دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: وجود چنین نام آورانی در همدان نشان می‌دهد گهواره تمدنی این استان از این قابلیت برخوردار است که علی الدوام چنین افراد بزرگی را تربیت کرده و به تاریخ تحویل دهد.
کد خبر: ۴۹۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 07 September 2017
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که فرهنگ کار تغییر کرده و افراد سخت‌کوش و پرتلاش در جامعه مهم‌تر از باقی افراد شوند.

به گزارش تسنیم؛ سید محمدرضا موالی‌زاده در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی همدان اظهار داشت: وقتی دانشنامه‌ای در استان تدوین می‌کنیم که 140 جلد بوده و قرار است در آن اسامی نام آوران این خطه وزندگی‌نامه‌شان در آن درج شود نشان می‌دهد که این سرزمین و فرهنگش تا چه اندازه توانسته چنین انسان‌هایی را در خود پرورش دهد.

وی افزود: بروز و ظهور افراد نامداری چون داوینچی، ادیسون فلاسفه و غیره در طول تاریخ نشان می‌دهد که چنین مباحثی در جامعه آنها به عنوان محیط پیرامونشان رواج داشته که توانسته چنین افرادی را پرورش دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: وجود چنین نام آورانی در همدان نشان می‌دهد گهواره تمدنی این استان از این قابلیت برخوردار است که علی الدوام چنین افراد بزرگی را تربیت کرده و به تاریخ تحویل دهد.

وی تصریح کرد: وجود افرادی مانند شهید همدانی و 8 هزار شهید نشان می‌دهد موضوع ایثار و شهادت و توجه به این مفاهیم در استان همدان از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

موالی‌زاده در توضیح فرهنگ عمومی ابراز کرد: فرهنگ عمومی عبارت است از مجموعه واکنش‌های همگنی مردم که یک جامعه نسبت به یک موضوع از خود نشان می‌دهند و به تعبیر دیگر فصل مشترکی از بینش‌ها ورفتارهای مردم است.

وی با اشاره به اتفاق پلاسکو و تشریح رفتار مردم تصریح کرد: یکی به داخل ساختمان می‌رود تا جان هم نوعی را نجات  دهد و دیگری پشت به ساختمان پلاسکو لبخند  می‌زند و عکس می‌گیرد که باید از او پرسید پشت سر شما چه چیز خنده‌داری وجود دارد که لبخند را بر لبان شما آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: مقصر بروز چنین رفتارهایی در جامعه ما هستیم چرا که به افراد آموزش نداده‌ایم که در جای مناسب رفتار مناسب داشته باشند به همین دلیل می‌توان گفت اینها از ریزش‌ها و رویش‌های ما در فرهنگ عمومی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی باید به مفاهیم مهمی چون کار و فرهنگ کار، اصلاح الگوی مصرف و غیره پرداخت افزود: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که فرهنگ کار تغییر کرده و افراد سخت کوش و پرتلاش در جامعه مهم‌تر از باقی باشند.

موالی‌زادی با تاکید براینکه باید فرهنگ کار جمعی در کشور تقویت شود و همه در این حوزه مسئولند گفت: در بخش مصرف و دور ریز مواد غذایی مقدار هزینه آن با یارانه پرداخت شده در کشور برابری می‎کند وباید فکری به حال آن کرد.

وی ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی در کشور محقق می‌شود که فرهنگ کار جمعی و الگوی مصرف در جامعه اصلاح شود مانند مصرف آب آنهم در کشور مانند ایران بنابراین باید برای اصلاح الگوی مصرف آن در کشور یک نهضت همگانی شکل بگیرد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور با اشاره به اینکه در رفتار افراد فاصله بین منافع شخصی و منافع ملی بسیار است عنوان کرد: توجه به منافع ملی باید در اولویت باشد چرا که این موضوع اصل است.

وی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب در بخش‌های مختلف مانند سبک زندگی اسلامی  و غیره رهنمودهایی را داشتند که دغدغه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت نیز هست پس باید به این گونه موارد نیز بپردازیم.

موالی‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر شورای فرهنگ عمومی کشور به شورای فرهنگی تبدیل شده است که ریز و درشت مطالب در آن بحث می‌شود در حالیکه باید به تعریف دقیق‌تری از فرهنگ عمومی بپردازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار