امام جمعه همدان:
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه روز عید غدیر روزی است که باید لباس روشن بر تن پوشیده شود گفت: باید همه شیعیان این روز را به هم تبریک بگویند و با لبخند و خوشرویی با یکدیگر دیدار کنند چراکه خداوند متعال با نگاه رحمت به شما نگاه می‌کند و یک‌هزار حاجت شما در قیامت برآورده می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 09 September 2017
امام جمعه همدان با بیان اینکه غدیر را باید جهانی کرد، گفت: گرامیداشت بزرگ عید غدیر زمینه‌ای برای اعتراض به فجایع میانمار است زیرا پیام غدیر این است که باید حکومت دست علی‌های زمان باشد.

به گزارش فارس غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های سیاسی ـ عبادی این هفته همدان در خطبه اول ضمن تاکید بر تقوای الهی بر نمازگزاران، به روایتی از عید غدیر خم که مغفول و فراموش شده باقی مانده است، پرداخت و افزود: صحبت در خصوص روز عید سعید غدیر مفصل است و در این ساعت نمی‌گنجد اما بخش مهم این روایت در این سخن خلاصه می شود که همه اولیا الهی در روز 18 ذی‌الحجه جانشین خود را انتخاب کرده‌اند و در این روز اسلام به کمال خود رسید و روزی است که شیطان به خاک افتاد.

وی ادامه داد: هر کس مخالف وصی و جانشینی حضرت علی(ع) باشد، روزه و نماز و حج‌اش باطل است  چراکه دشمنی با اهل بیت(ع) دشمنی با خداست.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه روز عید غدیر روزی است که باید لباس روشن بر تن پوشیده شود گفت: باید همه شیعیان این روز را به هم تبریک بگویند و با لبخند و خوشرویی با یکدیگر دیدار کنند چراکه خداوند متعال با نگاه رحمت به شما نگاه می‌کند و یک‌هزار حاجت شما در قیامت برآورده می‌شود.

وی با بیان اینکه روز عید غدیر روز زینت شیعیان است خاطرنشان کرد: در این روز لشگری از فرشتگان تا عید غدیر سال آینده برای تک تک مومنان حسنه می‌نویسند.

طه‌محمدی با بیان اینکه جشن عید غدیر علاوه بر مکان های عمومی باید در کانون خانواده‌ها گرفته شود اضافه کرد: اگر در این روز یک روزه‌دار اطعام شود مثل این است که همه انبیا و اولیا و صدیقین را اطعام داده‌اید چراکه این روز، روز ولایت و امامت است.

وی با بیان اینکه تمام عیدهای عالم از آن همه مردم و مسلمانان است اما عید سعید غدیر خم عید خداست، تصریح کرد: شیعیانی که این عید را گرامی می‌دارند در قیامت جزو نجات‌یافتگان و رستگاران عالم قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص ثواب روزه این روز بزرگ نیز خاطرنشان کرد: اگر یک نفر از اول دنیا تا آخر دنیا مشغول عبادت خدا باشد اما اگر فردا به عشق امیرالمومنین و حب علی روزه بگیریم این روزه افضل و برتر است از عبادت چندهزار ساله.

وی با اشاره به وظیفه علمای شیعه در خصوص عید غدیر خم گفت: غدیر پشتوانه و عاشورا فرزند غدیر است و باید نسبت به برپایی جشن‌های این دهه کاری موثر انجام شود چراکه اگر این کار در تاریخ اسلام انجام می‌شد نصف بیشتر سنی‌ها شیعه می‌شدند.

طه‌محمدی با ابراز تاسف از اینکه غدیر در یک‌هزار و 400 سال گذشته مغفول مانده است گفت: فلسفه اعمال عبادی در روز عید غدیر و افضل بودن عبادت در این روز بزرگ در این است که اگر حکومت علوی بر بشریت حکمفرما بود عدالت صد درصد به وجود می‌آمد و این همه ظلم و غارت و فسق و فجور نبود.

وی با بیان اینکه 70 سال است فلسطینی‌ها در زیر یوغ استکبار هستند و جنایات داعشی‌ها و زنده زنده سوزاندن مردم مسلمان میانمار همه زیر دست حکومت‌های فاسد و ظالم است بیان کرد: گرامیداشت عید غدیر توسط مسلمانان اعتراض به این جنایات است چراکه حکومت باید به دست علی‌های زمان باشد تا بشریت با عدالت علی(ع) آشنا شود.

امام جمعه همدان در خطبه دوم در خصوص تودیع و معارفه سردار مهدیان‌نسب گفت: او یک سرباز تمام‌عیار بود که در تامین امنیت انتظامی استان کوشا بود، به فرمانده جدید انتظامی استان هم خیر مقدم می‌گویم.

وی ادامه داد: بسیار خرسندیم حاجیان بیت‌الله‌الحرام با سلامت به آغوش وطن بازگشتند، نباید هیچ حکومتی به حرم خدا حکومت داشته باشد چراکه حرم از آن همه مسلمانان است و نباید هیچ فرقی گذاشته شود.

طه‌محمدی در خصوص جنایات بودایی‌ها علیه مسلمانان میانمار گفت: این کار توسط یک عده بودایی به سرکرده یک زن انجام می‌شود و دست پلید اسرائیل و حاکمان سعودی هم در آن دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: باید کشورهای اسلامی در برابر این جنایات واکنش و انزجار خود را نشان دهند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار