معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سیر یک محصول صادراتی است، بیان کرد: ۳ هزار و ۲۸۲ تن سیر از استان همدان به دیگر کشورها به ارزش ۴٫۴ میلیون دلار صادرشده است.
کد خبر: ۴۷۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 05 August 2017
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 3 هزار و 282 تن سیر از استان همدان به دیگر کشور‌ها صادر شد.

به گزارش فارس، شهرام پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه محصول سیر در استان همدان محصول پایداری است و برتری خاصی به دیگر اقلام دارد، اظهار کرد: سال گذشته 2 هزار و 117 هکتار از اراضی کشاورزی همدان زیر کشت محصول سیر بود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت سیر در سال جاری 2 هزار و 800 هکتار است، ادامه داد: پیش‌بینی شده در سال جاری 40 هزار تن سیر برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سیر یک محصول صادراتی است، بیان کرد: 3 هزار و 282 تن سیر از استان همدان به دیگر کشور‌ها به ارزش 4.4 میلیون دلار صادر شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در تولید سیر خشک رتبه نخست را در کشور دارد، افزود: استان همدان 70 درصد سیر خشک کشور را تامین می‌کند.

پرورش با اشاره به اینکه امسال صادرات سیر از استان همدان افزایش خواهد داشت، افزود: سیر محصولی کم آب‌بر است و زمین مکانیزاسیون در سیر اجرا شده به نحوی که 60 درصد محصول سیر استان به صورت مکانیزه کشت و برداشت می‌شود.

وی در رابطه با صنایع سیر با بیان اینکه سیر استان همدان به صورت حبه برای صنایع غذایی است، تصریح کرد: پیگیر ایجاد بسته‌بندی و سردخانه مناسب سیر در استان هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سیر هزینه تولید بالایی دارد، افزود: با توجه به بالا رفتن سطح زیر کشت سیر در استان همدان امسال پیش‌بینی شده قیمت آن معقول باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار