مدیرکل استاندارد همدان اضافه کرد: آزمون مصنوعات خریداری شده و پایش نتایج به دست آمده نشان می دهد که وضعیت عرضه طلا در بازار همدان مطلوب بوده و شهروندان بدون نگرانی می توانند مصنوعات گرانبهای مدنظر خود را خریداری کنند.
کد خبر: ۴۹۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 12 September 2017
مدیرکل استاندارد همدان گفت: امسال 82 مصنوع طلا از بازار خریداری و مورد آزمون قرار گرفته است که تاکنون گزارشی مبنی بر بروز تخلف ارائه نشده است.

به گزارش ایرنا؛ محمد مددی اظهار کرد: یکی از تکالیف استاندارد نظارت بر شبکه توزیع طلا با نمونه برداری از طلاهای عرضه شده در سطح بازار است.

وی گفت: با توجه به اجباری بودن استاندارد طلا ، کارشناسان به صورت تصادفی و بدون هماهنگی اقدام به خرید و نمونه برداری و بررسی عیار طلای عرضه شده در بازار می کنند.

وی اظهار کرد: چنانچه نمونه خریداری شده دارای اشکال جزئی باشد به واحد توزیع اخطار و تذکر داده می شود ولی در صورت بحرانی بودن نمونه خریداری شده، مسئول واحد متخلف به دستگاه قضایی و تعزیرات معرفی می شود.

مدیرکل استاندارد همدان اضافه کرد: آزمون مصنوعات خریداری شده و پایش نتایج به دست آمده نشان می دهد که وضعیت عرضه طلا در بازار همدان مطلوب بوده و شهروندان بدون نگرانی می توانند مصنوعات گرانبهای مدنظر خود را خریداری کنند.

مددی با ذکر اینکه یک کارگاه تولید طلا در همدان امسال پلمپ شد گفت: متولی این واحد طلاسازی پیشتر در این حوزه فعال بود ولی پروانه فعالیت وی به عللی باطل شده بود.

وی بیان کرد: این فرد مجدد با پروانه باطل و کد شناسایی قبلی اقدام به ساخت طلا کرده که در آزمون و نمونه برداری از طلاهای موجود در بازار، بروز این تخلف آشکار شد.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی برای این متخلف و ارجاع آن به دستگاه قضایی، فرد متخلف طبق حکم دادگاه به پرداخت جریمه نقدی و تحمل زندان محکوم شد.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: سازمان استاندارد در زمینه آزمون انگ فلزات گرانبها تکالیفی در حوزه کارگاه تولید طلا و شبکه توزیع عهده دار است.

مددی افزود: واحدها و کارگاه هایی که در تولید مصنوعات طلا فعال هستند باید از مجموعه استاندارد کد شناسایی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در پنج ماهه سالجاری 11 واحد تولید طلا در همدان برای نخستین بار موفق به دریافت کد شناسایی شده یا مجوز آنها تمدید شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: 42 واحد تولید مصنوعات طلا تا پایان سال 95 در این استان فعال بودند که پروانه تعدادی از این واحدها به علت نداشتن فعالیت باطل شد.

وی تاکید کرد: شهروندان هنگام خرید زیور آلات به سه مشخصه داشتن عیار، علامت استاندارد و درج کدشناسایی سازنده بر روی مصنوعات توجه داشته باشند.

آزمون انگ فلزات گرانبها از 46 عدد در سال 92 به 75 عدد در پایان سال 95 افزایش داشته است.

حدود 800 واحد طلا فروشی در استان همدان فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار