوگ، بیان مواضع و شفاف‌سازی بود، اظهار داشت: شهر همدان از نداشتن شهردار آسیب می‌بیند چراکه چند ماه دیگر پرداخت‌های پایان سال و طلب‌های پیمانکاران را داریم که یک نفر باید این موارد را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: اگر موردی از معامله برای انتخاب شهردار همدان باشد با شدت و حدت و با همکاری سازمان بازرسی و حراست برخورد جدی می‌شود، معتقدم شهردار و شورای شهر پاکدستی خواهیم داشت که شفافیت و عملکرد شفاف خود این موضوع را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: تا زمانی که عضو و رئیس شورای شهر همدان باشم اجازه نمی‌دهم فضا به سمتی برود که عده‌ای زیاده‌خواهی و رانت‌خواهی کنند و از فضای موجود سوء استفاده کنند. با این مدل افراد و زیاده خواهی‌ها که شاید در شهر همدان کم نباشد برخورد می‌شود.

*شهردار اختیار تام برای تغییرات دارد

مولوی با اشاره به اینکه شهرداری انتخاب شده است که پرونده روشن، درخشان و کارنامه توانمندی دارد، اظهار داشت: حسین مرادی با اختیار تام به عنوان شهردار انتخاب شده و قطعا در کار اجرایی و اداری ایشان دخالتی نمی‌کنیم.

وی با اعلام اینکه شهردار منتخب در تغییرات اختیار تام دارد، گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف شورا انتخاب شهردار، نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌هاست و اگر شهردار برای تعیین تیم کاری خود با شورای شهر نیز مشورت کند به اعضا لطف کرده است.

*اتوبوسی نیرو وارد شهرداری همدان نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه براساس مذاکراتی که با شهردار منتخب شده است قرار نیست اتوبوسی از جای دیگر نیرو وارد شهرداری همدان شود، تصریح کرد: شهردار منتخب به توانمندی نیروهای شهرداری همدان ایمان دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معاون یا مدیر شهرداری همدان وجود دارد که خط قرمز اعضای شورای شهر باشد، اعلام کرد: در شورای شهر هیچ‌گونه خط قرمزی نداریم چون با مردم قول و قراری داریم.

مولوی با بیان اینکه در این چهار سال قطعا دنبال ایجاد فضای سالم و رقابت پذیر بین مدیران هستیم تا هر کسی توانمندی و قابلیت بیشتری داشت می‌تواند مدیر باشد، عنوان کرد: هیچ موقع حلقه مدیریتی شهرداری همدان بسته نمی‌ماند و مدیران جوان و با انگیزه می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

*انقلاب مدیریتی در شهرداری همان رخ نمی‌دهد

رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه در زمینه بحث‌های مدیریتی در شهرداری همدان انقلابی رخ نمی‌دهد، عنوان کرد: مدیران موجود در شهرداری همدان سال‌ها از منابع شهرداری برای آنها هزینه شده است تا کسب تجربه کردند و امروز که زمان ثمردهی آنهاست نیابد کنار گذاشته شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار