امام‌جمعه نهاوند گفت: نهاوند با مشکل کمبود پزشکان متخصص مواجهه است و درزمینه خدمات بیمارستانی نیز انتظارات مردم نهاوند به‌طور کامل برآورده نشده است.
کد خبر: ۴۷۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 04 August 2017
حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا در مراسم دیدار اصحاب رسانه با امام‌جمعه نهاوند که به مناسبت آغاز هفته خبرنگار برگزار شد اظهار داشت: کمبود پزشکان  متخصص در شهرستان نهاوند به‌شدت احساس می‌شود و باوجود امکانات محدود شهرستان نهاوند پزشکان متخصص حاضر نمی‌شوند در نهاوند بماند و آن‌ها به خاطر امکانات و درآمد بیشتر شهرهای بزرگ را به شهرستان نهاوند ترجیح می‌دهند.

به گزارش تابناک همدان از نهاوند؛ وی تصریح کرد: تنها بیمارستان خیر ساز آیت‌الله علی مرادیان نهاوند نیز بعد از ساخت به خوبی تجهیز نشد و نیروهای متخصص در این بیمارستان وجود نداشت و در حال حاضر که این بیمارستان روی روال افتاده ولی همچنان خدمات درمانی و پزشکی به‌صورت صد درصد به مردم ارائه داده نمی‌شود و توقعات مردم شهرستان در این زمینه برآورده نشده است.

مغیثی‌نیا افزود: نبود سونوگراف زن نیز یکی از مشکلات شهرستان نهاوند است که حتی در صورت وجود یک سونوگراف زن در بیمارستان که فقط دو روز در هفته شهروندان را ویزیت می‌کند، با توجه به جمعیت شهرستان وجود یک متخصص جوابگو نیست.

وی عنوان کرد: با افتتاح بیمارستان جدید نهاوند در صورتی این بیمارستان می‌تواند مشکلات شهرستان را مرتفع کند که پزشکان متخصص موردنیاز مردم شهرستان در این بیمارستان حضورداشته باشند درغیر این صورت این بیمارستان مشکلات حوزه درمان نهاوند را حل نمی‌کند.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به زلزله اخیر نهاوند، بیان کرد: شهرستان نهاوند روی گسل زلزله قرارگرفته است وزلزله اخیری که در شهرستان نهاوند اتفاق افتاد بعدازاین زلزله نیز تاکنون ۹۱ پس‌لرزه در شهرستان اتفاق افتاده است.

مغیثی‌نیا اظهار داشت: اعتباراتی که برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در شهرستان اختصاص داده‌اند اقدام خوبی است و با این اعتبارات می‌توان خانه‌های قدیمی و سست را در شهرستان مقاوم‌سازی کرد ولی با این اقدامات همه مشکلات حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همان‌طور که در آیات قرآن نیز آمده بسیاری از بلاهای طبیعی که در جوامع مختلف رخ می‌دهد به خاطر عقوبت گناهان است و قوم‌های زیادی درگذشته وجود داشته‌اند که به خاطر گناهان به عذاب الهی گرفتار و نابودشده‌اند و بلاهای طبیعی مانند زلزله اخیری که اتفاق افتاد می‌تواند به خاطر وجود گناهان، اعمال نادرست و بی‌تفاوتی نسبت به این گناهان باشد و این نشان می‌دهد که همه ما نباید نسبت به این گناهان بی‌تفاوت باشیم.

مغیثی‌نیا به جایگاه سوخت روستای جهان‌آباد اشاره کرد و افزود: متأسفانه جایگاه سوخت و منبع‌های بزرگ نفتی که در روستای جهان‌آباد نهاوند ساخته‌شده است، بلااستفاده رهاشده‌اند درحالی‌که میلیاردها تومان از بیت‌المال برای ساخت این مکان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: رها کردن این مکان به این شکل درواقع ضرر به بیت‌المال است که امیدواریم شرکت نفت که تاکنون هیچ فکری به حال این مکان نکرده و همان‌طور این مکان را بلااستفاده رها کرده است، فکری اساسی برای این مکان بکند که از این مکان استفاده بهینه شود.

امام‌جمعه نهاوند خطاب به اصحاب رسانه شهرستان بیان کرد: یکی از گلایه‌هایی که از اصحاب رسانه در شهرستان می‌شود این است که اصحاب رسانه وخبرنگاران اخبار مثبت رادر شهرستان آن‌طور که باید پوشش نمی‌دهند.

مغیثی‌نیا با اشاره به این‌که اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز مانند طلبه‌ها رسالت خطیری بر عهده‌دارند، گفت: اصحاب رسانه در انعکاس اخبار باید واقعیت‌ها را مدنظر قرار دهند و طوری عمل کنند که نه حق مردم و نه حق دولت ضایع شود و این کار هنرمندانه‌ای است که از عهده هرکسی برنمی‌آید.

وی اظهار داشت: یک واقعیتی که نمی‌شود آن را انکار کرد این است که در حال حاضر مردم با مشکلات زیادی مواجهه هستند و اصحاب رسانه باید تلاش کنند که تا آنجایی که امکان دارد دلسوزانه برای حل مشکلات مردم گام بردارند و بدانند که برای حل مشکلات مردم، تاختن به مسئولین تنها راه‌حل نیست و حتی ممکن است نتیجه عکس نیز بدهد. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار