مدیرکل دفتر عمران سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: طبق بررسی های صورت گرفته 500 نقطه شهر ایران در پهنه خطرنسبی گسترش شهرنشینی قرار دارند.
کد خبر: ۴۸۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ 23 August 2017
مدیرکل دفتر عمران سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: طبق بررسی های صورت گرفته 500 نقطه شهر ایران در پهنه خطرنسبی گسترش شهرنشینی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، مجیدعبداللهی در جمع کارشناسان امور شهری، شهرداری ها و اعضای شورای شهر همدان بیان کرد: جهان به شدت در حال شهری شدن است و تمرکز جمعیت در شهرها افزایش یافته است به گونه ای که هم اینک 73 درصد جمعیت ایران دریک هزار و 259 نقطه شهری سکونت دارند.

وی افزود: بیش از 500 شهر کشور در معرض خطر قرار دارند و این موضوع ضرورت و اهمیت توجه به مولفه تاب آوری، شناسایی و ارزیابی خطرات را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه، اعتماد و باور به حوزه مدیریت بحران مهم است اظهار کرد: در کشور در حوزه شهری و کلان کمتر به این مولفه توجه و پرداخته شده است.

مدیرکل دفتر عمران سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور افزود: یکی از برندهای هر شهری می تواند میزان تاب آوری آن باشد که باید به این نوع تفکر به عنوان اصول و چشم انداز شهر همدان توجه کرد.

به گزارش ایرنا عبدالهی تاکیدکرد: بایدمبحث تاب آوری در مدیریت بحران در تشکیلات شهرداری جایگاهی ویژه داشته باشد.

وی گفت: آنچه در اسناد بین المللی به عنوان سند بالا دست بوده و در سندکلی نظام در سال 84 نیز ابلاغ شد تئوریزه کردن اسناد در حوزه شهری بود.

این مسئول تصریح کرد: برای اجرایی کردن این اسناد نکته ایمنی و مدیریت بر مبنای اسناد بین المللی مد نظر قرار گرفت.

عبدالهی با بیان اینکه سند آسیب شناسی مدیریت بحران در شهرها مصوب شده است، یادآورشد: این سند دارای 13 محور اساسی است که می باید این محورها را عملی کرد.

وی تاکید کرد: یکی از کلیدی ترین بحث ها جایگاه آن در تشکیلات شهرداری است بنابراین باید حرکت به سمت اجرایی شدن این سند باشد.

اتاق فکر تاب آوری و مدیریت بحران شهرداری همدان روز سه شنبه با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، مدیرکل عمرانی سازمان شهرداری ها و شهردار همدان بهره برداری شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار