مدیرعامل شرکت سیاحتی علی‌صدر با اشاره به این‌که هدف از میزبانی اجلاس جهانی گردشگری احیای نام همدان در صنعت گردشگری است، گفت: حق همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌ زمین وضعیت کنونی نیست برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان باعث درخشش نام استان در سطح ملی و بین‌المللی خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 23 September 2017
سازمان جهانی گردشگری یکی از آژانس‌های رسمی سازمان ملل متحد می‌باشد که هدف اصلی آن پیشبرد و توسعه گردشگری در سراسر جهان است. سازمان جهانی گردشگری UNWTO، آژانسی ویژه است که وظیفه هدایت صنعت گردشگری را به عهده دارد. 

به گزارشتابناک همدان؛ در حال حاضر ۱۵۷ کشور، منطقه و نزدیک به ۵۰۰ عضو وابسته، به نمایندگی بخش خصوصی، مؤسسات آموزشی، شرکت‌های جهانگردی و مراجع صلاحیت‌دار محلی در این سازمان عضو هستند  و این سازمان می‌کوشد از طریق گردشگری سبب رشد اقتصادی انگیزه‌هایی برای حمایت از محیط‌زیست و میراث مقصدهای گردشگری فراهم سازد و از صلح و تفاهم بین ملت‌ها حمایت می‌کند  و از کشور ایران ۹ شرکت عضو سازمان گردشگری جهانی هستند که یکی از این شرکت‌ها شرکت سیاحتی علی‌صدر همدان است که با درایت توانست میزبانی اجلاس ۲۰۱۸ این سازمان را به عهده بگیرد. 

شرکت علی‌صدر از سال ۹۴ عضو این سازمان است که در حال حاضر عضو هیئت‌رئیسه این سازمان نیز محسوب می‌شود. علی‌صدر به نمایندگی کشور ایران افتخار میزبانی سازمان گردشگری unwto را به عهده دارد و این فرصت میز خطابه است که می‌تواند استان همدان و کشور ایران را به جهانیان به نحو احسن معرفی نماید.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علی‌صدر با اعلام این  خبر، خواستار همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی شد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و هیئت گردشگری شرکت سیاحتی علی‌صدر میزبانی همدان برای اجلاس جهانی گردشگری سال ۲۰۱۸ قطعی شد.

حمیدرضا یاری با اشاره به روند پیگیری‌ها جهت میزبانی اجلاس، افزود: این پیگیری‌ها که در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و در شهر چنگ دوی چین به نتیجه رسید، می‌تواند آغاز راهی پرثمر و بااهمیت برای گردشگری ایران و استان همدان باشد.

وی بابیان اینکه شرکت علی‌صدر عضو هیئت‌رئیسه بخش خصوصی سازمان جهانی است و میزبانی همدان از بین ۱۳۰ کشور جهان به‌صورت ویژه به همدان  واگذارشده است، تصریح کرد: این اجلاس برای نخستین بار در ایران و در شهر همدان برگزار خواهد شد.

یاری با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها و به‌طورکلی استان همدان از این برنامه منتفع خواهد شد، خاطرنشان ساخت: اجلاس جهانی گردشگری یک رویداد بزرگ بین‌المللی است و حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در ایران و به‌خصوص همدان را رقم خواهد زد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جلسات تخصصی اجلاسیه طبق برنامه‌ریزی سازمان جهانی گردشگری خواهد بود، افزود: برای این اجلاس دو دبیرخانه استانی و ملی ایجاد و بَنا به پیشنهاد شرکت علی‌صدر دفتری در تهران برای مکاتبات ملی و بین‌المللی ایجاد خواهد شد.

وی بابیان اینکه هدف از میزبانی اجلاس جهانی گردشگری احیای نام همدان در صنعت گردشگری است، خاطرنشان کرد: حق همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین وضعیت کنونی نیست که برگزاری این اجلاس در همدان باعث درخشش نام این استان در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بود و از این ظرفیت باید به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار