استاندار همدان گفت: با افتتاح سه بیمارستان دراین استان در سال جاری یک هزار و 100 تخت به بیمارستانهای همدان اضافه می شود که از مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.
کد خبر: ۴۷۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 08 August 2017
استاندار همدان گفت: با افتتاح سه بیمارستان دراین استان در سال جاری یک هزار و 100 تخت به بیمارستانهای همدان اضافه می شود که از مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش ایرنا محمد ناصر نیکبخت در اولین جشن 'اهدا عضو اهدای زندگی ' با عنوان ' نفس ' در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دولت یازدهم در اجرای طرح تحول نظام سلامت ، قدم های بلند و ارزشمندی برداشته که در تاریخ ایران بی سابقه بوده و سعی شد به سلامت مردم توجه کافی شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به استان همدان تزریق شد افزود: چهار هزار میلیارد ریال تجهیزات با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی همدان ، به استان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: یک هزار میلیارد ریال یارانه و پنج هزار میلیارد ریال هم برای زیرساختها و ساخت و ساز اختصاص یافت.

استاندار همدان اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت را یکی از دلایل اصرار مردم بر ادامه فعالیت های وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانست و افزود: ادامه طرح تحول نظام سلامت خواست عمومی مردم است.

نیکبخت با بیان اینکه بزرگواری، سخاوت و ایثار کسانی که رضایت دادند تا با اهدای عضو عزیزان آنها ، افراد دیگری زنده بمانند در این مراسم مشهود است افزود: تصمیم به اهدای اعضا حرکتی بزرگ و دشوار است و لحظه تصمیم گیری، لحظه ای سخت و سرنوشت ساز است. 

وی اضافه کرد: امروزه در ایران 27 هزار نفر در انتظار پیوند عضو هستند و سالانه حدود 3 هزار نفر مرگ مغزی در کشور رخ می دهد.

وی با بیان اینکه قضا و قدر و تقدیر را همه قبول داریم و همه دربرابر مرگ ، تسلیم هستیم اما قرار نیست به استقبال مرگ برویم و باید در ایمن سازی جاده ها و وسایل نقلیه، بیشتر کار کرد.

استاندار همدان تصریح کرد: استان همدان در اهدای عضو در غرب کشور پیشرو است و باید فرهنگ متعالی را در استان ترویج کرده و همه کارت اهدای عضو را دریافت کنیم که خدمتی از این ارزشمندتر نیست.

نیکبخت گفت: این خدمت ، کار هر کسی نیست و ایثار و از خودگذشتگی می خواهد و آن لحظه راحت نیست چرا که اتخاذ این تصمیم ، ایثار ، بشردوستی، نوع دوستی ، سخاوت و فداکاری می خواهد و عشق به فداکاری ، سبب رضایت والدین برای اهدا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز از مسئولان خواست در زمینه دریافت کارت اهدای عضو پیشتاز باشند چراکه همراهی جمعی و روحیه دادن با خانواده‌ها در این امر بسیار موثر است.

حبیب الله موسوی بهار افزود: 'جشن نفس' حاصل روح 85 کبوتر سبکبال است که خانواده های آنها اعضای بدن عزیزانشان را اهدا کرده اند.

سال گذشته در استان همدان اعضای 20 بیمار مرگ مغزی به 70 نفر زندگی دوباره بخشیده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار