مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب 9 واحد تهیه و توزیع اغذیه و فست‌فود ظرف یک روز خبر داد.
کد خبر: ۴۶۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ 20 July 2017
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب 9 واحد تهیه و توزیع اغذیه و فست‌فود ظرف یک روز خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ حسینعلی نوروزی اظهار کرد: واحدهایی مانند تهیه و توزیع بستنی، اغذیه، فست‌فودها و تمام مراکزی که با موادغذایی خام سروکار دارند، به عنوان اماکن حساسی هستند که نظارت ویژه‌ای بر روی آن اعمال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نظارت بازرسان بر روی اماکن حساس هر ماه و اماکن غیرحساس مانند سوپرمارکت‌ها به صورت فصلی انجام می‌شود.

نوروزی عنوان کرد: از آنجا که عمده خرید و استفاده مردم از این‌گونه اماکن در ساعات بعدازظهر و شب است بدین منظور اکیپ‌های شبانه را فعال کرده‌ایم که از بعدازظهر تا ساعت 10 شب به صورت فوق‌العاده نظارت و بازرسی می‌کنند.

وی گفت: دو اکیپ بازرسی شبانه در همدان، دو اکیپ در ملایر و در شهرستان‌های دیگر نیز یک اکیپ همراه با دو کارشناس بهداشت محیط و تجهیزات و وسایل کنترل کیفی موادغذایی از اماکن تهیه و توزیع غذا بازدید می‌کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد:در آبمیوه‌فروشی‌ها بر روی مسائلی نظیر شست‌وشوی میوه، استفاده از آب سالم، ابزار و تجهیزات بهداشتی، پاکسازی آبمیوه‌گیری، پاکسازی محیط، رعایت بهداشت فردی و ... نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مواردی که شرایط واحد تهیه و توزیع موادغذایی با موازین بهداشتی منافات داشته باشد ابتدا تذکر داده می‌شود سپس اخطار داده و در نهایت اقدام به پلمب می‌کنیم، گفت: در چهارشنبه هفته گذشته 9 واحد تهیه و توزیع موادغذایی که بیشتر آن هم فست‌فودی بود را پلمب کردیم.

نوروزی اظهار کرد: همواره آموزش‌های بهداشتی را از طریق اصناف در اختیار کارکنان و صاحبان این اماکن قرار می‌دهیم به طوریکه هر فرد 24 ساعت دوره آموزشی را می‌گذراند و گواهی سلامت دریافت می‌کند.

وی از سامانه 190 یاد کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در زمینه مشاهده هر گونه تخلف با سامانه رایگان و شبانه‌روزی 190 تماس بگیرند و تخلف را گزارش کنند، این سامانه کشوری بوده و موظفیخم نتیجه آن را به وزارتخانه اعلام کنیم.

نوروزی در پایان از مردم خواست از مراکزی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند خریداری نکنند چرا که این تنبیه مناسبی برای آنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار