فرماندار کبودراهنگ گفت: سالانه یک تا 2 متر آب سفره های زیر زمینی در دشت های این شهرستان پایین تر می رود.
کد خبر: ۴۹۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 11 September 2017
فرماندار کبودراهنگ گفت: سالانه یک تا 2 متر آب سفره های زیر زمینی در دشت های این شهرستان پایین تر می رود.

به گزارش ایرنا؛ احسان قنبری اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ فاقد سد و مخزنی برای ذخیره آب است و آب مورد نیاز برای آشامیدن و کشاورزی از طریق منابع زیر زمینی تامین می شود.

وی اضافه کرد: کاهش نزولات جوی و خشکسالی های پی در پی و افزایش حفر چاه های غیرمجاز در افت آب های زیر زمینی و بروز فروچاله تاثیر داشته است.

فرماندار کبودراهنگ یادآوری کرد:حدود2هزار چاه غیرمجاز سال 92 در این شهرستان شناسایی شد که با پیگیری های صورت گرفته و برخوردهای قانونی میزان 670 حلقه چاه تاکنون مسدود شده است.

قنبری افزود: شماری از کشاورزان اقدام به حفر چاه غیرمجاز برای مصارف کشاورزی در کناه چاه آب شرب کرده و این اقدام آنها تامین آب مناطقی را با مشکل مواجه کرده بود.

وی اضافه کرد: همچنین برای مدیریت آب در شهرستان جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر، افزایش سطح کشت محصولات گلخانه ای، کاشت محصول به اندازه نیاز، احیای قنات ها و لایروبی کانال ها اجرایی شد.

وی بیان کرد: در راستای تغییر الگوی کشت تعدادی از کشاورزان به جای کشت هندوانه، لوبیا را جایگزین کردند همچنین سطح زیر کشت محصولات کم آبری نظیر زرشک و زعفران در شهرستان افزایش یافت.

فرماندار کبودراهنگ گفت: در برخی از نقاط روستایی این شهرستان با وجود حفر چاه به عمق 250 متری ولی به آب نرسیدیم.

قنبری افزود: با ورود به فصل پاییز و کاهش استفاده آب در مصارف کشاورزی ، چاه های آب پر شده و مشکلی در زمینه تامین آب نخواهیم داشت.

شهرستان کبودراهنگ با بیش از 155هزار نفر جمعیت و سه بخش مرکزی، شیرین سو و گل تپه در منطقه شمال غربی استان همدان قرار دارد. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار