عراقی
عراقی با بیان اینکه روستا باید کانون اصلی تولید باشد چراکه تولید در روستا ارزان‌تر بوده و متمرکز نیست، گفت: کیفیت پایین آفت تولید است چراکه محصول بی‌کیفیت در بازار مشتری ندارد.
کد خبر: ۴۷۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 01 August 2017
معاون امور عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه اعتبارات روستاها باید هدفمند هزینه شود، گفت: باید در تولید به کیفیت توجه شود چراکه محصول بی کیفیت در بازار خریدار ندارد.

به گزارش مهر، محمودرضا عراقی ظهر دوشنبه در کمیته «راهبری استان همدان پروژه ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستایی استان همدان» با بیان اینکه ساختار وزارت کشور در امور روستایی و شوراها در دفتر معاونت عمرانی قرار دارد، گفت: باید در جلسات کمیته راهبری مشکلات به درستی بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه راهکارها و استراتژی‌ها مدنظر نیست و این مسائل باید در جلسات مربوط به خود بررسی شود، گفت: در جلسات بعدی کمیته راهبری استان همدان باید اعتبار در نظر گرفته شده برای دستگاه‌ها و وام‌های متقاضیان رصد شود.

عراقی با بیان اینکه روستا باید کانون اصلی تولید باشد چراکه تولید در روستا ارزان‌تر بوده و متمرکز نیست، گفت: کیفیت پایین آفت تولید است چراکه محصول بی‌کیفیت در بازار مشتری ندارد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید کمیت و کیفیت در کنار هم باشند، گفت: اعتبارات روستاها باید هدفمند هزینه شود و به گونه‌ای کار شود که در هر روستا یک محصول خاص تولید شود.

باید صادقانه با مردم حرف زد و مشکلات را مطرح کرد

وی با بیان اینکه هم‌افزایی، ایجاد اشتغال و دوری از حاشیه‌ها امنیت ملی را تضمین می‌کند، گفت: باید صادقانه با مردم حرف زد و مشکلات را مطرح کرد تا در حد امکانات موجود توقع وجود داشته باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز با بیان اینکه در توسعه اشتغال پایدار روستایی تمرکز بر روی اشتغال‌های جدید است، اظهار داشت: ایجاد اشتغال در روستاها مانع مهاجرت روستانشینان به سمت حاشیه شهرها می شود.

علیرضا مهرابی بابیان اینکه نباید در روستاها از آموزش درست و دقیق غافل شد، عنوان کرد: سال گذشته فنی و حرفه ای آموزش در ۱۲۱ روستای استان همدان را آغاز کرده  که ۱۰ درصد روستاهای این استان را در بر می‌گیرد.

راه‌اندازی «شورای مهارت» در استان همدان

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در این ۱۲۱ روستا دوره‌های آموزشی را سپری کردند، به راه‌اندازی «شورای مهارت» در استان همدان اشاره کرد و افزود: امور عشایری، میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اعتبارات استانی آموزشی دارند.

مسئول بسیج سازندگی در استان همدان نیز با بیان اینکه باید منابع و تسهیلات تقویت شود، گفت: باید به سمت اجرای طرح خوشه‌بندی در روستاها پیش رفت.

شهرام صادقی با اشاره به اینکه مشکل روستاییان در تولیدات بازار فروش است، گفت: در خوشه‌بندی یا قطب‌بندی پیش بینی اهداف بزرگ ممکن است.

وی با بیان اینکه با توجه به مزیت هر شهرستان باید خوشه‌بندی یا قطب‌بندی را انجام داد، گفت: خوشه بندی‌ها باید در پی کار مطالعاتی انجام شود.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه برای هر شهرستان باید یک محصول عمده شناسایی شود، تاکید کرد: باید به ایجاد خوشه‌های صنعتی کمک کرد.

قیمت تمام شده تولیدات روستایی قابل مدیریت و کنترل است

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان نیز با بیان اینکه قیمت تمام شده کالا در روستا توجیه اقتصادی دارد، گفت: قیمت تمام شده تولیدات روستایی قابل مدیریت و کنترل است.

حسن ظفری با اشاره به اینکه هر دستگاهی باید متناسب با شرایط خود بخشی از اشتغال را تامین کند، عنوان کرد: تولید باید متناسب با نیاز بازارهای هدف صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تولید بدون درنظر گرفتن بازار و جامعه انجام شود، منجر به شکست خواهد شد، افزود: باید به تولیدات روستاها بیشتر توجه کرد.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه باید متناسب با پتانسیل‌های هر منطقه‌ شغل ایجاد کرد، گفت: شغل باید بازار با ثبات و بازدهی مطلوب اقتصادی داشته باشد.

محمدرضا شهسواری با بیان اینکه شغلی که درآمد نداشته باشد و نیازهای مالی فعال را تامین نکند مشکل‌ساز خواهد شد، گفت: کشاورزی بخش عمده نیازهای غذایی جامعه را تامین و شغل ایجاد می‌کند درحالی که به صورت مستقیم متولی اشتغال نیست.

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی منابع تولید وجود دارد اما منابع محدود است، تاکید کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ شغل جدید در بخش کشاورزی ایجاد شد که از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ مورد شغل فصلی بود.









اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار