کد خبر: ۴۶۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 27 July 2017
 استاندار خوزستان گفت:سرمایه گذاری در استان خوزستان سخت است و نباید آن را سخت کنیم تا راه برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رونق اشتغال استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنجشنبه در جلسه اداری شهرستان آبادان افزود:برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و رفع مشکل بیکاری در استان خوزستان چاره ای جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نداریم در این بین مسئولان و متولیان امر باید تلاش کنند تا موانع سرمایه گذاری در استان را کاهش دهند.

وی بر لوزم رفع موازی کاری در دستگاه های نظارتی استان خوزستان برای جذب سرمایه گذار تاکید کرد و اظهار داشت:در حالی که یک سرمایه گذار برای دریافت مجوز سرمایه گذاری در اسنتان خوزستان باید از 21 ارگان و سازمان مجوز لازم را کسب کند که این رقم در استان لرستان هفت و استان فارس 12 ارگان است.

شریعتی افزود:در بررسی صورت گرفته در استان خوزستان برای صدور مجوز سرمایه گذاری یک سرمایه گذار باید 760 مرحله را طی کند که در حال برنامه ریزی برای کاهش و رساندن آن به 160 مرحله هستیم.

وی آمار بیکاری استان خوزستان را بیش از میانگین کشوری اعلام کرد و اظهار داشت:برای ایجاد اشتغال و رسیدن به هدف برنامه های پنجم و ششم توسعه چاره ای جز بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی نداریم.

وی استفاده از سرمایه گذاری خارجی و جلوگیری از رانت های اطلاعاتی و اقتصادی ، به منظور سالم سازی اقتصاد استان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت:همه ظرفیت و پتانسیل ها را برای عمران و آبادی و توسعه استان بر پایه اقتصاد مولد، دانش محور و دانش بنیان باید به کار گیریم.

** سازمان منطقه آزاد اروند در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق عمل کرد
به گزارش ایرنا شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:سازمان منطقه آزاد اروند ظرفیت اقتصادی مهمی است که دولت برای ارتقاء شاخص های زندگی در شهرستانهای آبادان و خرمشهر ایجاد کرده است و این منطقه باید موتور محرکه توسعه استان خوزستان باشد.

وی گفت:به لحاظ موقعیت راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند میزان صادرات آن بیشتر از مناطقی است که زیرساخت های بیشتری از منطقه آزاد اروند دارند.

استاندار خوزستان گفت:پس از برجام فایناس مشارکت احداث فاز 2 پالایشگاه نفت آبادان به مبلغ 2.7 میلیادر دلار، ال سی 189 میلیون یورو توسط اسپانیا برای تکمیل طرح فولاد شهید جهان آرا و نیروگاه بادی و خورشیدی با 890 میلیون یورو در منطقه آزاد اروند در حال انجام است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار