رضایی همچنین خواستار برنامه‌ریزی منسجم‌ و ‌مدون و تشکیل ستاد‌های فرعی در سطح بخش‌ها و شهر‌های شهرستان با ریاست بخشداران و اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس شد و عنوان کرد: بازخوانی و تبیین روحیه شهادت طلبی باید به گونه‌ای ترسیم شود که تداعی کننده آن روحیه انقلابی، جهادی و شهادت برای همه مردم و به ویژه نسل جوان باشد.
کد خبر: ۴۹۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 11 September 2017
تشییع و تدفین شهید گمنام دفاع مقدس در نیروی زمینی سپاه
فرماندار ملایر گفت:همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره ۱۱۰۰ شهید سرافراز ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم عبدالعظیم رضایی در جلسه هماهنگی برنامه‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز جبهه جنگ تغییر کرده و دشمن با فعالیت در عرصه نرم‌افزاریی و جنگ نرم در قالب تهاجم فرهنگی تمام تلاش خود را در زمینه انحراف و انحطاط فکر و ذهن جوانان جامعه بکار گرفته است، اظهار داشت: ضروری‌است با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال ، نشر و‌ ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در مقابله هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمنان برنامه‌ریزی و اقدام‌ مطلوب داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر نسل جوان ما با فرهنگ رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان اسلام در طول 8 سال جنگ تحمیلی آشنا شوند قطعا خود را مدیون حفظ آرمان‌های شهدا و نظام می‌دانند تصریح کرد: این امر از مهمترین وظایف مسئولان است تا با زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه ترویج دهند.

رضایی با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت مستمر کلیه دستگاه‌های اجرایی و عمومی شهرستان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس متعلق به یک قشر خاص نیست چرا که در طول 8 سال جنگ تحمیلی همه گروه‌ها و اقشار مختلف مردم ‌حضور داشتند و از آرمان‌های نظام دفاع کردند و امروز نیز در گرامیداشت این ایام همه باید پای کار باشند.

فرماندار ویژه ملایر بر اجرای برنامه‌های خلاقانه ، هنرمندانه و تاثیرگذار با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش همه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسمات این هفته تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امسال  همزمانی این هفته با مراسمات دهه اول محرم و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها یک شرایط متفاوت و ‌ویژه‌ای ایجاد شده، خواستار استفاده از ظرفیت هنرمندان، سخنرانان و غیره و تبیین روحیه انقلابی‌گری، جهادی، ایثارگری و شهادت برای دانش‌آموزان و دانشجویان در این هفته شد.

رضایی همچنین خواستار برنامه‌ریزی منسجم‌ و ‌مدون و تشکیل ستاد‌های فرعی در سطح بخش‌ها و شهر‌های شهرستان با ریاست بخشداران و اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس شد و عنوان کرد: بازخوانی و تبیین روحیه شهادت طلبی باید به گونه‌ای ترسیم شود که تداعی کننده آن روحیه انقلابی، جهادی و شهادت برای همه مردم و به ویژه نسل جوان باشد.

رضایی با بیان اینکه برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس باشعار من انقلابی‌ام در سطح کشور ترسیم و هماهنگ شده است گفت: این هفته فرصت مطلوبی برای تبیین روحیه انقلابی و جهادی در بین نسل حاضر بوده که لازم است در این زمینه از خاطرات یادگاران آن دوران رزمندگان و جانبازان در راستای بیان حقایق 8 ساله دفاع مقدس در قالب برنامه‌های خاطره‌گویی استفاده شود.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس نشر و ترویج و انتقال آثار، روحیه ایثار، مقاومت و شهادت طلبی است اظهار داشت: ضروری‌است کلیه برنامه‌‌های این هفته با توجه به شعار محوری من انقلابی‌ام برنامه‌ریزی شود و همچنین بحث شعار سال نیز در تدوین برنامه‌‌ها مدنظر ادارات و دستگاه‌‌های اجرایی شهرستان باشد.

محسن احمدوند بر استفاده از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، تشکل‌های مردمی، سمن‌ها، رسانه‌های دیداری، شنیداری و هنرمندان ، شاعران و‌ عکاسان در تدوین برنامه‌‌های این هفته تاکید‌ کرد و افزود: در هفته دفاع مقدس حدود 200 برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری و غیره در سطح ‌شهرستان ‌ملایر برگزار می‌شود.

وی برگزاری یادواره 1100 شهید ملایر، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با امام ‌جمعه شهرستان ، غباررویی گلزار شهدا و سرکشی به خانواده شهدا و‌جانبازان ، برگزاری نمایشگاه‌‌های هفته دفاع مقدس و نواختن زنگ انقلاب و‌ مقاومت در مدارس و برگزاری جلسات تبیین شعار من انقلابی‌ام در سطح مدارس، دانشگاه‌‌ها و‌ حوزه‌‌های علمیه را از جمله مهمترین برنامه‌‌های سپاه ملایر درهفته دفاع مقدس بیان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار