رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:
امیرخجسته از فعال شدن فرودگاه همدان خبرداد و افزود: پس از پیگیری ها و تلاش‌های صورت گرفته و بنا به دستور وزیر، هواپیمای ATR با ظرفیت ۷۰ نفر برای بر قراری پرواز ها خریداری و در اختیار فرودگاه همدان قرار گرفت.
کد خبر: ۴۹۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 11 September 2017
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان بابیان اینکه فرودگاه همدان به هاب پروازهای داخلی غرب کشور تبدیل می‌شود، از راه‌اندازی مجدد پرواز های همدان- مشهد- کیش خبر داد.

به گزارش مهر، امیرخجسته در جمع خبرنگاران بابیان اینکه فرودگاه همدان به هاب پروازهای داخلی غرب تبدیل می‌شود، از راه‌اندازی مجدد پرواز های همدان- مشهد- کیش خبر داد.

وی گفت: مقصد بعدی پروازی این فرودگاه عراق، ترکیه و عربستان است که در صورت اخذ مجوز مسیرهای پروازی خارجی فرودگاه به ۳ مقصد ارتقا پیدا می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه همدان زیرساخت‌های لازم برای ورود هواپیماهای پهن پیکر را دارد و بر همین اساس سیاست ما به گونه ای است تا با خرید هواپیماهای کوچک صنعت هواپیمایی استان همدان برقرار شود.

امیرخجسته از فعال شدن فرودگاه همدان خبرداد و افزود: پس از پیگیری ها و تلاش‌های صورت گرفته و بنا به دستور وزیر، هواپیمای ATR با ظرفیت ۷۰ نفر برای بر قراری پرواز ها خریداری و در اختیار فرودگاه همدان قرار گرفت.

وی یادآور شد: هدف از افزایش تعداد هواپیماهای کوچک آن است که این فرودگاه بتواند شانس فعال شدن به اقصی نقاط کشور را بار دیگر تجربه کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اعلام اینکه فرودگاه کرمانشاه مدت ۲ سال به دلیل اجرای توسعه در آینده نزدیک تعطیل خواهد شد، بیان داشت: با رایزنی های انجام شده موفق شدیم  تمامی مسیر  پرواز های غرب کشور از طریق فرودگاه همدان انجام پذیرد و این فرصت خوبی است تا همدان هاب پرواز های داخلی غرب کشور شود.

وی اضافه کرد: شرایط  برای ورود هواپیماهای پهن پیکر  به دلیل وجود طول باند بالا و ایمنی کامل برای ورود هواپیماهای پهن پیکر به فرودگاه سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی آماده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه که همدان استانی با پتانسیل‌های گردشگری در حوزه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، سلامت، علمی و پژوهشی است، گفت: بنابراین برنامه ها باید طوری تنظیم شود که مردم، سفر به مناطق داخلی و ایران گردی را ترجیح دهند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه گردشگری از جمله اولویت های اصلی استان است، افزود: نیاز است جرقه های این چنینی در تکمیل زیر ساخت های استان و همچین اینگونه اقدامات زده شود تا پذیرای گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.

خجسته از تکمیل فرودگاه تا پایان شهریور خبر داد و افزود: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای برقراری فرودگاه همدان و اتمام پروژه تکنیکال بلاک (برج مراقبت) بودجه هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار