دهه هشتاد، دهه‌ای است که استارت بیشتر استارت‌آپ ‌های بزرگ و موفق ایرانی زده شد.
کد خبر: ۴۷۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 04 August 2017
استارت‌آپ‌هایی که ایده‌هایشان از جوانانی مطرح شده است که به‌رغم همه مشکلات، فشارها و محدودیت‌ها در داخل کشور ماندند و با آموختن از تجربیات موفق داخلی و خارجی، کسب‌وکار خود را به راه انداخته‌اند. هیچ‌کدام از این شرکت‌ها سرمایه‌گذار خارجی نداشته‌اند و همه موفقیت آن‌ها مدیون تلاش و نوآوری بنیان‌گذارانشان و سرمایه داخلی بوده است.

به گزارش تابناک همدان؛ با توجه به این تغییر و تحولات، هفته‌نامه اقتصاد «اکونومیست» در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ در تازه‌ترین گزارش خود آماری از تحولات ایجادشده در ارزش دلاری شرکت‌هایی که به آن‌ها نوپا یا به عبارت بهتر استارت آپ می‌گویند، ارائه داد و نکته جالبش این بود که در گزارش خود سه استارت آپ بزرگ ایرانی را بر اساس ارزش دلاری رتبه‌بندی کرده‌است.

در این گزارش سه استارت آپ «دیجی کالا»، «آپارات» و «کافه بازار» به‌عنوان برترین‌های ایرانی معرفی شدند. شاید نکته پیام ورود نشریه معتبری مانند اکونومیست به بررسی استارت‌آپ‌ها‌ی ایرانی نشان از تغییر و تحول در ساختار محیط کسب‌وکار اقتصاد کشور باشد.

در اقتصاد کشورمان حرف اول برای راه‌اندازی هر کسب‌وکاری حتی در اندازه بسیار کوچک را سرمایه‌گذاری می‌زند.

استارت‌آپ‌ها‌که با مزیت کم بودن هزینه اولیه سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جهان شکل گرفته‌اند،در ایران هم به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از جوانان خوش‌فکر و نیروی انسانی خلاق قرار گرفته‌اند؛ البته در معرفی و جایگاه سازی استارت‌آپ‌ها ‌همیشه صحبت از ایده‌های خلاق و کم‌هزینه بودن آغاز یک کسب‌وکار است؛ اما باید توجه داشت که استارت‌آپ‌ها ‌هم مانند هر کسب‌وکاری با ورود سرمایه‌گذار و حمایت‌های مختلف موفقیت‌های بیشتری را به دست می‌آورند.

اگر برترین استارت‌آپ‌ها‌ی جهان از نظر ارزش دلاری را بررسی کنیم پرواضح است که این استارت‌آپ‌ها ‌در فضایی (منطقه جغرافیایی) شکل گرفته‌اند که سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهای نو بسیار شایع است. این منطقه که در اصطلاح «دره سیلیکون» نامیده می‌شود مهد رشد فناوری و کسب‌وکارهای حوزه آی تی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار