حجت‌الاسلام دشتکی گفت: در جوامع غیر دینی خبر و خبرنگار می‌تواند موجب جنجال و سر و صدا در جامعه و نهایتا پایمال شدن حق و حقوق مردم و رواج ظلم و ستم در آن جوامع ‌شود.
کد خبر: ۴۷۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 09 August 2017
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: یکی از وظایف مهم و خطیر خبرنگار ترویج امر به معروف و نهی از منکر است که بر اساس آیات قرآن اگر این فریضه الهی در جامعه نهادینه شود جامعه در آرامش خواهد بود و موجب درخشش استعدادها و پویایی و حرکت جامعه می‌شود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین علی دشتکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، چهارشنبه ۱۸ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: آنچه در نظام آفرینش، نظام توحیدی و نظام اسلامی به ویژه مکتب تشیع مهم است حرکت و زندگی هدف دار انسان و سعادت دنیوی و اخروی اوست.

وی افزود: اگر انسان به دنبال نیل به اهداف خود است باید خود را بر اساس چهارچوب و شاکله کتب آسمانی به ویژه قرآن منطبق کند، اصول اصلی و محوری حرکت انسان در مکاتب اسلامی و توحیدی عزت و عظمت انسان برای ذات خود است که تنها با تلاش و کوشش این مهم میسر می‌شود.

حجت الاسلام دشتکی اضافه کرد: یکی از اصول و ارزش‌های مطرح در مکاتب تشیع، فرهنگ ایثار و شهادت است که نمونه بارز آن شهید محمود صارمی خبرنگار عرضه خبر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: اگر در جامعه‌ای فرهنگ ایثار و شهادت یکی از شاخصه‌های اصلی و مطرح آن جامعه باشد حرکت، پویایی، شکوفایی استعداد‌ها و سعادت و خوشبختی انسان‌ها برای همگان قابل لمس خواهد بود و عکس این قضیه نیز باعث افول و انحطاط جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان خود مسئول تنزل و ارتقا مقام و جایگاه خود است گفت: اگر در جامعه‌ای شاهد افول و تنزل ارزش های انسانی و جایگاه والای انسان هستیم بی‌شک به دلیل بیگانگی آن جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام دشتگی عنوان کرد: افول جایگاه انسان باعث انحراف او و سپس انحطاط جامعه می‌شود نتیجه این امر نیز جز تباهی و پایمال شدن حقوق انسان چیز دیگری نیست، در این میان خبرنگار باید با وظیفه خطیر خود در دفاع از حقوق مردم برخیزد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه خداوند انسان را به واسطه اخبار و خبرنگاری در بوته آزمایش می‌نهد گفت: قرآن کریم می‌فرماید: « وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّىٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ؛ ما قطعاً شما را مى‏آزماییم تا از میان شما مجاهدان و صابران را نشان دهیم و اخبار (و اعمالتان) را آزمایش خواهیم كرد» (محمد/آیه ۳۱).

اخبار موجب سکون و آرامش جامعه می‌شود

وی با اشاره به اینکه اخبار موجب سکون و آرامش جامعه می‌شود یادآور شد: یکی از وظایف مهم و خطیر خبرنگار مروج امر به معروف و نهی از منکر است که بر اساس آیات قرآن اگر این فریضه الهی در جامعه نهادینه شود جامعه در آرامش خواهد بود و موجب درخشش استعدادها و پویایی و حرکت جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی ابراز کرد: در جوامع غیر دینی خبر و خبرنگار می‌تواند موجب جنجال و سر و صدا در جامعه و نهایتا پایمال شدن حق و حقوق مردم و رواج ظلم و ستم در آن جوامع ‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی دیگر از ابعاد مهم خبر و خبرنگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهت رشد و شکوفایی جامعه و مقابله با انحراف و انحطاط آن جوامع است که این مهم پس از قرآن در سخنان ائمه معصومین و به طور ویژه در منویات مقام معظم رهبری در قالب سبک زندگی اسلامی قابل مشاهده است.

وی افزود: درسبک زندگی اسلامی ارزش های والایی چون صداقت، حق گویی و حق جویی خود نمایی می‌کند لذا در راستای تحقق امر مهم مقام معظم رهبری در بعد فردی و اجتماعی مطبوعات و رسانه های ملی موظفند نهایت صداقت و راست گفتاری را در صدر کارهای خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از محور های مهم تحقق سبک زندگی اسلامی است لذا این مهم یکی از الویت های اساسی سازمان تبلیغات اسلامی کشور و استان در سال جاری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: این مجموعه در سال ۹۶، ۴ الویت را در صدر برنامه‌های خود دارد که از این میان می‌توان به تحقق شعار سال با اولویت‌های گفتمان سازی، مفهوم سازی، فرهنگ سازی، تشکیل هیئت اندیشه ورز، برگزاری دوره‌های تخصصی برای شبکه تبلیغی و استفاده از ظرفیت مناسبت‌ها در جهت تبیین شعار سال اشاره کرد.

وی گفت: استفاده از پوشش تبلیغی درسطح استان با ۶ برنامه متنوع در قالب برنامه ریزی در جهت استفاده از ظرفیت‌های مناسبتی و توانمندی روحانیون مبلغ در مناطق مختلف شهری و روستایی، گسترش اجرای برنامه قرآنی، گفتمان‌های دینی و برنامه‌های اوقات فراغت با استفاده از ظرفیت مبلغ و مبلغات ازدیگر الویت‌های این مجموعه در سال جاری است.

حجت‌الاسلام دشتکی با تأکید بر اینکه ۵۰ روستای استان تحت شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی هستند ادامه داد: سامان‌دهی جهاد گران و تشکل‌های قرآنی در روستا‌ها و مناطق محروم استان، ظرفیت سازی در بین نهاد‌های دولتی و تشکل‌های مردمی و تشکیل شورا‌های فرهنگی در روستا ها از دیگر شاخصه‌های پوشش تبلیغی در استان است.

این مقام مسئول عنوان کرد: توجه ویژه به نقش موثر بانوان در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و همچنین اجرای طرح سلامت اجتماعی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دو بخش عمومی و تخصصی از دیگر اولویت‌های تبلیغات اسلامی استان در سال جاری است.

وی ابراز کرد: این طرح در قالب کارگروه هشت گانه با هدف مدیریت فرهنگی محلات، توجه به سه رکن اساسی مسجد، خانواده و مدرسه جهت به کارگیری ظرفیت‌های مردمی با مدیریت روحانی محل، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های فعال در امور فرهنگی و حمایتی، ایجاد ارتباط شبکه ای با خانواده‌ها، مدارس و مساجد جهت حضور فعالانه بانوان و جوانان در این اماکن و استعداد یابی در حال اجراست.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه این طرح در دو بخش عمومی و تخصصی قابل اجراست یادآور شد: این طرح در بخش عمومی با ۹ برنامه در سطح استان در حال اجراست، بخش تخصصی این طرح نیز با ۶ برنامه در ۱۰ نقطه از شهر با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار