رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهرهمدان اقدام این موسسه در توانمندسازی توان یابان در حوزه کسب و کار را ارزشمند دانست و افزود: ادارت و سازمان ها برای حمایت از قشر توان یاب می توانند نیاز سنجی کرده و اقلام مورد نیاز خود را از تولیدی این قشر خریداری کنند چرا که این اقدام به خودکفایی و درآمدزایی توانیابان کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۴۹۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 10 September 2017
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: مناسب سازی فضای شهری همدان برای توان یابان باید اصولی باشد.

به گزارش مهر، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان ظهر یکشنبه از موسسه توان یابان صبح الوند بازدید کردند.

اعضای این کمیسیون از نزدیک با فعالیت های این موسسه آشنا شده و سپس در نشست با هیئت مدیره موسسه به گفتگو در خصوص نیازها و مشکلات توان یابان پرداختند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در این بازدید با تاکید بر توجه به نیازهای توان یابان به عنوان شهروندان جامعه، اظهار داشت: یکی از مطالبات جانبازان و توان یابان ایجاد امکان برابر سازی فضای شهری است تا بتوانند بدون نیاز به دیگران احتیاجات خود را برآورده سازند.

رضوان سلماسی با تاکید بر اینکه مناسب سازی فضای شهری برای توان یابان باید اصولی باشد، اضافه کرد: جانبازان و توان یابان نیز مانند دیگر اقشار جامعه دوست دارند احتیاجات زندگی خود را خود رفع کنند و وظیفه مدیریت شهری است که این امکانات را در حوزه وظایفش فراهم کند.

وی اضافه کرد: ایجاد امکان برابر سازی برای توان یابان موضوعی است که در همه جای دنیا به شکل یک قانون اجرا می شود و امیدواریم این موضوع در ایران و همدان هم اجرا و رعایت شود.

تمامی اقشار جامعه در امر خدمت رسانی مورد توجه باشند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز بابیان اینکه در امر خدمت رسانی باید تمامی اقشار جامعه مورد توجه باشند، گفت: طبق مصوبه شورا در راستای مناسب سازی محیط برای توان یابان اقدامات ابتدا از شهرداری شروع شده و باید تمامی ساختمانهای شهرداری برای تردد افراد توان یاب مناسب سازی شود.

علی فتحی تاکید کرد: باید نقاطی از شهر که نیاز به مناسب سازی محیط دارد اولویت بندی شده و بر اساس اولویت ها مناسب سازی شود چرا که در مدت زمان کوتاه نمی توان تمامی نقاط را مناسب سازی کرد.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی مناسب سازی سطح شهر برای تردد توان یابان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: طی دهه اخیر  اقداماتی توسط شهرداریها در امر مناسب سازی و امکان دسترسی برای توان یابان صورت گرفته اما این اقدامات کافی نبوده و باید بیشترمورد توجه واقع شود.

سید مسعود عسگریان با تاکید بر مناسب سازی و برابر سازی شهر برای استفاده تمامی اقشار اظهار داشت: اینگونه اقدامات باید فراگیر و جامع انجام شود.

عسگریان اقدام شورای دوره چهارم اسلامی شهر همدان در مکانیزه کردن پل های عابر پیاده را ارزشمند دانست و اضافه کرد: در این اقدام علاوه بر نصب پله برقی آسانسور نیز نصب شده که توانیابان و افراد مسن می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

نیازهای توان یابان اولویت بندی شود

وی در پاسخ به درخواست نیازهای توان یابان از مدیریت شهری در امر مناسب سازی سطح شهر، تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی و فرصت اجرای کار لازم است نیازها اولویت بندی شده و به شورا ارائه شود تا بتوان از لحاظ کیفی و کمی اقدامات را مناسب انجام داد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهرهمدان اقدام این موسسه در توانمندسازی توان یابان در حوزه کسب و کار را ارزشمند دانست و افزود: ادارت و سازمان ها برای حمایت از قشر توان یاب می توانند نیاز سنجی کرده و اقلام مورد نیاز خود را از تولیدی این قشر خریداری کنند چرا که این اقدام به خودکفایی و درآمدزایی توانیابان کمک خواهد کرد.

حمید بادامی نجات تاکید کرد: در زمینه درامدزایی و رونق بازار کسب و کارتوان یابان باید برنامه مناسبی تدوین کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار