وی با بیان اینکه در جهت بلندمنشی هنرمندان خالق آثار مبل و منبت روستای اشترمل این نمایشگاه برگزار شد، عنوان کرد: این نمایشگاه علاوه بر اینکه هنر مردم اشترمل را به نمایش درآورده است این روستا را به الگویی در استان و کشور تبدیل کرد.
کد خبر: ۴۹۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 14 September 2017
نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: مردم برای تهیه مبل به جای تهران به تویسرکان مراجعه کنند.

به گزارش تسنیم، محمد مهدی مفتح در جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دستباف تویسرکان با اشاره به اینکه از همه بلند مردمان روستای اشترمل قدردانی می‌کنم، اظهار داشت:  با همت هنرمندان این روستا نمایشگاه مبل و منبت در این روستا برپا شده است.

وی با بیان اینکه در جهت بلندمنشی هنرمندان خالق آثار مبل و منبت روستای اشترمل این نمایشگاه برگزار شد، عنوان کرد: این نمایشگاه علاوه بر اینکه هنر مردم اشترمل را به نمایش درآورده است این روستا را به الگویی در استان و کشور تبدیل کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه مبل و منبت سبب محقق شدن ظرفیت گردشگری تویسرکان می‌شود، تأکید کرد: با این امر مردم برای تهیه مبل به جای تهران به تویسرکان مراجعه کرده و زیبایی‌ها و مناظر خوب شهرستان استفاده می‌کنند.

مفتح تأکید‌ کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه هنرهایی نظیر مبل و منبت وظیفه حاکمان است که زمینه و بسترهای لازم را برای توسعه و پیشرفت فراهم کنند.

مفتح با اشاره به اینکه استاندار همدان در تمامی زمینه‌های پیشرفت همدان نقش موثری داشته است، تصریح کرد:امیدوارم با همت مدیران و مسئولان استان شاهد توسعه و پیشرفت همدان باشیم.

فرماندار تویسرکان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در شهرستان تویسرکان بیش از 14هزار نفر بهره‌بردار وجود دارد، اظهار داشت:در تویسرکان بخش اصلی اقتصاد کشاورزی است.

حبیب مومیوند با بیان اینکه کشاورزی نقطه قوت تویسرکان است، افزود:سطح باغات تویسرکان 8 هزار و 500 هکتار است که از این میزان 5 هزار و 500 هکتار باغات گردو هستند که سالیانه 15 هزار تن گردو در این شهرستان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار تن گندم و 24 هزار تن جو در سال در تویسرکان تولید می‌شود، بیان کرد: تویسرکان در تولید آلو رتبه اول و در تولید سیر نیز جز برترین‌ها است.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه در بخش گلخانه‌های شهرستان در سال گذشته اقدامات موثری انجام شد، گفت: امروز روستای برگچه می‌تواند به عنوان روستای گلخانه‌ای در سطح کشور مطرح شود.

مومیوند با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع آبی کشت محصولات کم آب بر در شهرستان تویسرکان انجام می‌شود، عنوان کرد: میزان بارندگی در تویسرکان 410 میلی متر بوده که رتبه اول بارندگی در استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال کشت گلمحمدی در 45 هکتار اراضی دیم تویسرکان انجام شد، اظهار داشت:کشت گیاهان دارویی و بادام در اراضی دیم شهرستان انجام می‌شود.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه تویسرکان بیشترین واحدهای مرغداری و پرورش دام و طیور را سطح استان دارد، بیان کرد: تویسرکان در تولید گوشت رتبه اول استان را دارد و 400 خانوار این شهرستان در حوزه تولید عسل فعال هستند.

مومیوند با بیان اینکه 354 تعاوتی در تویسرکان به ثبت رسیده و دارای مجوز هستند، عنوان کرد: از این تعداد 101 تعاونی فعال و بیشتر این تعاونی‌های شهرستان در حوزه صنعت و کشاورزی است.

وی با تأکید بر اینکه روستای فرسفج تویسرکان در دهه 50 قطب سفال استان بود، تصریح کرد: با زنده کردن حوزه سفال، فرسفج می تواند لالجین را در تولید سفال یاری کند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه در ستاد تسهیل استان 58 مصوبه مربوط به تویسرکان طرح شده است، افزود: دو واحد گردشگری گوشه پیل و هتل فاران تویسرکان با مشکل دریافت وام مواجه هستند.

مومیوند با بیان اینکه توجه به بخش گردشگری بسیار مهم است، عنوان کرد: پروژه مهم مسیر گردشگری گنجنامه به تویسرکان در دست اقدام است.

وی با تأکید بر اینکه 2 طرح دارویی تدبیر دارو و هگمتان دارو در استان در دست اقدام هستند که فاز یک هگمتان دارو افتتاح شده است، افزود: پروژه تولید الیاف پلیمری نیازمند دریافت تسهیلات است.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه شرکت مهان کاغذ با 44 میلیارد ریال در حال پیگیری است، بیان کرد:در سه سال گذشته 800 نفر از مردم تویسرکان در بخش صنعت فعال بودند که این میزان دو برابر شده است.

مومیوند با تأکید بر اینکه برای تولید انرژی خورشیدی سرمایه گذاران چینی وارد تویسرکان شده اند، اظهار داشت: صنایع کوچک می‌توانند در توسعه شهرستان تویسرکان موثر باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار