الفت با اشاره به اینکه بانک‌ها با افزایش حجم سپرده مواجه هستند، بیان کرد: در حالی که با نرخ بالای سود تسهیلات پرداخت تسهیلات در سراشیبی افتاده و برای بانک‌ها هم سرمایه‌گذاری اقتصادی با توجه به نرخ پایین و رکود در بازار به صرفه نیست.
کد خبر: ۴۷۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 01 August 2017
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه آمارهای اشتغال استان با واقعیت همخوانی ندارد، گفت: این روزها فشارهایی به شورا مبنی بر اینکه فلانی سرکار باشد و یا فلانی کنار رود، وارد می‌شود که مبالغی نیز برای این امور پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، محمود الفت با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ما هنوز در دولت اسلامی در جا می‌زنیم، اظهار کرد: امروزه همچنان مدیریت غرب‌زده ادارات را به سوی فساد سوق می‌دهد، با ارزش‌ها بازی می‌شود و از آنها استفاده ابزاری می‌کنند.

وی ادامه داد: اسراف و اشراف‌زدگی سم مهلکی است که به جنگ با ارزش‌ها آمده و صاحبان انقلاب یکی پس از دیگری کنار گذاشته می‌شوند تا هم پالگی‌های غیر شایسته در مسند قرار گیرند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه علت افزایش فاصله طبقاتی در کشور را باید در سیستم‌های اقتصادی دولت یازدهم جستجو کرد، افزود: قیمت حامل‌های انرژی دوبار افزایش یافته است اما یارانه مردم بیشتر نشده است و این عاملی برای کاهش قدرت خرید اقشار ضعیف و متوسط شده است.

*در دولت یازدهم پولدارها پولدارتر و فقرا فقیرتر شدند

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم پولدارها پولدارتر و فقرا فقیرتر شدند، افزود: امروز می‌بینیم 12 میلیون نفر در فقر به سر می‌برند و وعده دولت در حذف یارانه 20 میلیون پولدار محقق نشده است.

الفت با اشاره به اینکه بانک‌ها با افزایش حجم سپرده مواجه هستند، بیان کرد: در حالی که با نرخ بالای سود تسهیلات پرداخت تسهیلات در سراشیبی افتاده و برای بانک‌ها هم سرمایه‌گذاری اقتصادی با توجه به نرخ پایین و رکود در بازار به صرفه نیست.

وی با تأکید بر اینکه سالانه یک‌میلیون و 200 هزار نفر به افراد جویای کار اضافه می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر به حجم نقدینگی اضافه شده و میزان نقدینگی به یک‌هزار و 253 میلیارد تومان رسیده است، بدهی دولت به بانک‌ها و پیمانکاران نیز هنوز پرداخت نشده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه عملکرد ضعیف وزارت اقتصاد در موسسات مالی و اعتباری موجبات نارضایتی جمعی از مردم شده است، گفت: فشارهای شدید مالیاتی بر واحدهای تولیدی و کسبه منجر به تعطیلی و اخراج کارگران و تشدید رکود در اقتصاد شده است.

*حذف سقف حقوق مدیران دولتی و شبه دولتی حرکت به سمت اشرافی‌گری است

وی به تعطیلی 700 کارخانه سنگ در کشور اشاره کرد و گفت: مصوبه اخیر دولت در حذف سقف حقوق مدیران دولتی و شبه‌دولتی و نقض مصوبه مجلس برای تعیین حقوق برای مدیران، بیانگر دفاع دولت از حقوق‌های نجومی است که ره به سوی اشرافی‌گری می‌برد.

الفت ادامه داد: اموال ایران در آمریکا و کانادا به بهانه حمایت از حماس و حزب‌الله به سرقت می‌رود که دولت باید ضمن اقدام متقابل و طرح دعوی، درخواست غرامت کند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن با استفاده از فقر فرهنگی و اقتصادی در حال نفوذ است، اضافه کرد: آمریکا افراد و نهادها را در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای تحریم کرده است و تحریم‌های معروف به تحریم مادر که در سنای امریکا تصویب شده است، از این قبیل است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به آمارهای اشتغالی که از سوی مدیران ارشد استان مطرح می‌شود، گفت: در اختلاف آمارها و اینکه آمارها با واقعیت میدانی همخوانی ندارد، در ابتدا باید تعریف اشتغال و بیمه افراد مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه باید تعداد بیکاران احصا شود، سپس از ایجاد شغل سخن گفت، بیان کرد: در حال حاضر افراد متخصص و حتی کارگران برای کار به بیرون از استان می‌روند.

الفت در خصوص بکارگیری برخی افراد در ادارات و نهادها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در خیلی از ادارات دولتی آزمونی برگزار نشده یا آگهی استخدام داده نشده است، اما تعداد زیادی از جوانان در ادارات مشغول کار هستند که معلوم نیست از چه طریقی جذب شده‌اند که یا پارتی داشته و یا هم‌حزبی و جناحی بوده‌اند که این مسئله در تمام دولت‌ها ساری و جاری بوده و دور از عدالت است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که کاخ‌نشینی، ماشین سواری آنچنانی، سوء مدیریت و انحصارگرایی باشد وضعیت همین است، اظهار کرد: تا زمانی که مدیران هم سطح مردم نباشند، اینگونه است.

*دعوا و سیاسی‌بازی شهر را عقب نگه می‌دارد

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان در ادامه در خصوص گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری همدان و سیاسی کردن این موضوع بیان کرد: انتخاب شهردار در حیطه شوراست و این روزها فشارهایی به شورا مبنی بر اینکه فلانی سر کار باشد و یا فلانی کنار رود، وارد می‌شود که مبالغی نیز برای این امور پرداخت می‌شود.

وی سیاسی کردن موضوع انتخاب شهردار را به زیان شهر دانست و گفت: اعتقاد ما بر این است کسی که لباس شهرداری را به تن می‌کند، باید تعهد و تخصص داشته و به مردم وابستگی داشته باشد، نه اینکه معامله‌گری کند.

الفت سیاسی‌بازی‌های این چنینی را موجب عقب ماندن بیش از حد شهر دانست و افزود: دعواهای درون شوراها را هم داریم که امیدواریم در شورای جدید نباشد و با همدلی و جدای از دعواهای حزبی پیش روند تا مردم طعم انتخابات را بچشند.

*نگاه دولت به داخل کشور نیست

وی در خصوص برجام با بیان اینکه فلسفه پذیرش برجام رفع تحریم‌ها بود اما پس از گذشت دو سال تحریم‌ها لغو نشد، افزود: امروز رژیم صهیونیستی می‌گوید برجام برای اسرائیل یک موهبت است، اما برای ملت ایران برجام جز ضرر و زیان چیزی نداشته است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: دولت سوار اسب است و تا زمانی که از اسب پیاده نشده و تکیه بر استعدادهای داخلی نکند، اوضاع به همین منوال خواهد بود که چاره کار حمایت از تولید ملی، نگاه به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از فناوری‌های روز دنیا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار