محمد صارمی از داور ملی حاضر در جشنواره با اشاره به رابطه غذا و گردشگری گفت: گردشگرها و گردشگران در شهرهای مختلف تمایل دارند از غذاهای بومی آن شهر استفاده کنند و ما باید منوی غذای هتل‌ها را به سمت غذاهای بومی و سنتی ببریم.
کد خبر: ۴۷۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 09 August 2017
دومین جشنواره سفره ایرانی؛ فرهنگ گردشگری منطقه سه با حضور داوران ملی و برگزیدگان آش‍پزی چهار استان غرب کشور تا ساعاتی دیگر در همدان آغاز می‌شود.

کارشناس هتلداری و مدرس و داور ملی و بین‌المللی آشپزی در گفتگو باتابناک همدان گفت: برپایی جشنواره غذامهم‌ترین عامل تأثیر گذار درامر گردشگری است که غذا نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

سیروس سوسنی با اشاره به اینکه احیای غذاهای سنتی هر منطقه‌ای نقش به سزایی در توسعه گردشگری آن منطقه دارد؛ افزود: بعد از محل اسکان؛ غذا نقش اساسی در جذب گردشگر دارد.

محمود قویدل از دیگر داوران ملی حاضر در جشنواره با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره‌های غذا گفت: يكي از اهداف برگزاری جشنواره‌ها احیای غذاهای محلی و سنتی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه غذاهای سنتی از منوی هتل‌ها حذف‌شده است، افزود: ما باید کاری کنیم که غذای ایرانی در جهان معروف شود و با ارائه غذاهای ارگانیک جایگاه خود را پیدا کند. 

قویدل بابیان اینکه غذاهای آبا و اجدادی ما باید دوباره احیا شود تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های غذا می‌تواند معرف غذاهای سنتی و محلی و بومی باشد و این در امر توسعه گردشگری بسیار تأثیرگذار است.

محمد صارمی دیگر داور ملی حاضر در جشنواره با اشاره به رابطه غذا و گردشگری گفت: گردشگرها و گردشگران در شهرهای مختلف  تمایل دارند از غذاهای بومی آن شهر استفاده کنند و ما باید منوی غذای هتل‌ها را به سمت غذاهای بومی و سنتی ببریم.

وی با اشاره به  اینکه خلاء گردشگری غذایی در ایران احساس می‌شود افزود: باید در کشور گردشگری غذایی به جدیت دنبال شود زیرا نوع غذا در اشاعه فرهنگ گردشگری نقش به سزایی دارد.

صارمی خاطرنشان ساخت: برپایی جشنواره‌ها می‌تواند نقش مهمی در معرفی غذاهای بومی و سنتی و همچنین شناسایی آشپزهای موفق و برتر داشته باشد.

وی یکی از آیتم‌های داوری در این جشنواره را استفاده از غذاهای سنتی دارای قدمت و استفاده از ادویه‌های بومی دانست و گفت: خوشبختانه همدان دارای پتانسیل‌های خوبی برای برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را دارد و امیدواریم بتوانیم از این جشنواره بهترین‌ها را معرفی کنیم.

غذاهای سنتی پتانسیلی برای جذب گردشگر



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار