عضو خانه مطبوعات همدان نیز گفت: 111 رسانه دارای مجوز، 27 پایگاه خبری ، 27 رسانه الکترونیکی، 17 خبرگزاری و 35 دفتر رسانه های سراسری در این استان فعال است.
کد خبر: ۴۷۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 03 August 2017
رئیس خانه مطبوعات استان همدان گفت: انسجام و همدلی در بین خبرنگاران و رسانه ها لازمه موفقیت آنها در احقاق حقوق مردم است.

به گزارش ایرنا؛ محمد رضا عارف در جمع خبرنگاران افزود: وحدت و اتفاق نظر بین رسانه ها موجب می شود آنها بتوانند حرفشان را به کرسی بنشانند و حقوق حقه خود را بگیرند.

وی با بیان اینکه اولویت کار رسانه ها به ویژه رسانه های استان همدان دفاع از حقوق مردم است ادامه داد: فاصله، دوری و شکاف بین رسانه ها موجب می شود آنها نتوانند به حقوق حقه خود و احقاق حق مردم برسند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها با اتحاد و وحدت رویه ، در حوزه رسانه بهتر و بیشتر می توانند انجام وظیفه کنند گفت: هیچ مدیری نسبت به انتقاد روی خوش نشان نمی دهد اما با این حال نقد منصفانه باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد.

عارف با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت: خبرنگاران در رسانه ها رسالت عظیمی به دوش دارند و اگر رسانه و خبرنگاران نباشند مشکلات مردم منعکس نمی شود و توسعه ای در هیچ زمینه ای رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: خبرنگاران با توجه به کمبود امکانات رفاهی با عشق وعلاقه هر روز اخبار و اطلاعات را منعکس و منتشر می کنند که این اخبار نقش زیادی در پیشرفت و توسعه جامعه دارد.

عارف درباره به تعویق افتادن انتخابات خانه مطبوعات استان نیز گفت: در سال 82 اساس نامه خانه مطبوعات اصلاح شد و ما با دنبال این بودیم که خانه مطبوعات به عنوان یک مجموعه صنفی مستقل و غیر وابسته به دولت باشد.

وی ادامه داد: مجمع عمومی خانه مطبوعات در سال 93 بر اساس اعلام شیوه نامه فرهنگ و ارشاد ابلاغ شد و این مجمع سه بار به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز برای تغییر در اساس نامه از ثبت اسناد پاسخی گرفته نشده است و انتخابات خانه مطبوعات استان همدان طبق اعلام وزارتخانه و بر اساس برنامه و شیوه نامه برگزار می شود.

عضو خانه مطبوعات همدان نیز گفت: 111 رسانه دارای مجوز، 27 پایگاه خبری ، 27 رسانه الکترونیکی، 17 خبرگزاری و 35 دفتر رسانه های سراسری در این استان فعال است.

مریم حبیبی افزود: اعضای کل خانه مطبوعات بر اساس آخرین اطلاعات و آمار 659 نفر است که از این تعداد 387 نفر خبرنگار هستند که از بین این تعداد خبرنگار 184 نفر مرد و 194 نفر زن هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد خبرنگار 54 نفر بیمه رسانه، 18 نفر بیمه صندوق حمایت هنرمندان و نویسندگان و 203 نفر بیمه غیر رسانه ای هستند.

وی افزود: همدان تنها استانی بود که روز خبرنگار را به صورت یک هفته برگزار کرد و امسال برای سومین سال متوالی هفته خبرنگار با اجرای برنامه های متنوع برگزار می شود.

حبیبی گفت: در طرح پالایش خبرنگاران 269 نفر مورد قبول قرار گرفته است که در این پالایش آمار رسانه ها ریزش کرده و کاهش یافته است.

وی گفت: پیگیری ساختمان رسانه ، افتتاح ساختمان رسانه ملایر و راه اندازی تورهای تفریحی و زیارتی برای خبرنگاران از جمله برنامه های خانه مطبوعات در چند سال گذشته بوده است.

یکی دیگر از اعضای خانه مطبوعات همدان نیز با تشریح برنامه های هفته خبرنگار در استان همدان گفت: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، برگزاری مسابقات ورزشی ، برگزاری پیاده روی خانوادگی ، شرکت در نماز جمعه و برگزاری جنگ شادی از جمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه آموزشی گزارش نویسی با هدف افزایش سطح کیفی و ارتقای علمی خبرنگاران به زودی انجام می شود.
در این نشست خبرنگاران خواسته ها و سوالات خود را مطرح کردند و پوستر هفته خبرنگاران رونمایی شد.
12 تا 17 مرداد ماه با نام هفته خبرنگار نامگذاری شده است.

17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار