رئیس آموزش و پرورش شهرستان رزن با بیان اینکه سال گذشته سهمیه ابلاغی اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن 186 نفر در حوزه سواد آموزی در رده سنی 10 تا 49 سال بوده است که از این میزان 118 نفر در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کرده‌اند افزود: در دوره انتقال 56 نفر سهمیه شهرستان بود که از این تعداد 60 نفر در کلاس‌ها حضور پیدا کردند و در دوره تحکیم نیز صد درصد سهمیه ابلاغی محقق شده است.
کد خبر: ۴۹۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 12 September 2017
رئیس آموزش و پرورش شهرستان رزن گفت: بیش از 93.3 درصد از جمعیت شهرستان رزن باسواد است.

به گزارش فارس، مرتضی بختیاری‌شفیع در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی سوادآموزی اظهار کرد: بحث سوادآموزی و کسب علم همواره مورد تایید بزرگان دین اسلام بوده است.

وی افزود: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی میزان باسوادی افراد است و هرچه قدر جامعه‌ای باسواد داشته باشیم به همان میزان جامعه پیشرفته‌تری خواهیم داشت.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان رزن با بیان اینکه سال گذشته سهمیه ابلاغی اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن 186 نفر در حوزه سواد آموزی در رده سنی 10 تا 49 سال بوده است که از این میزان  118 نفر در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کرده‌اند افزود: در دوره انتقال 56 نفر سهمیه شهرستان بود که از این تعداد 60 نفر در کلاس‌ها حضور پیدا کردند و در دوره تحکیم نیز صد درصد سهمیه ابلاغی محقق شده است.

وی اظهار کرد: برخی افراد به دلیل داشتن مشکلاتی جزء افراد آموزش‌ناپذیر محسوب می‌شوند که لازم است اداره بهزیستی شهرستان رزن با معرفی این افراد به آموزش پرورش این تعداد از آمار بی‌سوادان شهرستان کم شوند.

بختیاری‌شفیع از شناسایی تمام افراد بی سواد شهرستان رزن خبر داد و گفت: وقتی در روستاها برای جذب این افراد مراجعه می‌شود استقبال از برگزاری کلاس‌ها و حضور در کلاس‌ها کم است.

وی با اشاره به سهمیه ابلاغی آموزش و پرورش رزن در سال جاری در حوزه سوادآموزی یادآور شد: در حوزه سوادآموزی 150 نفر، در حوزه انتقال 60 نفر و در حوزه تحکیم 35 نفر سهمیه ابلاغی شهرستان رزن است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان رزن با عنوان اینکه دولت مشوق‌ها خوبی برای باسواد کردن افراد بی‌سواد در نظر گرفته است ادامه داد: آموزش و پرورش در دوره سوادآموزی 760 هزار تومان به آموزش‌دهنده، 139 هزار تومان به آموزش‌گیرنده در دوره انتقال 840 هزار تومان به آموزش گیرنده و در دوره تحکیم 146 هزارتومان به افراد پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سرشماری سال 95 در رده سنی 10 تا 49 سال بیش از  67 هزار و 78 نفر در شهرستان رزن وجود دارد، گفت: از این میزان 4 هزار و 459 نفر بی‌سواد هستند.

بختیاری‌شفیع ادامه داد: بیش از 93.3 درصد از جمعیت شهرستان رزن باسواد هستند که از این میزان 97.9 درصد در شهرها و 91.7 درصد در روستاها باسواد هستند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سوادآموزی گفت: مسأله سواد در بین اقشار جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید نسبت به افزایش قشر باسواد جامعه بیش از گذشته تلاش شود.

معاون فرماندار رزن هم با اشاره به نقش مهم و حیاتی سوادآموزی در توسعه همه‌جانبه کشور و به لحاظ عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بی‌سوادی تحقق این امر را مستلزم کمک تمام نهادهای دولتی دانست و خاطرنشان کرد: بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید طی چند سال آینده در شهرستان هیچ  بی‌سوادی نداشته باشیم.

علیرضا نوربخش گفت: امروزه مهم‌ترین شاخصه توسعه پایدار نیروی‌انسانی است در همین راستا بهینه‌سازی منابع نیروی انسانی، پرورش نخبگان و متخصصین، ارتقای سطح سواد علمی و مشارکت‌ اجتماعی و ریشه‌کنی بی‌سوادی از مهم‌ترین اقداماتی است که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در حال انجام است.

وی با عنوان اینکه بی‌سوادی پدیده شومی بوده که میراث گذشتگان است، افزود: تاکید دولت تدبیر و امید بر این است که ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

معاون فرماندار رزن افزود: یکی از مواردی که می‌تواند علاوه بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان به ارتقای سطح تحصیلی دانش‌آموزان و افزایش انگیزه برای تحصیل موثر باشد، با سواد کردن اولیای دانش‌آموز است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی جهت افزایش سطح سواد در روستاها گفت: نقش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در افزایش تعداد باسوادان و ترغیب بی‌سوادان به حضور در کلاس‌های سوادآموزی بسیار حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار