معاون گردشگری استان گفت: شرکت کنندگان در جشنواره در چهار بخش غذا، دسر، نوشیدنی و پیش غذا به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که در نهایت از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۴۶۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ 23 July 2017
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: جشنواره منطقه‌ای غذا با حضور ۴ استان کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام از ۱۸ تا ۲۰ مرداد‌ماه در باغ نظری همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ علی خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای غذا با حضور ۴ استان، کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام از ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه در باغ نظری همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: دومین جشنواره منطقه ای غذا با هدف معرفی غذا‌های سنتی و بومی مناطق ۴ گانه و حمایت از تولید کنندگان این نوع غذاها، ترویج غذا و دمنوش‌های سنتی جهت استفاده هر چه بیشتر از این نوع غذاها در خانواده‌ها، رستوران‌ها و سفره خانه‌ها است.

خاکسار اضافه کرد: این جشنواره فرصتی مناسبی است تا افرادی که تاکنون فرصت بروز استعداد خود را نداشتند معرفی شوند، این جشنواره در دو بخش اصلی برگزار خواهد شد که بخش اصلی این جشنواره رقابتی است

معاون گردشگری استان گفت: شرکت کنندگان در جشنواره در چهار بخش غذا، دسر، نوشیدنی و پیش غذا به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که در نهایت از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: در بخش نمایشگاه این جشنواره نیز، فعالان بخش خصوصی ۴ استان شرکت کننده در جشنواره، ۴۰ غرفه برپا خواهند کرد که سوغات، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی خود را در معرض نمایش خواهند گذاشت

خاکسار با اشاره بر اینکه کارگاه‌های آموزشی یک دوره‌ای نیز در جشنواره برگزار می‌شود، اضافه کرد: داورهای این جشنواره ملی بوده و از اساتید کشوری هستند این در حالی است که از استان همدان هم نیز دو داور استانی حضور خواهند داشت.

معاون صنایع دستی استان ابراز کرد: علاقمندان به شرکت در دومین جشنواره منطقه ای غذا می‌توانند در جشنواره استانی غذا که اوایل مرداد ماه می‌شود حضور یابند، برگزیدگان این جشنواره به جشنواره منطقه ای راه می‌یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار