رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان از الزام حضور زوجین همدانی در کارگاه آموزشی مهارت‌های پیش از ازدواج جهاددانشگاهی همدان سخن گفت.
کد خبر: ۴۸۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ 23 August 2017
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان از الزام حضور زوجین همدانی در کارگاه آموزشی مهارت‌های پیش از ازدواج جهاددانشگاهی همدان سخن گفت.

به گزارش ایسنا، اکبر اسدی در چهل و چهارمين گردهمايي معاونان آموزشي جهاددانشگاهي كشور به میزبانی جهاددانشگاهی واحد همدان،  از ارائه آموزش‌ مهارت‌های پیش از ازدواج به صورت رایگان برای نخستین در سطح کشور توسط جهاددانشگاهی همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح بنابر احساس تکلیف و نیاز در استان اجرا شده به طوریکه زوجین برای ثبت عقد باید گواهی حضور در کارگاه‌های آموزشی جهاددانشگاهی را به محضرخانه‌ها ارائه کنند که این مهم به صورت قانون درآمده و زوج‌هایی که قصد تشکیل خانواده دارند باید دوره‌های 4 ساعته را طی کرده و گواهی دریافت کنند.

وی عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های جهاددانشگاهی آموزش‌ در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای است به طوریکه افرادی با گذراندن این دوره‌های آموزشی قادر به دریافت مجوز خواهند بود.

اسدی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات جهاددانشگاهی واحد همدان عنوان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی به تازگی اردوی دانشجویی منطقه‌ای «طریق جاوید» با شرکت دانشجویان 6 استان لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، قزوین و همدان برگزار شد.

وی افزود: این اردو با حضور 300 دانشجو و در راستای آشنایی جوانان با آراء و اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) با برنامه‌ها و کارگاه‌های متنوع و بازخوردهای بسیار مناسب برگزار شد.

اسدی با بیان اینکه ایجاد مرکز سفال و سرامیک یکی از اقدامات انجام شده طی یک‌سال گذشته از اقدامات حوزه معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی بوده است، اظهار کرد: با توجه به جهانی شدن شهر لالجین باید از ظرفیت استان در بحث تولید سفال استفاده ببریم تا بتوانیم به راحتی با محصولات مشابه خارجی رقابت کنیم.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در آغاز تأسیس پنج‌هزار مترمربع فضای فیزیکی داشت اما در سال گذشته با احداث مجتمع این نهاد بیش از 200 درصد به فضای کالبدی اضافه شده بنابراین سعی داریم با کمترین هزینه بهترین اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم که از بهترین مصالح برای ساخت مجتمع جدید استفاده کرده‌ایم.

اسدی خاطرنشان کرد: دو فاز از پروژه ساختمان جهاددانشگاهی با 11 هزار مترمربع زیربنا آماده بهره‌برداری بوده و یک فاز دیگر نیز در دست اجراست.

وی همچنین یادآور شد: تعداد کد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی از 12 رشته به 26 رشته افزایش یافته و رشته‌های کارشناسی پیوسته و کارشناسی‌ارشد نیز به آن اضافه شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان افزود: مؤسسه عالی جهاددانشگاهی هم توانسته به استقلال برسد به طوریکه از نظر مرکز جامع علمی کاربردی جزء مراکز پویا و فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار