معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه محصول انگور محور تولید، اشتغال و ثروت است و ایران به لحاظ تولید انگور در بین ۱۰ کشور برتر دنیا قراردارد، افزود: ظرفیت‌ شهرستان ملایر در تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه انگور بالا است و باید بهره‌وری بالایی نیز داشته باشد.
کد خبر: ۴۹۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 16 September 2017
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال ایجاد زنجیره تولید و ارزش افزوده بیشتر است.

به گزارش مهر، محمدعلی طهماسبی در پنجمین جشنواره «خوشه برتر» در ملایر با اشاره به وجود ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار باغ انگور در دنیا، عنوان کرد: از این میزان ۷۵ میلیون تن انگور تولید می‌شود.

وی بابیان اینکه از مجموع انگور تولیدی در جهان ۷۰ درصد آن فرآوری و ۳۰ درصد نیز به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود، گفت: انگور دارای ارزش افزوده بالایی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه محصول انگور محور تولید، اشتغال و ثروت است و ایران به لحاظ تولید انگور در بین ۱۰ کشور برتر دنیا قراردارد، افزود: ظرفیت‌ شهرستان ملایر در تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه انگور بالا است و باید بهره‌وری بالایی نیز داشته باشد.

وی به برداشت ۱۰۵ تن انگور از هر هکتار از باغات ملایر توسط یکی از باغداران ملایری اشاره کرد و با بیان اینکه تمام کشاورزان می‌توانند به این میزان تولید دست یابند، گفت: برخی افراد با هنر خود از امکانات بهره گرفته و تولیدات بیشتری از محصولات خود دارند.

طهماسبی بیان اینکه یک باغدار نمونه از حداقل‌ها با روش‌های نو استفاده حداکثری دارد، گفت: مسئولان باید با حمایت‌های خود در سبد غذایی و دارویی از انگور بیشتر استفاده کنند چراکه این محصول ثروت‌آفرین و ارزش‌آفرین است.

باید از علم روز برای پیشبرد کار و تولید بیشتر محصول استفاده کرد

وی باتاکید بر اینکه با تولید کم نمی‌توان در بازارهای جهانی رقابت کرد، گفت: باید از علم روز برای پیشبرد کار و تولید بیشتر محصول استفاده کرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه انگور ملایر باید از حالت برداشت سنتی به سمت برداشت نوین حرکت کند، گفت: باید برداشت محصول به گونه ای طراحی شود که حتی شب عید نیز در سرخانه انگور وجود داشته باشد.

طهماسبی با تاکید براینکه باید از تمام ظرفیت‌ها و تسهیلات استفاده کرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید محصولاتی چون انگور و کشمش تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی بابیان اینکه از طریق صندوق حمایت توسعه، گردش مالی ضمانت می شود تا کشاورزان محصولات خود را صادر کنند، گفت: صادرکنندگان این بخش از طریق معرفی به بانک از تسهیلات برای کشمش، خرما، زعفران و پسته استفاده می کنند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به اجرای طرح تجمیع آبی و طرح فراز اشاره کرد و گفت: کشاورزان می‌توانند با استفاده از این طرح‌ها علاوه بر تولید بیشتر، محصولات باکیفیت به بازار عرضه کنند.

نقشه راه برای باغات ملایر تدوین و بر اساس آن اقدام شود

طهماسبی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال زنجیره تولید و ارزش افزوده بیشتر است و خصوصی باید فعال‌تر شود، گفت: باید نقشه راه برای باغات ملایر تدوین و بر اساس آن اقدام شود.

فرماندار شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ انگور در ملایر وجود دارد، گفت: از این میزان ۹ هزار و ۹۰۰ هکتار بارور است.

عبدالعظیم رضایی بااشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۳۰ هزار تن انگور از باغات ملایر برداشت و بیش از ۷۵ درصد آن به کشمش تبدیل‌ می‌شود، گفت: در حال حاضر کار برداشت انگور ملایر بیشتر به صورت سنتی انجام می‌شود.

وی گفت: باید به سمت روش‌های نوین پیش رفت که در این زمینه حمایت مسئولان وزارتخانه ضروری است.

فرماندار ملایر ایجاد صنایع تبدیلی را ضروری برشمرد و ادامه داد: به دنبال ثبت جهانی انگور ملایر هستیم به طوری که کارهای ثبت جهانی آن انجام و پرونده جهانی‌شدن انگور ملایر در فائو کامل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار