کد خبر: ۴۶۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲ 27 July 2017
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: آتش سوزی در محل دفن پسماندهای اهواز مهار شده است.

کیامرث حاجی زاده پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برای مهار آتش سوزی در محل دفن زباله های اهواز همه امکانات شهر از جمله شرکت نفت، صنایع فولاد و شهرداری بسیج شد که اکنون این حریق مهار شده و عملیات برای اطفای کامل آن در حال انجام است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آتش سوزی در مدفن پسماند اهواز با گرم شدن هوا تکرار می شود باید برای جلوگیری از این امر چاره اندیشی شود.

حاجی زاده با تاکید بر راه اندازی خط تولید کود کمپوست از زباله های اهواز گفت: در حال حاضر بخش زیادی از زباله ها در این محل دفن می شود در حالی که باید این زباله ها تفکیک و حجم زباله های دفن شدن کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: روند ساخت کارخانه کمپوست شهرداری اهواز متوقف شده و اخیرا از پیمانکار بازپس گیری شده است که باید برای راه اندازی مجدد آن اقدام شود.

حاجی زاده همچنین امکانات شهرداری اهواز را در بخش اطفای حریق ناکافی دانست و افزود: این مشکل در دیگر شهرداری های استان نیز وجود دارد، این در حالیست که درآمدهای شهرداری از محل عوارض مردمی و ارزش افزوده رقم بسیار بالایی است.

به گفته وی، روستاهای صفیره، ملیگط، مشرحات، فضله، حیاویه، حفیره بیت علی، رحمانیه، بیوض و نزهه با جمعیت هفت هزار نفر در معرض آلودگی ناشی از دود و دفع غیربهداشتی زباله هستند.

بر اساس این گزارش، سایت پسماند اهواز از دیشب دچار آتش سوزی شدید شده بود. این سایت در نزدیکی روستای 'صفیره' در بخش غیزانیه این شهرستان قرار دارد که از سال 91 و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه 'برومی' راه اندازی شده است. 

روزانه یک هزار تن زباله شهر اهواز به سایت پسماند اهواز منتقل می شود. اگر چه روش به کار گرفته در این سایت (روش نیمه هوازی موسوم به فوکوئوکا) قرار است مانع از آلودگی زیست محیطی شود اما به دلیل دفن غیراصولی زباله، آلودگی ها همچنان ادامه دارد. به ویژه در فصل گرما این سایت دچار حریق می شود که گاهی تا 15 روز به درازا می کشد. 

به گفته بخشدار غیزانیه، روستاهای صفیره، ملیگط، مشرحات، فضله، حیاویه، حفیره بیت علی، رحمانیه، بیوض و نزهه در این بخش با جمعیت هفت هزار نفر در معرض آلودگی ناشی از دود و دفع غیربهداشتی زباله و آتش سوزی های مدفن پسماند هستند.

همچنین دود شدید ناشی از آتش سوزی شدید در مدفن پسماند در پنجم تیرماه 95 که برخی مناطق شرقی اهواز را هم فراگرفته بود موجب کاهش دید و اختلال در پروازهای فرودگاه اهواز شده و چند پرواز را به تاخیر انداخته بود.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز است که در شرق اهواز در مسیر ماهشهر، رامشیر و رامهرمز واقع شده است. این بخش 96 روستا و بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار