مدير عامل صندوق كارآفريني اميد با تاكيد بر شعار صندوق هر روستا يك محصول، هر خانه يك كارخانه گفت: بايستي در روستاها يك محصول مانند خرما به عنوان محصول محور قرار گيرد و محصولات مشابه از آنها توليد شود.اين عامل باعث مشاركت بيشتر مردم در سهم اشتغال استان خواهد شد و نياز به احداث و راه اندازي كارخانه های بزرگ با هزینه های زیاد نخواهد بود.
کد خبر: ۴۶۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱ 21 July 2017
نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید که به درخواست محمدباقر سعادت نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی، به این شهرستان سفر کرده بود در نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی دشتستان شرکت کرد.

به گزارش تابناک همدان؛ نوراله زاده که به همراه فرماندار دشتستان ونماینده ی شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیر صندوق كارآفريني اميد استان بوشهر،مديران و نمایندگان جهاد سازندگی، میراث فرهنگی و معاونت های گردشگری و صنایع دستی، صنعت و معدن و تجارت، کمیته امداد، بهزیستی وتنی چند از مدیران استانی و شهرستانی دراین نشست حضور داشت ضمن تشکر از حضور مسئولین و کارآفرینان استان در این همایش به تشریح مزیت های رقابتی استان پرداخت و گفت: استان بوشهر با توجه به موقعیت جغرافيايي و منطقه اي که در آن قرار گرفته است پتانسیل مناسبی برای تولید انواع محصولات كه مي توان با فرآوري خرما و رطب استان تهيه كرد، می باشد.

وي با اشاره به اجرایی شدن مطالعات طرح تکاپو در 7 استان کشور افزود: مزيت هاي رقابتي در دنياي تجارت امروز حرف اول را مي زند و امیدوارم این مطالعات در آینده نزدیک بر روی این استان انجام پذیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به موقعيت آب و هوايي منطقه گفت: ما از اين گرماي هوا در اين فصل سال مي توانيم به عنوان يك مزيت استفاده كنيم و با ايجاد طرح هایي مانند سونا و حمام آفتاب و استخرهاي طبيعي در فضاي باز، پرورش پروندگان و حيوانات در فضاهاي محدود شده و سپس ايجاد فضاي شكار براي گردشگران و علاقه مندان به شكار و كسب درآمد از اين طريق درازاي فرصت شكار براي ايشان، توليد و فرآوري محصولات متعدد از خرما و رنگينك و محصولات متعددي كه از نخل خرما بدست مي آيد مانند حصيربافي و موارد متعدد مشابه، زمینه اشتغال و كارآفريني را در شهرستان ها و مناطق روستایی استان فراهم نماييم.

نوراله زاده از مجتمع تجاري دلوار با بيش از 110واحد تجاري به عنوان يك طرح موفق در رونق اقتصادي منطقه كه با حمايت مالي صندوق كارآفريني اميد راه اندازي شده است، نام برد و افزود: صندوق کارآفرینی امید در سالجاری حمايت خود را از صندوق هاي خرد محلي استان بوشهر بيشتر خواهد كرد و با حمايت و اجراي طرح هاي مشاركتي و استفاده از مزيت فرهنگ بالاي مردم استان در ايجاد فرصت هاي گردشگري باعث مشاركت بيشتر مردم و در نتیجه رونق اشتغال در منطقه خواهد شد.

مدير عامل صندوق كارآفريني اميد با تاكيد بر شعار صندوق هر روستا يك محصول، هر خانه يك كارخانه گفت: بايستي در روستاها يك محصول مانند خرما به عنوان محصول محور قرار گيرد و محصولات مشابه از آنها توليد شود.اين عامل باعث مشاركت بيشتر مردم در سهم اشتغال استان خواهد شد و نياز به احداث و راه اندازي كارخانه های بزرگ با هزینه های زیاد نخواهد بود. 

در ادامه این نشست دکتر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از حضور نوراله زاده در این شهرستان، بطور جداگانه به تشریح مشکلات و محدودیت های اشتغال شهرستان بخصوص در روستاها پرداخت.

وی ضمن تشکر از افتتاح 24 صندوق خرد محلی از 30صندوق استان توسط صندوق کارآفرینی امید در شهرستان دشتستان که باعث اشتغال بانوان در روستاهای شهرستان گردیده است خواستار همکاری و حمایت بیش از پیش صندوق کارآفرینی امید از کارآفرینان و حامیان اشتغال در دشتستان شدند.

در ادامه فرماندار شهرستان دشتستان نیز از تخصیص یک و نیم میلیارد دلار از  محل منابع صندوق توسعه ملی به بانک هاب عامل و صندوق کارآفرینی امید ابراز خشنودی کرد و گفت: بایستی تلاش حامیان اشتغال در استان جهت تک رقمی کردن نرخ بیکاری در شهرستان دشتستان ادامه داشته باشد و ماحصل این سفر باعث افزایش اشتغال و رونق اقتصادی به خصوص در روستاهای شهرستان باشد.

وی ابراز امیدواری کرد کارآفرینان و دهیاران و بخشداران در شهرستان بایستی با همفکری و همکاری یکدیگر زمینه های مختلف ایجاد اشتغال در منطقه به خصوص برای جوانان را مورد بررسی قرار داده و با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید، زمینه های کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه را فراهم آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار