نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در گذشته رکن مهم بیان در میان طلاب و حوزویان از اهمیت بالایی برخوردار بود اما متأسفانه این رکن مهم در عصر حاضر به حاشیه سوق یافته است.
کد خبر: ۴۹۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 20 September 2017
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: چه در بیان و چه در بنان انسان همواره باید خالصانه و برای رضای خدا رفتار کند که در غیر این صورت جزء خسران و ضرر چیزی نصیب او نخواهد شد.

به گزارش ایکنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان، در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی اظهار کرد: انسان می‌تواند از دو روش بیان و بنان ما فی ضمیر خود را به منصه ظهور بگذارد.

وی افزود: انسان در «بیان» با زبان خود مقصود خود را به مخاطب می‌رساند اما در «بنان» انسان با نوک انگشتان با دیگری ارتباط برقرار می‌کند که این همان نوشتن است.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه رکن بیان از اهمیت بالایی برخوردار است اضافه کرد: حضرت علی(ع) در این خصوص می‌فرمایند: «برخی گویندگی‌ها، انسان را سحر می‌کند».

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در گذشته رکن مهم بیان در میان طلاب و حوزویان از اهمیت بالایی برخوردار بود اما متأسفانه این رکن مهم در عصر حاضر به حاشیه سوق یافته است.

وی خطاب به پژوهشگران عنوان کرد: قدردان و شاکر این هنر خود باشید چرا که در دنیای امروزه انسان‌های غیر طلبه در عرصه بیان و بنان، گوی سبقت را از طلاب ربوده اند، آنها برای دنیا کار می‌کنند و شما برای دین.

آیت الله محمدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در بیان و بنان فوق العاده هستند گفت: مقام معظم رهبری قلم بی نظیری دارند به گونه ای که چند هزار رمان خوانده اند.

امام جمعه همدان بیان کرد: آنهایی که دارای استعداد و خلاقیت بالایی هستند اگر آن استعداد خود را به نمایش نگذارند، در حق خود و خدای خود ظلم کرده اند چرا که آن نعمت ارزشمند پروردگار به او بوده است.

وی اظهار کرد: ننگ آور است که دشمن نسبت به ما در تربیت بیان و بنان جلوتر باشد، ما هر چه آنچه داریم از آن خدا و برای اوست و انسان جزء امانت داری بیش نیست لذا در این بین لازم است که رضایت خالق همواره مد نظر مخلوق قرار گیرد.

آیت الله محمدی با بیان اینکه گاهی یک شعر و قصیده انسان را نجات می‌دهد افزود: برخی سرایندگان آنچنان زیبا حقانیت اهل بیت را به نمایش می‌گذارند که گاهی چندین صد جلد کتاب از این مهم محروم می‌مانند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: چه در بیان و چه در بنان انسان همواره باید خالصانه و برای رضای خدا رفتار کند که در غیر این صورت جزء خسران و ضرر چیزی نصیب او نخواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر مفاتیح الجنان همواره دوشادوش قرآن پیش می‌رود به دلیل اخلاص نویسنده آن کتاب ارزشمند است، بسیاری افراد سرمایه هنگفتی جهت تألیف چندین جلد کتاب می‌کنند اما دریغ از ماندگاری نام آن کتاب.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار