رئیس جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه ۲۹ و ۳۰ مردادماه دهمین اردوی منطقه‌ای «طریق جاوید» در مراکز آموزش عالی کرمانشاه، کردستان، زنجان، مرکزی، قزوین و همدان برگزار می‌شود، گفت: هدف از این اردو آشنایی دانشجویان با آرا و اندیشه‌های امام(ره) در حوزه اخلاق است.
کد خبر: ۴۷۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 05 August 2017
رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: فعالیت‌ها و ساختار تشکیل جهاد دانشگاهی نمونه‌ای از شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی است و این نهاد فعالیت‌های متنوعی دارد که رویکرد آن این است که بتواند ارائه خدمات بدون اتکا به منابع دولتی داشته باشد.

به گزارش ایکنا، اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان، شنبه ۱۴ مراداد ماه به مناسبت ۱۶ مرداد ماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران ضمن ارائه عملکرد سال گذشته این مرکز اظهار کرد: یکی از اقدامات این مرکز، ایجاد مرکز مهارت‌های پیش از ازدواج بوده که با هدف استحکام‌بخشی بنیان خانواده‌ها و آگاهی‌بخشی به زوجین در راستای ایجاد زندگی پر شور و نشاط و نشاط معنوی در خانواده‌هاست.

وی ادامه داد: این مرکز طی ۶ ماه گذشته ۱۰ هزار نفر مراجعه‌کننده داشته که شامل ۵ هزار زوج از شهرهای همدان، ملایر و نهاوند بود، ضمن اینکه این اقدام با هماهنگی معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، همکاری و حمایت استانداری همدان و همکاری شبکه بهداشت علوم پزشکی صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره خانواده یادآور شد: در این مرکز خانواده‌های در آستانه جدایی، قبل از طلاق از مشاوره‌های تخصصی و روانشناسی بهره‌مند می‌شوند که اگر به نتیجه مثبتی رسیدند به زندگی خود ادامه داده و در غیر این صورت مراحل طلاق انجام می‌شود.

وی به راه‌اندازی مرکز تخصصی  سفال و سرامیک طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: این مرکز با هدف ارتقای سطح تولید سفال و تجاری‌سازی این محصول مورد هدف مرکز پژوهش جهاد دانشگاهی است تا با هدف علمی کردن موضوع، بتوان آن را ارتقا داد و با محصولات خارجی وارد شده رقابت کرد.

تولید دو محصول دانش بنیان لعاب شبتاب و نانو سرامیک در جهاد دانشگاهی همدان

اسدی خاطرنشان کرد: تاکنون مجموعه مرکز سفال و سرامیک جهاد دانشگاهی توانسته در تولید دو محصول دانش‌بنیان لعاب شب‌تاب و نانو سرامیک موفق عمل کند.

وی به احداث پروژه ساختمانی با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ که مرکز درمانی است، اشاره کرد و گفت: این مرکز در قالب سه فاز تعریف شده که دو فاز طی دو ماه آینده راه‌اندازی شده و فاز سوم بعد از آغاز به کار مجموعه قبلی خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان یکی دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را گسترش فعالیت‌های این نهاد در شهرستان‌ها دانست و یادآور شد: این مراکز در ملایر و نهاوند آغاز به کار کرده و در حوزه آموزشی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته مرکز خدمات تخصصی طب‌کار جهاد دانشگاهی ۶۴ قرارداد با کارخانجات، سازمان‌ها و ادارات داشته که در قالب همین قراردادها حدود ۱۲ هزار نفر از معاینات شغلی استفاده کردند.

جذب دانشجو در دو کدرشته دیگر پیگیری می‌شود

اسدی با تأکید بر اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه‌شدگان جز مراجعه‌کننده‌ها بودند، بیان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از کارخانه‌ها و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت متفرقه از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه تشخیص طبی حدود ۲ هزار و ۳۹۰ نفر مراجعه‌کننده داشت، گفت: از ابتدی سال تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ نفر مراجعه‌کننده داشتیم که از خدمات این مجموعه استفاده کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان به اقدامات مرکز نمایندگی بند خون ناف رویان اشاره کرد و افزود: تاکنون یک‌هزار و۵۰۰ خانواده عضو این مرکز شده‌اند و در سال۹۵ نیز تعداد مراجعه‌کنندگان حدود ۱۵ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به اینکه مرکز تجمیع و تولید محتوای الکترونیک طی چند ماه گذشته ایجاد شده است، بیان کرد: هدف از ایجاد این بحث تجمیع الکترونیکی فرهنگ دینی و اسلامی برای استفاده از ظرفیت‌های استان است.

اسدی با تأکید بر اینکه حوزه معاونت آموزشی جهاد شامل سه مجموعه است و در سه سطح فعالیت می‌کند، افزود:در بخش آموزش عالی طی سال گذشته ۶کد رشته درمقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد پیوسته در رشته‌های مهندسی عمران، کارشناسی کامپیوتر، مدیریت بازرگانی، کارشناسی پیوسته حسابداری و کارشناسی ناپیوسته حسابداری به این مجموعه اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود امسال با رایزنی دو کد رشته در کارشناسی ارشد برق قدرت و حسابداری دریافت شود، گفت: با اقدامات خاصی که در مرکز علمی ـ کاربردی صورت گرفته است؛ در حال حاضر حدود ۱۲ کد رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته وجود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۰ دانشجو در این مرکز در حال تحصیل هستند، گفت: از مجموع ۴ هزار نفری که در این مرکز جذب شده و آموزش دیده‌اند، ۳ هزار نفر فارغ‌التحصیل شدند.

برگزاری دهمین اردوی منطقه‌ای «طریق جاوید»

وی با تأکید بر اینکه در بخش آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی نیز حدود ۱۴ هزار نفر بهره‌مند شدند، یادآور شد: آموزش‌های کوتاه‌مدت تخصصی این مرکز شامل آموزش کارکنان دولت، بخش حمل و نقل جاده‌ای، مرکز روانشناختی و مودیان مالیاتی سطح استان است.

اسدی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی سال قبل چشمگیر بوده است، اضافه کرد: کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر، برگزاری کارگاه آموزشی زندگی، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، فعالیت‌های قرآنی، دیدار با فعالان برجسته قرآنی، انتشار اخبار قرآنی در خبرگزاری ایکنا، برگزاری کارگاه فن مناظره، برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه و ... از جمله فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع آرا و اندیشه‌های امام(ره) که مورد توجه مسوولان حوزه فرهنگی بوده و در سطح دانشگاه‌ها برگزار شده است، افزود: تلاش داریم مجوز مرکز نوع «ب» را از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بگیریم که این مرکز باعث می‌شود برنامه‌های آرا و اندیشه‌های امام با عمق بخشی بیشتری انجام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه ۲۹ و ۳۰ مردادماه دهمین اردوی منطقه‌ای «طریق جاوید» در مراکز آموزش عالی کرمانشاه، کردستان، زنجان، مرکزی، قزوین و همدان برگزار می‌شود، گفت: هدف از این اردو آشنایی دانشجویان با آرا و اندیشه‌های امام(ره) در حوزه اخلاق است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی، با رویکرد کاربردی است، گفت: به دنبال این هستیم پژوهش‌هایی که صورت می‌گیرد، تبدیل به ثروت کنیم که یکی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی مرکز افکارسنجی است.

اسدی با بیان اینکه منابع مالی جهاد دانشگاهی در دو بخش است، یادآور شد: ۱۵ تا ۲۰ درصد منابع این نهاد دولتی و ۸۰ درصد درآمدی است و گردش مالی ما در سال گذشته ۶ میلیارد تومان بوده است.

وی در پایان به نامگذاری امسال در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌ها و ساختار تشکیل جهاد دانشگاهی نمونه‌ای از شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی است و این نهاد فعالیت‌های متنوعی دارد که رویکرد آن این است که بتواند ارائه خدمات بدون اتکا به منابع دولتی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار