نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تاکید بر گسترش فعالیت‌های کمی و کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی در شهرستان گفت: وارد کردن بخش خصوصی به امر آموزش و پرورش یکی از کارهای ماندگاری بود که اگر چنین نمی‌شد اوضاع اقتصادی وخیم‌تری برای آموزش و پرورش به وجود می‌آمد.
کد خبر: ۴۹۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 08 September 2017
نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط نامساعد اقتصادی کشور و خرد شدن بودجه‌های سالانه، آموزش و پرورش با مشکلات مالی جدی مواجه است که با حمایت از بخش غیر دولتی پاره‌ای از این مشکلات کاهش خواهد یافت.

به گزارش فارس، نخستین جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان کبودراهنگ با حضور نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تاکید بر گسترش فعالیت‌های کمی و کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی در شهرستان گفت: وارد کردن بخش خصوصی به امر آموزش و پرورش یکی از کارهای ماندگاری بود که اگر چنین نمی‌شد اوضاع اقتصادی وخیم‌تری برای  آموزش و پرورش به وجود می‌آمد.

محمدعلی پورمختار افزود: در این شرایط نامساعد اقتصادی کشور و خرد شدن بودجه‌های سالانه، آموزش و پرورش با مشکلات مالی جدی مواجه است که با حمایت از بخش غیر دولتی پاره‌ای از این مشکلات کاهش خواهد یافت.

وی افزود: برای تشویق مدارس و مراکز غیر دولتی حمایت‌های خوبی در قانون پیش‌بینی شده که امیدواریم با این نگاه در کبودراهنگ بتوانیم به میانگین سطح استانی و کشوری مدارس و مراکز غیر دولتی برسیم. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ نیز ضمن تبیین و تشریح قانون نظارت بر مدارس غیر دولتی گفت: در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید و پیگیری‌های نمایندگان مجلس، شورای نظارت بر مدارس غیردولتی به شهرستان‌ها واگذار شده که  تایید صلاحیت، صدور مجوز، نظارت و تعیین نرخ شهریه بر مدارس و مراکز غیردولتی بر عهده این شوراست.

 رضا عسگری افزود: داشتن حداقل 30 سال سن، مدرک تحصیلی لیسانس، عدم سوء پیشینه و تاییدیه گزینش از شرایط اولیه صدور مجوز برای راه‌اندازی مدارس و مراکز غیردولتی است.

در پایان این نشست بعد از بررسی،  با تاسیس چهار پرونده متقاضی مدارس و مراکز غیردولتی موافقت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار