نوراله زاده در چهارمین همایش تخصصی صنعت کیف، کفش و چرم در همدان گفت: کلیت طرح راه اندازی صندوق تخصصی چرم، هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده و به زودی به تصویب هیئت دولت می رسد.
کد خبر: ۴۷۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 13 August 2017
نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی نخستین صندوق تخصصی چرم کشور در استان همدان خبر داد.

به گزارشتابناک همدان؛ چهارمین همایش و نمایشگاه تخصصی کیف و کفش و چرم در همدان با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید،نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، نماینده اتاق بازرگانی کشور، مدیرکل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان، سازمان فنی و حرفه ای استان، روسای اتحادیه ها و صنوف استان و فعالان صنف چرم از شهرهای مشهد، تبریز و تهران و... برگزار شد.

نوراله زاده در چهارمین همایش تخصصی صنعت کیف، کفش و چرم در همدان گفت: کلیت طرح راه اندازی صندوق تخصصی چرم، هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده و به زودی به تصویب هیئت دولت می رسد.

وی با اشاره به اینکه فعالان عرصه چرم، سهام داران این صندوق خواهند شد و در مواقع نیاز تسهیلات دریافت خواهند کرد،افزود: ایجاد یک مرکز طراحی چرم و یک دانشکده تخصصی کیف و کفش چرم هم برای استان ضروری است تا این صنعت رونق بیشتری داشته باشد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد یک یا چند برند ملی از محصولات چرم استان در کشور گفت: سالانه حدود 270 میلیون جفت کفش نیاز داخلی کشور است که 80 درصد آن در داخل تولید می شود و باید تلاش کنیم همه نیاز کشور در داخل تولید شود.


راه اندازی نخستین صندوق تخصصی چرم کشور


نوراله زاده اظهار امیدواری کرد که مرکز طراحی برای کیف و کفش و چرم نیز در همدان با توجه به پتانسیل و مزیت نسبی موجود، راه اندازی شود، برای کمک به این موضوع نیز اظهار داشت: در صورتی که متقاضی برای اعزام به کشور های صاحب برند وجود داشته باشد صندوق ضمن تامین بخشی از هزینه های مربوط به اعزام این افراد از طریق پرداخت تسهیلات، برای راه اندازی مرکز طراحی نیز تسهیلات پرداخت می نماید.

وی در ادامه برای تشویق فعالان عرصه طراحی کیف و کفش و چرم پیشنهاد برگزاری فراخوان مسابقه طراحی برتر در سطح ملی را داد و افزود: صندوق افراد برگزیده را مورد تشویق قرار می دهد، در صورتی که طرح برتر مورد پذیرش تولید کنندگان قرار گیرد میزان این حمایت بیشتر و همچنین در صورتی که طرح مذکور توسط یک برند، پذیرفته شود حمایت های بیشتری نیز توسط صندوق از وی به عمل می آید.

در چهارمین همایش تخصصی صنعت کیف، کفش و چرم در همدان از فعالان این صنعت و حامیان آن در استان قدردانی شد.










منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار