تیموری با بیان اینکه برای 100 مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی مجوزهای مربوطه از وزارت نیرو دریافت شده است، گفت: این تعداد در قالب 10 نیروگاه 7 مگاواتی و یک نیروگاه 30 مگاواتی است که موافقت‌نامه آن‌ها صادر شده و تا چند سال آینده تمام آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۹۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 10 September 2017
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در همدان خبر داد و گفت: برای ایجاد ۳۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان سرمایه‌گذاری خارجی وارد همدان شده و اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش تسنیم؛ حاجی رضا تیموری اظهار داشت: نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی مقابل شهرک صنعتی ویان با 100 درصد پیشرفت فیزیکی آماده قرار گرفتن در مدار است که با حضور یکی از مدیران ارشد کشوری به افتتاح می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مساحت زمین این نیروگاه 10 هکتار است، افزود: با سرمایه‌گذاری ایرانی و اروپایی و سرمایه‌ای بالغ‌بر 8 میلیون یورو احداث شده است.

تیموری با بیان اینکه برای 100 مگاوات  نیروگاه‌های خورشیدی  مجوزهای مربوطه از وزارت نیرو دریافت شده است، گفت: این تعداد در قالب 10 نیروگاه 7 مگاواتی و یک نیروگاه 30 مگاواتی است که موافقت‌نامه آن‌ها صادر شده و تا چند سال آینده تمام آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 3 نیروگاه 7 مگاواتی در سطح استان در حال احداث هستند، عنوان کرد: این نیروگاه در فامنین، قهاوند و بیشک‌تپه در حال احداث هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر اینکه منابع احداث این سه نیروگاه در استان سرمایه‌گذاری خارجی بوده است، تصریح کرد: برای احداث هر کدام از این نیروگاه‌ها 8 میلیون یورو اعتبار صرف شده است.

تیموری با اشاره به اینکه نیروگاه 7 مگاواتی کبودرآهنگ(بیشک تپه) دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است، بیان کرد: این سه نیروگاه در دست احداث در سطح استان تا دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و در مدار قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه استان همدان تا 300 مگاوات ظرفیت ایجاد نیروگاه خورشیدی را دارد، تأکید کرد: برای ایجاد 300 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان سرمایه‌گذاری خارجی وارد همدان شده و اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه خورشیدی برای شهرستان همدان شده است، گفت: در شهرستان تویسرکان، نهاوند، ملایر و کبودرآهنگ نیز برای ایجاد نیروگاه خورشیدی سرمایه‌گذاری شده است.

تیموری با اشاره به اینکه برای ایجاد 100 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان همدان پروانه بهره‌برداری صادر شده است، اظهار داشت: 2 نیروگاه 7 مگاواتی در بهمن‌ماه سال گذشته وارد مدار تولید شد و 3 نیروگاه 7 مگاواتی نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار می‌شوند.

وی افزود: در مجموع استان همدان با افتتاح 2 نیروگاه در سال گذشته و سه نیروگاه تا دهه فجر امسال استان همدان تا 300 مگاوات ظرفیت ایجاد نیروگاه خورشیدی را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه از 300 مگاوات ظرفیت ایجاد نیروگاه در استان 265 مگاوات نیروگاه برای احداث باقی مانده است، گفت: 65 مگاوات دارای پروانه و مشغول به احداث هستند.

تیموری با تأکید بر اینکه علاوه بر 100 مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال احداث برای ایجاد 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز سرمایه‌گذار در استان حضور دارد، بیان کرد: اما این سرمایه‌گذاری مشروط به فراهم کردن زمین و امکانات است.

وی عنوان کرد: انرژی تولید شده از این نیروگاه‌ها پاک بوده و تلفات انرژی نیز ندارد ضمن اینکه از هیچ‌گونه سوختی برای آن استفاده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه 70 درصد تجهیزات نیروگاه مانند پنل‌های خورشیدی به کار رفته در این نیروگاه‌ها و اینورترها از شرکت خارجی تأمین می‌شود، تأکید کرد: 30 درصد تجهیزاتی مثل کابل، ترانس و تابلو در داخل تأمین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار