فرماندار ملایر
معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در همایش توسعه تعاون عنوان کرد: امروز باهمت دولت تدبیر و امید و ایجاد امنیت و آرامش در کشور و برقراری روابط بین‌المللی، بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور مهیا است.
کد خبر: ۴۹۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 06 September 2017
معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در همایش توسعه تعاون عنوان کرد: امروز باهمت دولت تدبیر و امید و ایجاد امنیت و آرامش در کشور و برقراری روابط بین‌المللی، بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور مهیا است.

به گزارشتابناک همدان از ملایر عبدالعظیم رضایی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر، در همایش توسعه تعاون در سالن جلسات اداره کار این شهرستان گفت: تولید، اشتغال، معیشت و اقتصاد دغدغه همه مسئولان است و تشکیل تعاونی‌ها  راهبردی مهم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌باشد.

عبدالعظیم رضایی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با شعار و سخنرانی محقق نمی‌شود، امروز سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیاز مبرم و اولویت اول کشور است.

وی تصریح کرد: با هدایت سرمایه‌های خرد و کلان باید زمینه اشتغال را با تشکیل تعاونی‌ها برای جوانان فراهم کنیم.

رضای تأکید کرد: امروز باهمت دولت تدبیر و امید و ایجاد امنیت و آرامش در کشور و برقراری روابط بین‌المللی، بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی وخارجی در کشور مهیا می‌باشد.

فرماندار ملایر بر لزوم استفاده تعاونی‌ها تأکید کرد وگفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حمایت جدی از تعاونی‌ها داشته باشد.

محمدکاظمی: با ادغام وزارتخانه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی و افزایش حجم کار درر دوره نهم و دهم فرصتی برای رسیدگی به تعاونی‌ها وجود ندارد.

محمدکاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم عنوان کرد: با ادغام وزارتخانه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی و افزایش حجم کار در دوره نهم و دهم، عملاً فرصتی برای رسیدگی به تعاونی‌ها وجود نداشت.

وی بیان کرد: در دوره ششم مجلس که تشکل‌ها و تعاونی‌ها شکل گرفتند، وظیفه وزیر کار صرفاً رسیدگی و نظارت بر تعاونی‌ها بود.

کاظمی اظهار کرد: امروز برنامه‌های خوبی در حوزه تعاونی‌ها شکل‌گرفته و این در حالی است که ما نیز به‌عنوان حاکمیت و دولت به بخش تعاونی نگاه جدی و اثرگذاری نداشتیم.

وی تصریح کرد: روحیه تعاون، همکاری و کار مشارکتی باید در کشور تقویت شود، اگر امروز درزمینه گرفتن شریک اقتصادی و مشارکت جمعی موفق نبودیم، به دلیل مسائل فرهنگی و مشکلات متعدد تعاونی‌ها است.

نماینده ادوار ملایر در ادامه گفت: در حال حاضر سیستم اداری خوبی درزمینه کمک به تعاون، صنعت، تولید و اقتصاد در کشور وجود ندارد.

کاظمی تخصیص تسهیلات ویژه در قالب تعاونی‌ها و فعالیت‌های روستایی توسط معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و با ضمانت کارت یارانه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در صندوق توسعه روستایی موجود است، اما نمی‌دانیم این تسهیلات را چگونه باید جذب کنیم.

کاظمی اظهار امیدواری کرد و گفت: خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستاییان فعال در بخش تولید، بسته‌بندی و توزیع محصولات کشاورزی و دهیاران و استفاده از این تسهیلات با تشکیل تعاونی‌ها هستیم.

وی بابیان اینکه علاوه بر حوزه مبل و منبت باید شاهد حرکت چشمگیر در سایر حوزه‌ها همچون کشاورزی نیز باشیم، گفت: امروز درزمینه عرضه محصولات کشاورزی و باغی و صادرات مبل و منبت از دنیا عقب‌افتاده‌ایم.

نماینده مردم ملایر اظهار امیدواری کرد و گفت: همه اقشار مردم، مسئولان، صنعتگران و هنرمندان این صنعت بایدبا اهتمام و جدیت ویژه برای برگزاری مطلوب جشنواره مبل و منبت پای‌کار باشند.

وی از مطرح‌شدن هنر مبل و منبت ملایر در کل کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: باید از این فرصت طلایی فرهنگ، هنر وجاذبه‌های تاریخی وطبیعی و صنعت ملایر را به کشور و دنیا معرفی کنیم.







منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار