عروتی‌موفق با تأکید بر اهمیت روش صحیح آموزش قرآن عنوان کرد: باید از روش‌هایی استفاده شود تا دیگر پرونده روخوانی و روانخوانی قرآن در سطح کشور بسته و پرونده جدید آموزش مفاهیم قرآن گشوده شود.
کد خبر: ۴۹۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 20 September 2017
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا با تأکید بر نامناسب بودن روش آموزش قرآن گفت: قرآن در جامعه ما بسیار مظلوم و مهجور است و این به علت نبود شیوه آموزشی صحیح است.

به گزارش ایسنا، دکتر اکبر عروتی‌موفق در آئین افتتاحیه طرح دانشجو معلم قرآن که به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تمام تلاش‌هایی که در حوزه آموزش قرآن صورت می‌گیرد، همچنان قرآن در جامعه ما بسیار مظلوم و مهجور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چند درصد از دانشجویان قادر به روخوانی و روان‌خوانی قرآن هستند؟ تأکید کرد: آنچه در کلاس‌های دانشجویان می‌بینیم، این است که آموزش‌های آغاز شده از مقطع دبستان دستاورد مناسبی نداشته است.

عروتی‌موفق با اشاره به آغاز آموزش‌های قرآنی از دبستان یادآور شد: اگر آموزش صحیح باشد دانش‌آموز باید پس از ۳ یا ۴ سال بدون ایراد قرآن تلاوت کند اما متأسفانه چنین نیست و حتی دانش‌آموزان مقطع راهنمایی هم نمی‌توانند روان‌خوانی و روخوانی صحیح قرآن داشته باشند و این مسأله موجب شد تا ضرورت آموزش قرآن در دانشگاه و برگزاری دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی احساس شود.

وی افزود: با وجود متولیان فراوان قرآنی در کشور از جمله شبکه تلویزیونی قرآن، رادیو قرآن، سازمان تبلیغات، کانون‌های قرآنی دانشگاه‌ها و نیروهای نظامی که فعالیت‌های قرآنی دارند و ...، می‌بینیم خروجی‌ها در این زمینه دلچسب نیست و این نشان‌دهنده‌ وجود یک مشکل است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه مشکل آموزش تنها در حوزه قرآن نیست و در آموزش زبان‌های خارجی در مدارس نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: با اینکه زبان عربی و انگلیسی در مدارس آموزش داده می‌شود اما پس از اتمام مقطع تحصیلی دانش‌آموز نمی‌تواند در آن زبان مکالمه داشته باشد و یا حتی یک جمله صحیح بنویسد و همچنان دچار مشکل است پس نیاز است در فرآیند آموزشی بازنگری شود.

وی با ابرازامیدواری از ثمربخش بودن طرح دانشجو معلم قرآن بیان کرد: به نظر می‌رسد این طرح دوره‌ای مناسب در راستای آموزش قرآن باشد و با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی، افراد مسلط برای آموزش تربیت شوند.

عروتی‌موفق با تأکید بر اهمیت روش صحیح آموزش قرآن عنوان کرد: باید از روش‌هایی استفاده شود تا دیگر پرونده روخوانی و روانخوانی قرآن در سطح کشور بسته و پرونده جدید آموزش مفاهیم قرآن گشوده شود.

مهدی ساعد، یک قاری بین‌المللی قرآن در همدان نیز با اشاره به مشکلات موجود در کشور اظهار کرد: نقایص موجود در فعالیت‌های کشوری علل مختلفی دارد که دارای ریشه‌هایی است اما آنچه می‌تواند در پیشبرد امور در هر عرصه‌ای ما را کمک کند، اخلاص است بنابراین اگر کسی این ویژگی را داشته باشد، با کمترین امکانات هم می‌تواند به پیشرفت برسد.

این قاری بین‌المللی قرآن استان همدان در پایان مراسم به تلاوت آیات سوره «یونس» پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار