رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان
متین یکی از راهکارهای کاهش هزینه تولید را پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی دانست و گفت: پیشنهاد داده‌شده یارانه به واحدهای تولیدی دارای بیش از ۵۰ نفر نیروی کار پرداخت شود که به دنبال این هستیم تا اجرایی شود.
کد خبر: ۴۸۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 02 September 2017
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تراز تجاری استان را  ۳۳٫۱ میلیون دلار مثبت اعلام کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری استان افزون بر ۸۰٫۱ میلیون دلار است. 

به گزارش تابناک همدان حمیدرضا متین در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان واردات اقلام به استان افزود: واردات استان همدان بیشتر مواد اولیه است و همدان قابلیت مرکز پخش اقلام مختلف  را در کشور شود و به دنبال این هستیم که تجار واردات خود را از استان همدان پخش کنند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۱۷۸ واحد پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد افزود: از ۱۱۷۸ واحد صنعتی استان حدود ۴۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی قرار دارد و ۸۰۰ واحد خارج از شهرک‌های صنعتی است و صرفاً نمی‌توان تعطیلی شهرک‌ها را به سایر نقاط تعمیم داد.

متین تأکید کرد: ۱۴۶ واحد از این تعداد رسماً تعطیل است و چراغ آنها خاموش است و حدود ۳۷ واحد به‌صورت فصلی و یا با توجه به وجود مشتری کار می‌کنند، ضمن اینکه در فصل سرد سال بَنا بر اقتضا و شرایط آب‌وهوا تعداد تعطیلی واحدهای تولیدی افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه بابیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف در اختیار واحدهای صنعتی قرارگرفته است بیان کرد: در بحث سرمایه ثابت برای هر واحد تا ۲ میلیارد تومان سقف تسهیلات تعیین‌شده و در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان برای شرکت مهام کاغذ و ۶ میلیارد تومان به شرکت هگمتان دارو اعطاشده و این واحد به بهره‌برداری رسید.

متین با اشاره به شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه در استان همدان، نیز گفت: ۴۰ هزار واحد دارای پروانه در استان وجود دارد و باید رصد بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی درزمینهٔ مسائل و مشکلات تولید نیز گفت: مشاغل خانگی و خوشه‌های صنعتی باید ساماندهی ونظام‌مند شود چراکه به واحدهای تولیدی که هزینه‌های زیادی برای تولید پرداخت می‌کند، آسیب می‌زند.

متین یکی از راهکارهای کاهش هزینه تولید را پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی دانست و گفت: پیشنهاد داده‌شده یارانه به واحدهای تولیدی دارای بیش از ۵۰ نفر نیروی کار پرداخت شود که به دنبال این هستیم تا اجرایی شود. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درزمینه صادرات نیز گفت: ارزش صادرات کالا از استان همدان در ۵ ماهه امسال ۵۶ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد دارد. 

متین خاطرنشان ساخت: صادرات بخش صنعت ۳۲ درصد، کشاورزی ۳۱ درصد، مواد شیمیایی ۱۷۳ درصد و معدن ۷۵۴ درصد رشد داشته است. 

وی بابیان اینکه صادرات صنایع‌دستی از گمرک رشد منفی دارد، تصریح کرد: صادرات صنایع‌دستی به‌صورت پیله‌وری صادر می‌شود به همین علت شاهد رشد منفی صادرات این کالا از گمرک استان هستیم. 

متین در پایان اظهار داشت: علی‌رغم رکود موجود رشد تولید در استان بد نبوده و شیب مناسبی در رابطه با آمار تولیدات، موجود است و ازنظر ظرفیت تولید رشد مثبتی داشته‌ایم چراکه واحدهای تولیدی موظف به ثبت آمار خود در سامانه هستند.







منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار