فرماندار ملایر گفت: یکی از دلایل موفقیت وپیروزی در هشت سال دفاع مقدس اعتمادسازی و مشارکت عمومی همه مردم در این عرصه بود، امروز نیز باید با اعتمادسازی به‌عنوان سرمایه اجتماعی از مشارکت مردم در همه عرصه‌ها استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۰۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 28 September 2017
فرماندار ملایر گفت: تبیین و تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس برای نسل امروز ضرورت دارد.

به گزارشتابناک همدان از ملایر: عبدالعظیم رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر در یادواره ۱۹ شهید جهادگر در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و یک هزار و ۱۰۰ شهید شهرستان ملایر گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم فرصتی برای تأمل بیشتر همه ما است تا بتوانیم ویژه‌تر فرهنگ  ایثار و شهادت را شناخته و در ادامه راه سیدالشهدا) و شهدای دفاع مقدس گام برداریم.

وی اظهار داشت: شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس تنها با سلاح توکل بر خدا و با تأسی از قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا با دست‌خالی به جنگ دشمن بعثی رفتند درحالی‌که ما  حتی از سوی یک کشور حمایت نمی‌شدیم و ۴۶ کشور به دشمن بعثی کمک می‌کردند و سلاح‌های جنگی را  نیز به چند برابر قیمت خریداری می‌کردیم.

رضایی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ جنگ در کشور ما ثبت‌شده که تنها حادثه هشت سال جنگ تحمیلی نقطه نورانی و درخشان این جنگ‌ها است. 

وی بیان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان به‌دست دشمن بیفتد و بعد از اتمام جنگ نیز سازمان ملل  رسماً اعلام کرد که متجاوز رژیم بعث بوده و این امر یک نقطه روشن برای نظام ما بود که جمهوری اسلامی ایران نظامی جنگ‌طلب و سلطه‌جو نیست.

فرماندار ملایر افزود: شهدای ما افرادی مخلص، باهوش و متدین بودند، همه این مصادیق شهدا برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که در وجود شهدای ما نهادینه‌شده و بهترین راه را برای خود برگزیدند.

وی تاکید کرد: تبیین و تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس برای نسل امروز یک ضرورت است و همه ما وظیفه‌داریم در ترویج بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و اجازه ندهیم این ارزش‌ها  درگذر زمان به فراموشی سپرده شوند.

وی بابیان اینکه متاسفانه امروز شاید به دلایل متعدد هنوز نتوانسته‌ایم آن‌طور که شایسته است دستاوردها و فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه و نسل امروز نهادینه کنیم خاطرنشان کرد: باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم و اعتمادسازی بیشتری را داشته باشیم.

رضایی در ادامه گفت: یکی از دلایل موفقیت وپیروزی در هشت سال دفاع مقدس اعتمادسازی و مشارکت عمومی همه مردم در این عرصه بود، امروز نیز باید با اعتمادسازی به‌عنوان سرمایه اجتماعی از مشارکت مردم در همه عرصه‌ها استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: امنیت و آسایش امروز ما حاصل خون مطهر شهداست و باید قدردان خانواده‌های معظم شهدا باشیم، همه مردم و مسئولان به یاد داشته باشند که شهدا ناظر اعمال ما هستند و کاری نکنیم که شهدا از ما آزرده  خاطر شوند.

فرماندار ملایر با اشاره به هفته امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کرد: امربه‌معروف و نهی منکر یکی از فرایض والای اسلام است که تأکیدات زیادی بر اجرای آن در جامعه شده است.

وی ادامه داد: هر کس باید خودش  آمر به معروف باشد و ماه محرم فرصتی ارزشمند برای اجرای این فریضه در جامعه است تا بتوانیم با روشی صحیح، خیرخواهانه و به‌موقع تلاش کنیم تا از آسیب‌های اجتماعی و منکرات پیشگیری کرده و معروفات را در جامعه ترویج دهیم.

رضایی اظهار امیدواری کرد و گفت: اگر ما منتظر این باشیم که در جامعه معجزه رخ دهد و مشکلات حل شود چنین اتفاقی نمی‌افتد، هر کس باید از خودش شروع کند چراکه با حرف و شعار مشکلات و منکرات جامعه حل‌شدنی نیست.

وی همچنین خطاب به مداحان و سخنرانان بر تبیین ارزش‌های واقعی عاشورا تأکید کرد و افزود: سعی شود که مراسم‌ها و عزاداری‌های محرم به‌دوراز انحرافات، شبهات و بدعت‌ها برگزار شود.

فرماندار ملایر تأکید کرد: باید انسانیت و حقانیت نهضت عاشورا و راه و هدف امام حسین با عقلانیت برای مردم تبیین و پاسخ داده شود.

اعتمادسازی راه گشای برون‌رفت از گره‌های اجتماعی 

غلامحسین تقوی مدیر جهاد کشاورزی ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر شهرستان ملایر اظهار داشت: شهرستان ملایر ۱۹ شهید جهادگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 تقوی بیان کرد: جهاد سازندگی بر اساس نیازهای کشور به‌فرمان امام راحل تأسیس شد و این نهاد مقدس از ابتدای پیروزی انقلاب باهدف رفع محرومت و خدمت به مناطق محروم تولید و اشتغال کشور و بخش کشاورزی  خدمات ارزنده‌ای را انجام داده است.

وی تصریح کرد: جهاد گران در هشت سال جنگ تحمیلی  در بخش‌های مختلف  عمرانی، سنگر سازی  و... نقش زیادی داشتند و بسیاری از این عزیزان نیز در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.








منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار