رئیس شورای شهر سامن با بیان اینکه طبق رایزنی‌های انجام شده با مسئولان استانی مقرر شده است ظرف ۲ ماه آینده ورودی شهر دستکند سامن برای بازدید عموم گشایش یابد، افزود: این اتفاق تحولی عظیم در رونق اقتصادی و جذب توریست ایجاد می‌کند .
کد خبر: ۴۹۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 17 September 2017
رئیس شورای شهر سامن با بیان اینکه طبق رایزنی‌های انجام شده با مسئولان استانی مقرر شده است ظرف ۲ ماه آینده ورودی شهر دستکند سامن برای بازدید عموم گشایش یابد، افزود: این اتفاق تحولی عظیم در رونق اقتصادی و جذب توریست ایجاد می‌کند.

به گزارش ایکنا، رضا گل‌محمدی  رئیس شورای اسلامی سامن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به قدمت تاریخی سامن، این شهر می‌تواند به عنوان پایلوت گردشگری کشور مطرح شود بنابراین امیدواریم با افتتاح فاز اول شهر دستکند زیرزمینی زمینه جذب توریست‌های داخلی و خارجی فراهم آید .

وی خاطرنشان کرد: سالیانه اعتبارات محدودی به بحث کاوش‌های باستان‌شناسی شهر زیرزمینی اختصاص می‌یابد که متأسفانه کافی نیست و همین امر سبب شده افتتاح فاز اول آن ۱۲ سال طول بکشد .

رئیس شورای شهر سامن با بیان اینکه طبق رایزنی‌های انجام شده با مسئولان استانی مقرر شده است ظرف ۲ ماه آینده ورودی شهر دستکند سامن برای بازدید عموم گشایش یابد، افزود: این اتفاق تحولی عظیم در رونق اقتصادی و جذب توریست ایجاد می‌کند .

وی بیان کرد: یکی از مشکلات شهر دستکند سامن این بود که به صورت یک اثر پژوهشی تعریف شده بود و ردیف بودجه ملی نداشت بنابراین امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به یک اثر توریستی- گردشگری تبدیل شود و اعتبارات خوبی بدان تخصیص یابد .

گل‌محمدی در ادامه با اشاره به فعالیت ۷۰ کارگاه تولیدی خیارشور در این شهر، گفت: تولید خیارشور و شوریجات در این منطقه سابقه ۴۰ ساله دارد که به روش تخمیری سنتی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سامن مهد خیارشور ایران است، افزود: سالانه ۵۰ هزار تُن خیارشور در این شهر تولید می‌شود که متأسفانه به علت وجود مشکلات بروکراسی اداری هنوز وارد بحث صادرات نشده است .

رئیس شورای شهر سامن با تأکید بر اینکه خیارشور سامن قابلیت برند شدن را دارد و این شهر می‌تواند به عنوان «شهر ملی خیارشور» به ثبت برسد، از مسئولان و نمایندگان مجلس خواست تا پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند .

مسئول کمیسیون عمران شورای شهر سامن نیز با بیان اینکه ۴ نوع منابع در سطح کشور وجود دارد، گفت: منابع زیرزمینی، منابع بانک‌ها، منابع انسانی و فرهنگی و منابع روی زمین از جمله داشته‌های هر جامعه‌ای به شمار می‌رود که همواره در این مسیر از منابع نیروهای انسانی و قابلیت‌های فرهنگی غافل می‌شویم .

سیدولی حسینی افزود: مجموعه شهر دستکند سامن، قابلیتی بی‌نظیر در شهرستان ملایر به شمار می‌رود که کار باستان‌شناسی روی این اثر تاریخی در سال ۸۴ کیلد خورد و با وجود گذر ۱۲ سال هنوز فاز اول آن راه‌اندازی نشده که تحقق این امر جزء اهداف بلندمدت این دوره از شوراست.

وی به روند روبه رشد و افزایش مهاجرت از سامن اشاره و تصریح کرد: کاهش مهاجرت جزء اهداف میان‌مدت و پرداختن به امور و مدیریت مسائل شهری و رفع نیازمندی‌ها و مشکلات جاری سامن جزء اهداف کوتاه‌مدت شورا به شمار می‌رود .

حسینی با تأکید بر اینکه متأسفانه در زمینه شناسایی سامن، کم‌کاری شده است، اظهار کرد: به طور قطع با معرفی قابلیت‌های این منطقه، زمینه اشتغالزایی و رونق صنعت توریست بیش از پیش فراهم خواهد شد 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار