مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بابیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی و کارآمد که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در بهسازی روستاها انجام شد اختصاص قیر اعتباری بود؛ گفت: عملیات آسفالت ۲۱۵ روستا با استفاده از قیر اعتباری به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۴۸۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 29 August 2017
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل گردید و با توجه به اهمیت مسأله مسکن محرومان به فاصله 10 روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی فرمان تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادرشد ویکی از مهمترین وظایف این بنیاد مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندیهای مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری و فراهم آوردن موجبات اجرای آن با مشارکت و همکاری و خود یاری مردم و دستگاه های مختلف است.

به گزارشتابناک همدان؛ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ها وعملکرد بنیاد گفت:همدان به عنوان استانی پیشرو در زمینه بازنگری طرح های هادی تاکنون بازنگری 349 روستا را به پایان رسانده است.

حسن ظفری با بیان  اینکه استان همدان در خصوص طرح‌های هادی روستایی هم اکنون دیگر دغدغه‌ای ندارد افزود: امروز سعی داریم با تلاش و پیگیری‌های بنیاد مسکن استان طرح های بازنگری  روستایی را با سرعت بیشتر به جلو ببریم.

وی با تاکید براینکه در زمینه بازنگری طرح‌ها یک گام جلوتر هستیم افزود: در ارتباط با بافت واجد ارزش مطالعات جامع 6 روستا در سطح استان انجام شده و قسمت عمده این مطالعات به اتمام رسیده و در سطح کشور نیز مطالعات در67 روستا انجام گرفته که7 روستای آن در ورکانه، گشانی، سیمین، حبشی، حیدریه دارالامام، ملحمدره و خاکو در سطح استان تعریف شده است.

ظفری اظهار داشت: در طرح هادی روستایی از ابتدای برنامه تا کنون در بیش از 669 روستا عملیات اجرای فاز یک بهسازی شروع شده ضمن اینکه 13 روستا تبدیل به شهر شده و فاز یک 387 روستا به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: 269 روستا به عنوان روستای نیمه کاره در دستور کار بنیاد قرار دارد و در مجموع از 925 روستای بالای 20 خانوار استان فاز یک بهسازی 669 روستا به میزان 70.9 درصد روستاها انجام شده که این شاخص در سطح کشور 42 درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی و کارآمد که در سالهای 94 و 95 در بهسازی روستاها انجام شد اختصاص قیر اعتباری بود؛گفت: عملیات آسفالت 215 روستا با استفاده از قیر اعتباری به اتمام رسیده است.

ظفری بیان کرد: بر اساس این سهمیه بیش از 141 کیلومتر آسفالت معابر روستایی در سطح روستاهای استان به مساحت یک میلیون و 147 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 357 میلیارد ریال انجام شد.

وی با اشاره به اینکه  12میلیارد و 800 میلیون تومان سهمیه ریالی قیر اعتباری سال 96 در همدان است ،افزود: ازسهمیه امسال 2هزار تن صادر و به مصرف رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تناژ قیر 24 هزار تن در دو سال بود افزود: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان  ابراز کرد: امیدواریم تحت عنوان استفاده از مصرف مستقیم قیر روستاهای قابل ملاحظه‌ای آمادگی خود را اعلام و از این فرصتی که دولت فراهم کرده بتوانیم به خوبی بهره ببریم.
 
ظفری تصریح کرد: در حوزه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تا کنون 100 هزار و 656 فقره تسهیلات از مجموعه بنیاد مسکن کشور اخذ کردیم و88 هزار و19 متقاضی واجد شرایط به سیستم بانکی معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان افزود: 79هزار و 693 واحد موفق به اخذ پایان کار از نظام فنی روستایی شدند و با استفاده از تسهیلات بهسازی و بازسازی بالغ بر 86 هزار و 143 واحد بهسازی، بازسازی و نوسازی انجام گرفت.

ظفری بیان کرد: از ابتدای 96 تا کنون بیش از 937 واحد با اعتبار 42 میلیارد و 600 میلیون تومان مبتنی بر تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان وجود داشته که با احداث 85 هزار و 150 متر مربع بنا ساخته شده است که در هفته دولت در شهرستانهای مختلف توسط مدیران و مسئولان استانی در حال افتتاح است.

وی تصریح کرد: 930 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار استان قرار گرفته که بیش از 580 میلیارد تومان آن به صورت 100 درصد جذب شده و مردم از آن واحدها استفاده می‌کنند.

ظفری با بیان اینکه هدفگذاری صدور سند مالکیت سال 96 بالغ بر 2500 جلد  است تصریح کرد: حدود 3 درصد روستاییان ما از  مزیت سنددار شدن برخوردار شدند و باقیمانده ها یا موقوفات است یا واحدهای مخروبه رها شده ای که مالکان آن در استان حضور ندارند و رغبتی برای پیگیری ندارند ولی آمادگی داریم تا این سهمیه را تا دو برابر افزایش دهیم.

وی در خصوص بهسازی روستاهای هدف گردشگری در استان نیز خاطرنشان کرد: از 20 روستای هدف گردشگری در کشور روستای اشتران همدان در هفته دولت سال 94 به عنوان روستای هدف گردشگری به بهره‌برداری رسید که  در حال حاضر نیز در تلاشیم روستای مانیزان نیز به عنوان روستای هدف گردشگری به تصویب برسد که هم اکنون مطالعات اولیه این روستا به انجام رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان در ادامه گفت: در سه سال اخیر سیاست‌ها و برنامه‌های جدیدی به بنیاد واگذار شده و به نظر می‌رسد باید بیشتر از این میزان اطلاع رسانی در حوزه خدمات‌رسانی در روستاها انجام شود و رسانه‌ها با نگاه مثبت در راستای بهبود امور غلط‌های ما را تذکر دهند.

ظفری در خصوص مساکن مهر استان همدان نیز گفت: پرونده مساکن مهر در سال جاری با تلاش و همت مسوولان استانی کاملا به پایان می‌رسد و فقط پرونده‌هایی که متقاضی ندارند با توجه به نیاز قوانین بالادستی پس از تایید و تصویب در قوانین استانی اقدامات لازم آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر 25 هزار خانوار استان یک‌هزار و 503 واحد فاقد متقاضی موثر هستند تصریح کرد: عمده این مساکن مهر فاقد متقاضی در هفت پروژه در استان تعریف شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان افزود: سهمیه 7 هزار و 607 فقره مسکن مهر به صورت عقد قرارداد انجام شده که تا به امروز 5 هزار و 706 فقره از مساکن مهر به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و 766 واحد مسکن مهربامساحت 172 هزار و 150 متر مربع و با هزینه 94 میلیارد و 100 میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

ظفری در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دولت 12 پروژه بهسازی روستایی با هزینه 4 میلیارد و 300 میلیون تومان آماده افتتاح است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار